Gå til innhold

Politi slo psykisk syk i ansiktet

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Saker som dette gjør meg forbanna. Håper virkelig ikke politimannen får fortsette i jobben. Maktmennesker har ingenting i et slikt yrke å gjøre. Hva syns dere er passende straff? Kjør debatt.

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det går an... man kan spørre om han er skikket til jobben i det hele tatt. 

• Liker 2
Skrevet

Staten har tatt monopol på voldsbruk. Jeg undres stadig på hvorfor vi ga dem den makten. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke måte på hvordan politiet syr puter under armene på tunge kriminelle. Men en ufarlig, alvorlig syk person blir jult grundig opp uten å være voldelig. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, RoH skrev:

Staten har tatt monopol på voldsbruk. Jeg undres stadig på hvorfor vi ga dem den makten. 

Hvis staten ikke skal ha monopol på voldsbruk, får vi amerikanske tilstander. Hadde du likt det?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, RoH skrev:

Det er jo bra, men en politimann som mister tålmodigheten bør vurdere om det er riktig jobb. 

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, RoH said:

Så du foretrekker anarki og jevnt fordelt rett til å bruke vold? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 timer siden, RoH skrev:

Fordi alternativet hadde vært fullstendig anarki, kaos og brutalitet. Statens maktmonopol er selve grunnlaget for en moderne demokratisk rettsstat.

Men hvis du liker steder der staten ikke har kontroll så kan du jo ta deg en tur til Somalia eller til og med Mexico.

I denne saken blir jo politimannen faktisk tiltalt. Tror du det hadde skjedd i ditt drømmeanarki?

Endret av jabx
  • Liker 7
Skrevet

Jeg tror denne pasienten var mer utagerende enn han selv gir utrykk for. 

• Liker 8
Gjest Villfisker
Skrevet
4 timer siden, n_97 skrev:

Det er ikke måte på hvordan politiet syr puter under armene på tunge kriminelle. Men en ufarlig, alvorlig syk person blir jult grundig opp uten å være voldelig. 

Dette var noen av tankene som streifet meg også. Samtidig er ikke denne politimannen rettsvesenet, men et enkeltmenneske. Helt feil jobb for ham.

49 minutter siden, Tiuren skrev:

Så du foretrekker anarki og jevnt fordelt rett til å bruke vold? 

Håper ikke mange ønsker seg det. Hadde blitt totalt kaos.

36 minutter siden, jabx skrev:

Fordi alternativet hadde vært fullstendig anarki, kaos og brutalitet. Statens maktmonopol er selve grunnlaget for en moderne demokratisk rettsstat.

Men hvis du liker steder der staten ikke har kontroll så kan du jo ta deg en tur til Somalia eller til og med Mexico.

I denne saken blir jo politimannen faktisk tiltalt. Tror du det hadde skjedd i ditt drømmeanarki?

Veldig bra at han ble tiltalt ja. Håper virkelig han aldri får ha samme jobb igjen.

Skrevet
4 timer siden, esk skrev:

Hvis staten ikke skal ha monopol på voldsbruk, får vi amerikanske tilstander. Hadde du likt det?

Er det eneste alternativet du ser? 

Skrevet

Noen politifolk er som andre folk, dessverre. Ustabile. Det er ikke alltid man snapper det opp i tide. Håper han mistet jobben. 

Skrevet
4 timer siden, esk skrev:

Staten har da voldsmonopol i USA også, og forbyr private militser.

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, GaiusMarius skrev:

Staten har da voldsmonopol i USA også, og forbyr private militser.

Under Trump har private militser likevel blomstret.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, n_97 skrev:

Er slik jeg har merket politiet også. Er det en ‘fredet’ gruppe er det ikke måte på dialog, osv, mens individer uten sosialt vern i form av en stemme eller myndighet, slike personer liker politiet å leke med. Slike personer som ikke mottar andres sympati. Da kan politiet gjøre som de vil. Fattig, utstøtt, narkoman, kanskje. De vet at det aldri blir en politisak, dessuten må de jo øve seg fysisk av og til og, og da er slike fine å øve seg på, uten å tenke på kjedelige konsekvenser. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 timer siden, Apocalypte skrev:

Spiller det egentlig noen rolle? Ett slag kunne jeg forstått, om han var fullstendig rabiat, men 6 slag? 

Endret av KillerKitty
Skrivefeil
  • Liker 3
Gjest sunriseandsunset
Skrevet

Moralen er å holde seg unna legevakta. Var en stakkar som ble kvalt til døde på legevakta i Oslo.

Skrevet (endret)
21 timer siden, Apis skrev:

Det er jo bra, men en politimann som mister tålmodigheten bør vurdere om det er riktig jobb. 

Slik saken er framstilt i media så er det en skandale at han ikke ble avskjediget, og partneren som ikke grep inn ligger også dårlig an. Politiet er egentlig skikkelige folk med god etisk opplæring. Rart at politiet ikke avskjediger verstingene med en gang de gjør grove ugjerninger.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Skrevet
23 timer siden, Apocalypte skrev:

Det kan godt hende. Her burde det hentes vitnemål fra helsepersonell som var tilstede. Men likevel er det ikke greit å slå ham så mange ganger. Da må han ha utgjort virkelig fare for andres liv og helse, noe som ikke er tilfelle ifølge artikkelen iallefall.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...