Gå til innhold

Er det normalt å ikke kastw opp under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Dette er mitt andre svangerskap. Har ei jente på 6 år fra før av. husker det veldig godt svangerskapet med hu. Kastet opp 12-13 før det gikk over. Nå er jeg gravig igjen uke 9/10. Greia er at jeg hverken er kvalm eller kaster opp... Er det normalt å ikke kaste opp under svangerskapet..? Har fått skikkelig sterk luktesans, vonde og ømme bryster og får en del hodeverk. Thats about it. Null oppkast null kvalme...burde jeg undersøke det nærmere?

Hilsen kvinne 30år.

Anonymkode: 732fd...033

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like normalt å kaste opp som det er å ikke kaste opp. 

• Liker 5
Skrevet

Rundt 80% blir kvalme, men bare 50% kaster opp. Så ja, det er helt normalt å ikke spy. 

Jeg spydde ikke med førstemann, og bare én gang med andremann. Var forferdelig kvalm, da.

Anonymkode: 0d5c4...ac5

• Liker 1
Skrevet

Kastet opp én eneste gang, det var en blanding av bilsyk, skrubbsulten, gravid, og en trankapsel som sprakk i munnen min. Det kan altså ikke skyldes på svangerskapet alene. Aldri kastet opp utenom. Var heller ikke kvalm. Småuggen og «fyllesyk» innimellom, men aldri kvalm.

Skrevet

Var en del kvalm med mine begge, men kastet aldri opp. 

Anonymkode: b540f...796

• Liker 1
Skrevet

Var hverken kvalm eller kastet opp i noen av mine svangerskap. 

Anonymkode: 94050...82f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har 9 barn og har ikke kastet opp en eneste gang i mine svangerskap.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kastet ikke opp i mine svangerskap. Var heller ikke kvalm.

Anonymkode: a8aa0...0e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ikke kvalm, men hadde konstant hodepine de 4 første mnd. Husker at søle sa det sikkert vsr en gutt. Vi ville ikke vite kjønnet, men det ble en gutt😊 At man ofte blir kvalm med jenter er nok bare gammel overtro, men det stemte tilfeldigvis med meg. 

Anonymkode: 1ed02...394

Skrevet

Jeg var bare uggen og mistet matløsta. Kastet aldri opp

Skrevet

Svangerskapskvalme er en vanlig reaksjon på svangerskapshormonene. Man kan være gravid og ha normalt svangerskapsforløp uten å få denne reaksjonen. Det kan også variere mellom svangerskapene for samme kvinne.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått skikkelig sterk luktesans, vonde og ømme bryster og får en del hodeverk.

Slike tegn er like "godkjente" som kvalme / oppkast, selv om kvalme er veldig vanlig. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Null oppkast null kvalme...burde jeg undersøke det nærmere?

Følg opp de vanlige kontrollene og vær glad du slipper å være kvalm. Så lenge du ikke blør og / eller de som står for kontrollene blir bekymret, trenger ikke du uroe deg heller.

Jeg har selv hatt tre førstetrimestre helt uten kvalme. To av dem ble det barn av. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Spydde en gang iløpet av mitt svangerskap, og da hadde jeg i tillegg pustet inn et kattehår som satt fast baki ganen. Helt normalt her iallfall 😄

Skrevet

Har kastet opp én gang til nå, aner ikke hva det var. Kom like fort som det gikk. Har ikke vært noe voldsomt kvalm heller, mest uggen med lite matlyst tidlig i svangerskapet.  Er 34+0 nå. 

Anonymkode: e7b6b...43b

Skrevet

Jeg var ikke kvalm en gang i løpet av svangerskapet, kastet opp 2 ganger i uke 12-13 men var ikke kvalm, kom bare plutselig når jeg satt og spiste. Hadde egentlig ingen symptomer på at jeg var gravid jeg, bortsett fra at jeg hadde lyst på en frukt som jeg synes er kvalm til vanlig... 😄 

Skrevet

Jeg har knapt merket at jeg har vært gravid med mine to første. Denne gangen blir jeg uggen om jeg ikke spiser ofte nok. Er SÅ glad for å ha sluppet unna kvalmen 😊

Anonymkode: 36863...def

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Dette er mitt andre svangerskap. Har ei jente på 6 år fra før av. husker det veldig godt svangerskapet med hu. Kastet opp 12-13 før det gikk over. Nå er jeg gravig igjen uke 9/10. Greia er at jeg hverken er kvalm eller kaster opp... Er det normalt å ikke kaste opp under svangerskapet..? Har fått skikkelig sterk luktesans, vonde og ømme bryster og får en del hodeverk. Thats about it. Null oppkast null kvalme...burde jeg undersøke det nærmere?

Hilsen kvinne 30år.

Det er ikke alle som kaster opp. Jeg kastet ikke opp en eneste gang under noen av mine svangerskap. Hadde forsterket luktesans, slik som du. Det er ingenting du trenger å undersøke.

Anonymkode: 13a9f...453

• Liker 1
Skrevet

Aldri kasta opp - eller vært det spor kvalm - i noen av mine svangerskap.

Anonymkode: 6db01...85f

• Liker 1
Skrevet

Har aldri kastet opp eller vært kvalm når jeg har vet gravid, er i uke 21 med nr tre nå :) 

Anonymkode: c91c5...5d9

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Hilsen kvinne 30år.

Ja. Er da ikke alltid man blir kvalm eller spyr under svangerskap 

Skrevet

Heilt normalt. Slapp av og nyt det🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...