PusePine Skrevet 3. august 2005 #1 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg har alltid gått på Trionetta og synes egentlig at disse har funket veldig bra for meg. Samtidig har jeg alltid hatt ganske stor appetitt og jeg har vel begynt å lure på om det kan være Trionetta.. Uansett: Jeg har tenkt på å begynne på ènfasepiller slik at jeg lettere kan forskyve mensen tre-fire ganger på rad. Jeg prøvde Yasmin en gang men de ble jeg bare deprimert og mistet sexlysten av... Noen som kan anbefale meg noen ènfasepiller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 3. august 2005 #2 Del Skrevet 3. august 2005 Samme er faring som deg. Brukte trionetta, byttet over til Yasmin med samme dårlige erfaringen. Byttet så over til Cerazette som er minipiller. Ang blødninger er det veldig forskjell fra person til person. Søk på cerazette i forumet her så får du opp mye. Jeg har hatt 2 blødninger a 2 dager siden januar er fornøyd. Har jo ikke oversikt når det kommer, men siden det er så lite så er det ikke plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PusePine (ikke innlogget) Skrevet 3. august 2005 #3 Del Skrevet 3. august 2005 Men må ikke minipiller tas til nøyaktig samme tid hver dag? det tror ikke jeg ville funket så brat for meg - er litt rotehue... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 3. august 2005 #4 Del Skrevet 3. august 2005 Cerazette er minipiller med samme slingringsmonn som vanlige p-piller Og de er uten østrogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. august 2005 #5 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) "Cerazette® (desogestrel) Østrogenfri p-pille Helt siden p-pillen ble introdusert tidlig på 60-tallet har man forsøkt å redusere mengden østrogen. Dette for å kunne tilby kvinnen en p-pille med høy sikkerhet mot uønsket graviditet og med et minimum av bivirkninger. Med Cerazette® har man nådd en ny milepæl i utviklingen av p-piller - en østrogenfri p-pille med høy sikkerhet. Cerazette inneholder kun 75µg desogestrel. Cerazette hemmer eggløsning og påvirker cervixsekretet slik at det blir mindre gjennomtrengelig for spermier. Den er like sikker som kombinasjonspillen og har den samme ”glemmemargin”, 12 timer. " klippet fra denne siden den nye Cerazetten er altså en p-pille, ikke en minipille og kan brukes på samme måte med samme glemmemargin som andre p-piller. Endret 3. august 2005 av aline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 3. august 2005 #6 Del Skrevet 3. august 2005 Sorry, feil info fra meg... Men det skrives jo at det er både minipille og kombinasjonspille så det er ikke lett å vite hva som er rett da Har jo lest begge deler i forumet her. Står jo i felleskatalogen at den er klassifisert som gestagenpille og på prevensjon.net står det at minipiller er tabletter som kun inneholder et enkelt hormon, gestagen. Ja,ja. Ikke vet jeg.... Men de funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusePine Skrevet 3. august 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 3. august 2005 Hmm leste litt på den siden - hva er forskjellen mellom Cerazette og Marvelon?? Er det meningen at man skal ta Cerazette hele tiden eller kan man ha et opphold sånn hver tredje måned? Hva gjør du Nella? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2005 #8 Del Skrevet 3. august 2005 Marvelon inneholder østrogen, det gjør ikke Cerazette. Jeg har nå gått på Cerazette i fire måneder, og har ikke merket noe til bivirkninger, og har kun hatt en eneste miniblødning som varte i to dager. Så vidt jeg vet, skal man kunne ta dem kontinuerlig uten opphold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 3. august 2005 #9 Del Skrevet 3. august 2005 Tar de uten opphold ja. 28 piller på brettet og rett over på neste. Så det blir ikke som med trionetta der man har en uke pause og på'n igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusePine Skrevet 4. august 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 4. august 2005 Da har jeg fått meg resept på Cerazette, begynner om en uke.. Litt spent på om jeg får bivirkninger... Vet at man kan få litt småblødninger, men håper ikke de varer så lenge!! Eneste jeg tenker på at jeg synes faktisk det er litt deilig å ha mensen med tanke på at man vet at man ikke er gravid... Hvis jeg nå skulle bli det da, så ville jeg jo ikke merke det med disse pillene og er det ikke skadelig for fosteret at man tar pillen? Okei, det er jo liten sjangs for det hvis man er gravid antar jeg Synes egentlig det er deilig å tenke på at jeg skal tilføre kroppen mindre hormoner - har lest her inne et sted at det er mange som føler seg mer "våkne" eller no - håper det skjer med meg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2005 #11 Del Skrevet 4. august 2005 Da har jeg fått meg resept på Cerazette, begynner om en uke.. Litt spent på om jeg får bivirkninger... Vet at man kan få litt småblødninger, men håper ikke de varer så lenge!! Eneste jeg tenker på at jeg synes faktisk det er litt deilig å ha mensen med tanke på at man vet at man ikke er gravid... Hvis jeg nå skulle bli det da, så ville jeg jo ikke merke det med disse pillene og er det ikke skadelig for fosteret at man tar pillen? Okei, det er jo liten sjangs for det hvis man er gravid antar jeg Synes egentlig det er deilig å tenke på at jeg skal tilføre kroppen mindre hormoner - har lest her inne et sted at det er mange som føler seg mer "våkne" eller no - håper det skjer med meg og! ← Mensen du får på p-piller er kunstig fremkalt, og i seg selv ingen garanti for at du ikke er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusePine Skrevet 4. august 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 4. august 2005 Mensen du får på p-piller er kunstig fremkalt, og i seg selv ingen garanti for at du ikke er gravid. spurte legen min om det.. han sa at man heller ikke får knustig mensen om man er gravid - så selv omdet ikke er "ekte" mens man får, så betyr den at man ikke er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #13 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg bruker Trionetta.. Jeg har egentlig litt lyst til å bytte, men vet ikke helt til hva.. Leste at det var noen her som bytta til Cerazette, som mista sexlysta og ble deprimert.. Jeg har vel egentlig vært litt plaget med å være litt deprimert til tider.. Og for en måneds tid siden tenkte jeg at jeg skulle slutte for å se om dette hjalp.. Men begynte igjen ganske fort, så rakk jo ikke å finne ut helt om det var dem. men jeg merket ikke noe til depresjon og jeg fikk VIRKELIG sexlyst! Så jeg lurte på om noen hadde noen tips til hva jeg kunne prøvd..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 4. august 2005 #14 Del Skrevet 4. august 2005 Bivirkninger av p-piller er jo veldig individuelt da. Jeg fikk det bedre etter å ha byttet på alle måter Var en tur innom Yasmin pillene som mange er kjemepfornøyde med, men det var ikke noe for meg. Var en tikkende bombe og eksploderte i sinne for ingenting Tror sambo satte pris på at jeg byttet bort de.... Så det som virker bra på meg trenger nødvendigvis ikke gjøre det på meg og omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #15 Del Skrevet 5. august 2005 Cerazettepillen...i og med at den ikke inneholder hormoner; Kan en da legge på seg av dem? Alle andre hormonpiller gjør jo at en del legger på seg....Jeg har ikke merket noe med Trionetta, men kanskje jeg kan ta av litt hvis disse Cerazett pillene ikke har masse dill i seg? Hvordan er sexlystem med dem? Føler Trionetta gir meg lite lyst.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisketre Skrevet 5. august 2005 #16 Del Skrevet 5. august 2005 Det er hormoner i cerazette også !! Det er det i alle p-piller, ellers ville de ikke hatt rette virkningen, nemlig å forhindre graviditet Men cerazette inneholder IKKE hormonet østrogen Forresten, de som har fått langvarige blødninger som ikke vil gi seg. Kom den med en gang dere begynte på pillen ? Man skal joi begynne å ta pillen ved første mensdag.. Men jeg vil jo ikke bare fortsette mensenhelvetet heller.. Hilsen ei som vurderer cerazette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå