Gå til innhold

Dere som jobber innen helse - Hvordan få jobb som assistent? kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å få meg jobb innen helse. Har kun kjørt taxi i mange år nå.

Jeg søkte på Menn i helse, men fikk beskjed om at de kun prioriterte arbeidsledige. Jeg vet at dette er noe jeg har lyst til å jobbe med. Er det noen kurs dere kan anbefale som jeg kan melde meg på som kan gjøre meg mer attraktiv? Har søkt flere steder som assistent på sykehjem/hjemmetjenesten, men ikke fått noen respons.

Anonymkode: 0bdc4...e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kontaktet aktuelle steder som ikke har utlyst stilling? Det holder som regel å ta en tlf å si man vil være ekstrahjelp. Når du har fått en for innenfor kan man meldes opp til fagbrev på jobb. 

Anonymkode: c47ff...806

Skrevet

Meld deg som ringevikar i omsorgsboliger f.eks. De har ofte et stort ønske om å få inn menn i arbeidet med store sterke utagerende og voldelige brukere.

Anonymkode: a11b7...a7b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet og jobber enda innenfor langtidsavdeling, hjemmetjeneste og rehabilitering. 

Jeg startet som assistent uten noe erfaring. Tok bare kontakt med avdelingsleder på avdelingen:) Du får 3 opplæringsvakter - så er du i gang. Har senere tatt helsefagarbeider som privatist. 

Skrevet

Jeg bare ringte, så ble jeg tilsendt opplæringsmateriell på epost, og begynte med opplæringsvakter uka etter.

Anonymkode: b019b...1ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...