AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Del Skrevet 13. november 2020 Hva er lurt å gjøre da? Jeg søkte stillingen sist den var slått opp. Det var i august. Jeg kom ikke på intervju, så jeg fikk aldri en begrunnelse for at jeg ikke ble valgt. Nå har de slått opp samme stilling igjen (en administrativ stilling på et universitet). Jeg kan jo bare gjette på hvorfor jeg ikke var aktuell for dem sist. Kanskje fordi jeg ikke har noe erfaring med akkurat det området jobben handler om, kanskje jeg virket overkvalifisert pga. cv. Det blir bare spekulasjoner. Men kan jeg skrive til sjefen der nå og spørre om jeg burde søke igjen? Skrive at jeg fortsatt synes jeg er en god match til stillingen, og så spørre om de synes jeg burde søke igjen? Jeg aner virkelig ikke hva som er normalt å gjøre. Noen tanker? Det virker litt rart å bare sende den samme søknaden en gang til, uten å sjekke om de synes det kunne være relevant. Anonymkode: f4136...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg ville ringt kontaktpersonen for stillingen og sagt jeg hadde søkt stillingen ved forrige utlysning. Da får du sikkert høre hvorfor du ikke var aktuell for stillingen da, og om det er grunn for deg til å søke på nytt. Får du ikke vite sistnevnte, spør eksplisitt. Anonymkode: 7a4e0...315 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Del Skrevet 13. november 2020 Det er bare å ringe og spørre, du har jo ingenting å tape. Det kan jo hende at det vil gi positive utfall, mens hvis du ikke gjør det, så er det jo garantert at du ikke får noe jobb der. Anonymkode: 29762...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Del Skrevet 13. november 2020 Enig, ta en telefon til dem. Du har ingenting å tape. Anonymkode: a879f...469 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Del Skrevet 13. november 2020 "Slått opp"? Anonymkode: c576c...7b4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Del Skrevet 13. november 2020 Sansynligvis fikk de ikke nok søkere som hadde den kompetansen de ser etter. Du taper ikke på å søke igjen, men de ser kanskje etter noen andre. Jeg var selv på intervju, men så fikk jeg beskjed om at stillingen var lagt ut på nytt fordi de ville ha større søkerbase. De fleste som hadde søkt tidligere var nyutdannet med lite erfaring, så da regner jeg med de vil ha noen som har mer erfaring til stillingen. Jeg tenker å søke på nytt, men regner med å få avslag da.. Anonymkode: afea7...635 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Del Skrevet 13. november 2020 ikke noe som heter overkvalifisert. Anonymkode: fd14a...b8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Del Skrevet 13. november 2020 Dem manglet sikkert søkere med tilfredsstillende kvalifikasjoner. Både på antallet og nivået. At du ikke har hørt ifra dem i det hele tatt tilsier for meg at du heller ikke var særlig kvalifisert eller egnet til stillingen. Jeg ville latt være å følge dette opp, og også søke på nytt. Tilbakemeldingen på at du ikke fikk svar og den ble utlyst på nytt er ganske klar, spør du meg. Anonymkode: e2eea...938 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Del Skrevet 13. november 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: ikke noe som heter overkvalifisert. Anonymkode: fd14a...b8e Tror du virkelig at en sjef, spesielt innenfor det offentlige, ville ansatt en underordnet med mer kompetanse enn seg selv? Ytterst tvilsomt. Anonymkode: 7d501...2e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #10 Del Skrevet 13. november 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du virkelig at en sjef, spesielt innenfor det offentlige, ville ansatt en underordnet med mer kompetanse enn seg selv? Ytterst tvilsomt. Anonymkode: 7d501...2e7 Jeg jobber i staten og vi er mange med høyere kompetanse og utfanning enn sjefen som ansatte oss. Anonymkode: 0e526...689 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 13. november 2020 #11 Del Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i staten og vi er mange med høyere kompetanse og utfanning enn sjefen som ansatte oss. Anonymkode: 0e526...689 Samme på min arbeidsplass i staten. Min sjef er den som kan minst om faget vi jobber med. Ledere i etaten jeg jobber i blir ansatt pga lederkompetanse, ikke fagkompetanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #12 Del Skrevet 13. november 2020 Du var nok ikke aktuell for jobben. Kan være mange grunner til det. Det at du sier at en jobb et «slått opp» og ikke «lyst ut» kan være en av dem. Kanskje du bør få litt hjelp til å se over din CV. Anonymkode: f0bc7...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #13 Del Skrevet 13. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i staten og vi er mange med høyere kompetanse og utfanning enn sjefen som ansatte oss. Anonymkode: 0e526...689 Samme her. Jeg har lengre utdannelse enn sjefen, forskjellen er at sjefens utdannelse er innen organisasjon og ledelse. Tror vi stiller relativt likt på relevant erfaring når det gjelder våre respektive stillinger, og det er faktisk helt greit at det er sånn. Anonymkode: 0059e...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 13. november 2020 #14 Del Skrevet 13. november 2020 Er du sikker på at det er akkurat den samme stillingen? Synes universitetet her i byen ofte utlyser stillinger som ligner hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #15 Del Skrevet 13. november 2020 Ja, det er samme stilling. Og det er ikke noe galt med cv’en. Som dere sikkert skjønner er jeg ikke norsk, og søker heller ikke jobb i Norge. Jeg vet om flere som har fått vite at de er overkvalifiserte, så det er visst ikke en sannhet at man ikke kan være det. Jeg ringer dem mandag 😊 Anonymkode: f4136...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå