Gå til innhold

Er det vanlig å ha smerter ved dyp penetrering? Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker i forhold til at vi prøver og at det kanskje betyr at jeg bør sjekke dette ut? Pleier å ha smerter rundt menstruasjon, men overkommelige smerter. Tar en paracet og det går greit. Samme type ubehag i mildere form rundt EL. 

Har ellers en ganske stabil syklus mellom 26- 30 dager (dette anses jo som normalt?) og får alltid positive ELtester.

Bør jeg be om utredning etter noen måneder med prøving nå? Alder spiller inn og de sier vel 6 mnd etter fylte 35. 

Anonymkode: 7c80a...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smerter eller ubehag? Jeg kan kjenne på litt ubehag men det er pga jeg har bakovervendt livmor. Kan det være derfor? 

Anonymkode: 1e489...805

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Smerter eller ubehag? Jeg kan kjenne på litt ubehag men det er pga jeg har bakovervendt livmor. Kan det være derfor? 

Bare veldig ubehagelig- på grensen til vondt. Kjenner liksom at det støter borti livmoren. Trodde ikke det var noe farlig, men etter å ha lest masse på nett om det så begynner jeg å lure på om det kan ha en sammenheng. 

Skrevet

Sånn har jeg alltid hatt det, med mindre jeg er skikkelig kåt og våt. Så det er en del stillinger vi unngår med mindre jeg tar initiativ til dem. Har aldri tenkt at det var noe galt, bare unngår de vonde stillingene! 

Anonymkode: bf8cc...04c

Skrevet

Jeg har ubehag av og til men ikke at det gjør direkte vondt. Visste ikke jeg hadde bakovervendt livmor før gynekologen fortalte det til meg etter jeg hadde tatt innvendig ultralyd. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn har jeg alltid hatt det, med mindre jeg er skikkelig kåt og våt. Så det er en del stillinger vi unngår med mindre jeg tar initiativ til dem. Har aldri tenkt at det var noe galt, bare unngår de vonde stillingene! 

Takk, det er en lettelse å høre. Føler det er så normalt med alle de damene som elsker å ha bena godt spredt høyt fra hverandre...det klarer jeg ikke, da er det vondt. Eller bakfra veldig dypt..vondt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ubehag av og til men ikke at det gjør direkte vondt. Visste ikke jeg hadde bakovervendt livmor før gynekologen fortalte det til meg etter jeg hadde tatt innvendig ultralyd. 

skal spørre gyn. neste gang!

Skrevet

Smertene sitter nederst i magen? Høres ut som en endometriose. Kan du søke opp litt rundt dette tema? Jeg trodde at det var normal å ha det sånn til jeg ble diagnostisert med endometriose. 

Anonymkode: 5f2cb...7aa

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalt å ha det vont under sex. Det er heller ikke normalt å ha sex om du ikke er kåt og våt. 

Skrevet

Smertene sitter nederst i magen? Høres ut som en endometriose. Kan du søke opp litt rundt dette tema? Jeg trodde at det var normal å ha det sånn til jeg ble diagnostisert med endometriose. 

Ja..nederst i magen ved mensen. Har lest og lest om temaet men blir ikke klok. Virker som om det er mange difure symptsomer og at det kan være forskjell fra person til person. Håper jeg kan få til gyn. snart. Takk til alle dere som har svart!

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja..nederst i magen ved mensen. Har lest og lest om temaet men blir ikke klok. Virker som om det er mange difure symptsomer og at det kan være forskjell fra person til person. Håper jeg kan få til gyn. snart. Takk til alle dere som har svart!

Nå snakker jeg om sex. Om du tenker etter, hvor ligger smertene egentlig? Når jeg har mensen, kan jeg få problemer med å gå om jeg ikke tar smertestillende. Jeg har problemer med å gå på do (det som tar lengst tid om du forstår hva jeg mener). Samme problemer ved EL, men mildere. Har problemer med alle sexstillinger hvor jeg blir penetrert bak. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå snakker jeg om sex. Om du tenker etter, hvor ligger smertene egentlig? Når jeg har mensen, kan jeg få problemer med å gå om jeg ikke tar smertestillende. Jeg har problemer med å gå på do (det som tar lengst tid om du forstår hva jeg mener). Samme problemer ved EL, men mildere. Har problemer med alle sexstillinger hvor jeg blir penetrert bak. 

hmm, jeg som ofte det er vondt med penetrering bakfra med mindre jeg ligger nede om du skjønner. Tror ikke jeg kjenner det i magen da men mer livmoren som blir truffet? Usikker. Jeg har lest at smertenivået varierer veldig..noen har veeeldig vondt, mens andre knapt har symptomer. Jeg har ikke smerter ved EL, mer ubehag og at jeg kjenner det murrer. Håper du blir bedre!

Skrevet

Jeg får vondt rundt El. Når livmor trekker seg opp, gjør det ikke vondt. 

Anonymkode: 310f5...933

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalt å ha det vont under sex. Det er heller ikke normalt å ha sex om du ikke er kåt og våt. 

Helt enig, men det fins jo grader av kåthet. Derfor har vi ikke doggy f.eks. med mindre jeg er skikkelig kåt i utgangspunktet. Stopper selvfølgelig om jeg ikke er våt nok uansett stilling... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...