Gå til innhold

Hvilken effekt vil korona pandemien ha på fødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette her finner jeg lite om men kan da ikke tenke meg til annet en at antall fødsler kommer til å stupe i vesten? En ting er at flere barn sikkert velger å ikke få unger nå. Men hvor mange er det som ikke kommer til å få en partner, kjæreste og samboer igjennom dette her tro? Alle studenter som ikke drar på fest osv.

Jeg er ikke i mot karantener og dette her altså. Jeg mener vi skulle stengt landet i sommer og holdt koken en stund til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge tiltakene foregår, så vil det jo sannsynligvis bli færre treff generelt, og derfor færre som treffer hverandre, også når det gjelder romantikken. Så ja, dersom dette blir veldig langvarig, type flere år, hvilket ikke er usannsynlig, så blir det jo færre barn av det også. 

• Liker 1
Skrevet

Globalt har i hvert fall antall dødfødsler og spebarndsdød økt kraftig, ikke pga korona men pga lock-down. Dette gjelder da særlig i  de aller fattigste land. Mange må føde hjemme under dårlige forhold, har ikke mulighet til å komme seg til sykehus.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02618-5?fbclid=IwAR2ZNTxdnfxlMlBMUML3-KRs5S2_BtKkjUbp0V-HyJ8-m_aJbstY98Ky7Ik

• Opprett ny...