Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe meg å tenke litt her? Jeg har kjørt meg helt fast. 

Jeg har termin i midten av januar. Pga korona ble jeg uheldigvis arbeidsledig 1.oktober, men jeg har uansett jobbet meg opp retten til foreldrepenger (får sykepenger nå pga trøblete svangerskap).  

Hvordan løser dere andre det med termin så tidlig på året? Vi aner jo ikke om vi får barnehageplass fra nyttår igjen (mest sannsynlig ikke), og jeg vil egentlig være hjemme i permisjon lengst mulig. Jeg vurderer derfor å ta noen mnd ulønnet perm etter at jeg har brukt opp min kvote (+ fellesperioden), og at faren utsetter sin periode og tar over på nyåret sånn at jeg kan begynne aktiv jobbsøking da. Problemet er at jeg ikke aner om jeg har rettigheter på dagpenger etter ulønnet permisjon? Har snakket med NAV nå, og de ga meg et rimelig diffust svar. Noen andre som har vært i samme båt? 

Anonymkode: 07106...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke ha rett på dagpenger etter ulønnet nei. Jeg måtte ta noen måneder ulønnet permisjon med min første, han fikk ikke barnehageplass før han var 21 mnd.. Det gikk greit, sparte penger gjennom graviditeten og kuttet mest mulig i utgifter en periode. 

Anonymkode: acec5...b38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...