AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 De siste dagene har jeg glemt frokost. Har ikke spist før klokken 12. Føler ikke at jeg har manglet energi, betyr det at frokost ikke er så viktig? Har ikke bedrevet trening, så jeg skjønner at det hadde vært annerledes da. Anonymkode: 4f4b5...140
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Jeg spiser generelt aldri frokost. Anonymkode: 067a0...d72 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Det er helt greit å hoppe over frokost, spesielt om du ikke blir påvirket av det. Gammel utgått kunnskap som sier at du må spise hele tiden. Jeg hopper ofte over, men passer på at barna spiser. Anonymkode: c559e...73c 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Det er ingenting som tilsier at man må spise frokost. For noen er det viktig for å få energi, for andre ikke. Det som er viktig er at du får i deg de kalorier og næringsstoffer kroppen din trenger i løpet av dagen. Om du fungerer godt uten frokost så er ikke det noen grunn til å bli bekymret. Om du blir bekymret fordi du kjenner på mindre matlyst er det fornuftig å være obs på at du spiser variert og nok resten av dagen. Anonymkode: 2f536...686 1
Sessan_ Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Jeg spiser aldri frokost. Første måltid er til lunsj. Fungerer helt utmerket. Jeg tror på at man skal gjøre det som funker for en selv, ikke følge en satt plan som liksom skal passe for «alle». Noen spiser seks ganger om dagen, andre (som jeg) spiser to. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Det går helt fint! Merker selv at jeg blir mye sultnere om jeg spiser frokost. Anonymkode: 70456...80e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Ingen problem å ikke spise frokost. Jeg spiser heller aldri før lunsj, og husker med skrekk tilbake til da jeg var yngre og ble tvunget til å spise frokost før skolen. Jeg blei kvalm og dårlig. Hvis jeg lytter til kroppen blir jeg ikke sulten før i halv 12-12 tiden. Anonymkode: 6f625...44f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Du har ikke droppet frokosten, du har bare spist den litt senere enn du pleier, og kanskje spist andre ting enn du pleier å spise til frokost (kanskje det du pleier å spise til lunsj). Anonymkode: 64477...518
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 Selvfølgelig er det ikke dumt å droppe frokosten... Du tenker kanskje på den kraftig tilbakebeviste myten om at "frokost er dagens viktigste måltid". Men som sagt: Det er svada, noe som er bevist. Det er ingenting som tilsier at man må spise frokost. Ikke "kickstarter det forbrenningen", og ikke får det deg til å bli automagisk feit.. Jeg spiser aldri før i 13-14-tiden, for jeg er ikke spesielt sulten før da. Anonymkode: dca4e...d15
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke dumt å droppe frokosten... Du tenker kanskje på den kraftig tilbakebeviste myten om at "frokost er dagens viktigste måltid". Men som sagt: Det er svada, noe som er bevist. Det er ingenting som tilsier at man må spise frokost. Ikke "kickstarter det forbrenningen", og ikke får det deg til å bli automagisk feit.. Jeg spiser aldri før i 13-14-tiden, for jeg er ikke spesielt sulten før da. Anonymkode: dca4e...d15 jeg også! ble mye bedre i magen etter at jeg sluttet med frokost, og heller spiser et godt måltid mellom kl 13 og 14☺️skjønner i dag at magen min må ha stått på spreng tidligere...men var vant med å spise sånn, helt fra barndommen🤷♀️ Anonymkode: 1db88...537
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 Jeg er supersulten om morgenen og fungerer ikke uten. Jeg er et surrehode uten like før frokosten er inntatt. Jeg får smørt niste og frokost til ungene, stelt dem og sendt dem avsted på skole og bhg, men da er jeg skikkelig sulten og nesten "hangry". Selv om frokosten "vekker" meg mer, så er det som om den går ut i intet, for etter en time så er jeg kjempesulten igjen. Jeg kan spise tre måltider 7-12. Deretter stabiliserer det seg. Min samboer spiser ikke før lunsj på jobb, og vil aldri ha frokost. Anonymkode: 112c3...5be
Gjest Villfisker Skrevet 13. november 2020 #12 Skrevet 13. november 2020 (endret) Kommer an på hvaslags hverdag du har. Jobb, aktivitetsnivå, hva du spiser resten av dagen. Noen er mer småspiste enn andre også. Ingen fasit her. Endret 13. november 2020 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #13 Skrevet 13. november 2020 Ikke dumt i det hele tatt, du har tydeligvis ikke vært sulten og man skal vel helst spise når man er sulten. Ikke ellers. Anonymkode: c3a6a...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 Jeg blir sjeldent sulten før kl. 12 og velger derfor å ikke tvinge i meg mat. Så lenge du ikke merker sult og ikke har behov for mat går det bra! Tenker det er lurt å høre på kroppen sine signaler og følge dem, heller enn å spise fordi man syns man må eller fordi "alle andre" gjør det. Anonymkode: 4a10c...a71 3
Gjest Skrevet 13. november 2020 #15 Skrevet 13. november 2020 Frokost er et villedende navn. Navnet er mye bedre på engelsk, "breakfast", som simpelthen betyr å bryte fasten. Til hverdags spiser jeg sjeldent før jeg går til jobb. Tar meg en kopp kaffe og kanskje en Skyr når jeg ankommer jobb, men noen dager er jeg ikke sulten i det hele tatt før lunsjtid. Nå skal det sies at jeg jobber på et kontor og sitter hovedsaklig foran en PC eller i møter. Sulten melder seg ikke på samme måte som da jeg hadde et fysisk yrke og faktisk var nødt til å spise før jeg startet på jobb fordi jeg ikke hadde tid og mulighet til å spise når som helst i de jobbene. På et kontor kan man liksom alltid dytte i seg et knekkebrød eller liknende.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #16 Skrevet 13. november 2020 Spiser aldri frokost. Jeg spser første måltid ca kl 12 kun for at jeg vet at jeg kan risikere å få hodepine dersom jeg drøyer det lengre, egentlig kunne jeg fint ventet til kl 14. Anonymkode: 7fbce...9f4
Jytte Skrevet 13. november 2020 #17 Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir sjeldent sulten før kl. 12 og velger derfor å ikke tvinge i meg mat. Så lenge du ikke merker sult og ikke har behov for mat går det bra! Tenker det er lurt å høre på kroppen sine signaler og følge dem, heller enn å spise fordi man syns man må eller fordi "alle andre" gjør det. Anonymkode: 4a10c...a71 Samme med meg, det hender jeg er sulten litt før, og da spiser jeg litt. Når jeg inntar frokost varierer fra 11 til 14. Vanligvis cirka tolv, ett. Med skolebarn uten matlyst så tidlig på morgenen oppfordret jeg til et glass sjokolademelk eller juice og sendte med større matpakke. Ville eller kunne ikke direkte tvinge i noen mat, selv ikke barn, men påpekte viktigheten av at hjernen visstnok fungerer bedre med energi og lettere tar i mot læring. Selv spiser jeg to til tre ganger dagen. Siste måltid rundt ni eller ti på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #18 Skrevet 21. november 2020 Jeg våkner som regel av at jeg er sulten. Må ha frokost innen en halvtime, ellers er dagen ødelagt. Spiser siste måltid ca. 17.30 (middag), kanskje litt frukt utpå kvelden. Spiser frokost 06.45. Anonymkode: 0e876...8e7
Mezinchaleft Skrevet 21. november 2020 #19 Skrevet 21. november 2020 På 13.11.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev: De siste dagene har jeg glemt frokost. Har ikke spist før klokken 12. Føler ikke at jeg har manglet energi, betyr det at frokost ikke er så viktig? Har ikke bedrevet trening, så jeg skjønner at det hadde vært annerledes da. Anonymkode: 4f4b5...140 Det er ikke noe problem å droppe frokost. Kroppen sier ifra når den er sulten, så hvis du ikke er sulten på morgenen skal du heller ikke spise. "Spis når du er sulten", er det eneste rådet du trenger å følge 👍
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #20 Skrevet 21. november 2020 Null problem. Frokostblandingsindustrien har gjort sitt for å overbevise det kollektive at frokost er det viktigste måltidene om dagen osv. Bare tull. Kun i moderne tid har mennesket hatt så god tilgang på mat. Kroppen vår er egentlig justert til et spisemønster hvor vi kanskje har mye mat en periode, også lite eller ingen mat en periode. Kroppen trenger pause fra å fordøye mat hele tiden, så den kan gjøre andre viktige ting som å bryte ned døde celler og reparere ødelagte celler. Jeg spiser sjeldnet frokost, og spiser heller i 12 tiden. Ofte så er det noe mer spennende som skjer i 12 tiden, og da kan frokosten bli skjøvet til 13, 14, 15, ja til og med til 16. Noen ganger spiser jeg bare ett måltid om dagen. Energien er på topp! Anonymkode: e6239...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå