Gå til innhold

Når skal julestjerna henges opp i vinduet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay.. har nettopp blitt skikkelig voksen, og har for første gang kjøpt julestjerne til vinduet. Men når skal den henges opp? Den er så utrolig fin at jeg vil henge den opp så tidlig som mulig 😁

Anonymkode: 52df3...7b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er en adventsstjerne og henges opp første søndag i advent. 

• Liker 11
Skrevet

Heng den opp du :) Vi behøver alt av lys og hygge akkurat nå. Jeg skal henge opp mine i helga, synes det er så mye hyggeligere å stå opp i svartmørket når det lyser så fint i stua. Bryr meg ikke om tradisjoner. 

Skrevet

Skal henge den opp snart. Må berre gidde opp på loftet. 

Skrevet

Strengt tatt skal den henges opp første søndag i advent, men det er ingen enhjørninger som dør selv om du skulle komme til å henge den opp litt før eller litt senere :nigo: 

• Liker 10
Skrevet

Jeg pleier å henge opp 1. søndag i advent eller 1. desember (det som kommer først av de to).

• Liker 4
Skrevet

Vanligvis 1. søndag i advent eller 1. desember, men i 2020 er det lovløse tilstander så jeg kommer nok ikke vente særlig mye lenger her :P

Anonymkode: 234a3...a11

• Liker 2
Skrevet

Jeg henger den opp 1.desember.

Skrevet

Hang den opp sist helg. 

Anonymkode: f6dbc...d17

Skrevet

1. Søndag i advent.

(Jeg er en av dem som blir litt sur av jul før advent, fordi det ødelegger litt av forventningene mine. Når jula kommer i oktober fordi folk syns det er så koselig, så er jeg lei jula lenge før den kommer.)

Anonymkode: d341b...8a0

• Liker 3
Skrevet

For de som måtte lure, første søndag i advent er 29. november. Jeg skal prøve å holde meg til da.

Anonymkode: 2eb0a...0f4

• Liker 1
Skrevet

Synes det er litt krampe å henge opp en adventstjerne to uker før advent. Da kan man eventuelt finne noe annet.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, skrue said:

Synes det er litt krampe å henge opp en adventstjerne to uker før advent. Da kan man eventuelt finne noe annet.

Krampe? Er det ikke greit å gjøre som man har lyst til, uten at noen skal se ned på det? Hmf. Synes det er helt greit å henge opp hva man måtte ønske av lys, når man måtte ønske! 😄 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Krampe? Er det ikke greit å gjøre som man har lyst til, uten at noen skal se ned på det? Hmf. Synes det er helt greit å henge opp hva man måtte ønske av lys, når man måtte ønske! 😄 

Folk får gjøre som de vil og jeg får mene hva jeg vil.

• Liker 2
Skrevet

Her har en av naboene lysende nisser i treet. Ikke er det pent, ikke gir det julestemning, men det er ikke forbudt heller. 

Skrevet

Den må du henge opp i slutten av august heretter, da jesus sin fødselsdag er i september. 11 september faktisk.

Anonymkode: ddb16...07b

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Søndag i advent.

(Jeg er en av dem som blir litt sur av jul før advent, fordi det ødelegger litt av forventningene mine. Når jula kommer i oktober fordi folk syns det er så koselig, så er jeg lei jula lenge før den kommer.)

Anonymkode: d341b...8a0

Blir du sur om naboen henger opp en julestjerne i midten av November? Vel, da kan jeg si til deg at den som bor der er glad for at den stjerne henger der, og at den er med på å gi det mennesket glede i en svartmørk tid. Og det går jo ikke utover noen. Vel, bortsett fra at du blir sur da. Men det trumfer lys og glede :)

Skrevet
10 minutter siden, skrue said:

Folk får gjøre som de vil og jeg får mene hva jeg vil.

Joda, det er nå sant, men da gjelder det også hva jeg mener ;)

• Liker 1
Skrevet

I år kommer mange til å henge opp julestjerne og julelys tidligere enn normalt, med en symbolsk verdi nå i koronatiden. Vi trenger å forlenge denne fine tiden i et år hvor mye har vært vanskelig, vi trenger å lyse opp dagene nå, både i fysisk form og i overført betydning, mer håp og glede. 

Anonymkode: a1e3d...414

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...