Gå til innhold

Korona i skolen, karantene for foreldre og da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt usikker på om jeg skulle legge denne her eller inne på koronavirus men regner med jeg får mer svar her. :)

Lurer på om dere som har hatt barn hjemme i karantene fordi det har vært barn på trinnet med korona, havner dere foreldre og i karantene eller bare barnet? Tenker da hovedsakelig på dere med skolebarn. Nå har vi vært heldige til nå og sluppet noe smitte men ble usikker på om vi foreldre og havner i karantene eller om det bare er barnet som har vært i samme klasse/kohort/gruppe som den som hadde korona...

Anonymkode: 5a4f9...7e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldre og søsken havner i karantene hvis den som er i karantene tester positivt. Ellers kan de leve som normalt. 

Skrevet
13 minutter siden, Ulrikke skrev:

Foreldre og søsken havner i karantene hvis den som er i karantene tester positivt. Ellers kan de leve som normalt. 

Ja, så da kan vi andre leve som normalt inntil barna er testet og den er positiv?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, så da kan vi andre leve som normalt inntil barna er testet og den er positiv?

Jeg tror at om barnet i karantene har symptomer må dere i karantene frem til negativ test, men litt usikker  leste ikke så nøye i det nye som kom. 

Anonymkode: db238...93b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, med mindre barnet har symptomer. En som er nærkontakt som får symptomer ville jeg regnet som smittet til det motsatte er bevist, og da ville jeg satt meg selv i karantene inntil videre. 

Men symptomfrie i karantene utløser ikke karantene på flere i husstanden. 

Skrevet
41 minutter siden, Ulrikke skrev:

Ja, med mindre barnet har symptomer. En som er nærkontakt som får symptomer ville jeg regnet som smittet til det motsatte er bevist, og da ville jeg satt meg selv i karantene inntil videre. 

Men symptomfrie i karantene utløser ikke karantene på flere i husstanden. 

Det vi og har tenkt. Men måtte høre her og. :) 

Skrevet

Legger merke til at korona tråder legges alle andre steder nå pga manglende mulighet til anonym på korona forumet. 

Anonymkode: f2f7a...fb0

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legger merke til at korona tråder legges alle andre steder nå pga manglende mulighet til anonym på korona forumet. 

Anonymkode: f2f7a...fb0

Det kan du få lov å legge merke til. Jeg synes det er merkelig at man ikke kan skrive som anonym der inne, skjønner ikke helt greia... Det skal virkelig ikke mye til for å kjenne igjen situasjoner når det gjelder korona, Norge er et lite land så jeg er rimelig betenkt over at man skal måtte utlevere brukernavnet for å kunne "prate" om korona inne på det forumet. 

• Liker 1
Skrevet

Sønnen vår ble satt i karantene fordi en i klassen hans var smittet. Alle i klassen og alle lærerne som hadde hatt det barnet måtte også i karantene. Men vi som bor med han ble ikke berørt. Han måtte kun testes om han utviklet symptomer. 

Anonymkode: 0340d...af7

Skrevet

Er riktig som alle over sier. Men selv gikk jeg over til hjemmekontor, til tross for at barnet testet negativt, til karantenen var over. (Veldig strengt på jobb pga hektisk periode, de er livredd smitte skal slå ut noen.) Jeg lot også være å besøke eldre familiemedlemmer i barnets karantenetid.  Dette var for å være helt på den sikre side, og fordi det var mulig å gjøre det sånn.

De fikk beskjed om ti dagers karantene til tross for negativ test.

Anonymkode: 33c41...d9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...