Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare si: FY SØREN SÅ FLINKE DERE ER!!

Jeg har selv en forholdsvis enkel baby, som kan ligge alene i babygymmen, kun våkner for mat om nettene, som kan sitte rolig i vippestolen mens jeg dusjer og kan sove dupper i vugga si innimellom. Likevel så syntes jeg ting er travelt. Det er til tider et kaos hjemme med rot og skitne bad. Jeg er trett og sliten og savner av og til tiden der jeg kunne sette meg ned i et rent og ryddig hus med strikk og en kopp kaffe. Har noe ammeproblemer så ammingen opptar store deler av dagen.

Jeg tørr ikke tenke på hvordan jeg hadde taklet å ha en baby med kolikk eller ikke klarte å være moe alene. Jeg beundrer der alle som står i det. Dere må ha superkrefter som får ting til å gå rundt med minimal søvn og aldri ha kroppen for dere selv. Ville bare si at dere gjør en fantastisk jobb (tilfelle ingen andre har sagt det i dag) og at dere har en styrke, tålmodighet og vilje mange av oss bare kan drømme om!

Fortsett den gode jobben og husk at det går over❤

Anonymkode: 08c9f...99a

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare si: FY SØREN SÅ FLINKE DERE ER!!

Jeg har selv en forholdsvis enkel baby, som kan ligge alene i babygymmen, kun våkner for mat om nettene, som kan sitte rolig i vippestolen mens jeg dusjer og kan sove dupper i vugga si innimellom. Likevel så syntes jeg ting er travelt. Det er til tider et kaos hjemme med rot og skitne bad. Jeg er trett og sliten og savner av og til tiden der jeg kunne sette meg ned i et rent og ryddig hus med strikk og en kopp kaffe. Har noe ammeproblemer så ammingen opptar store deler av dagen.

Jeg tørr ikke tenke på hvordan jeg hadde taklet å ha en baby med kolikk eller ikke klarte å være moe alene. Jeg beundrer der alle som står i det. Dere må ha superkrefter som får ting til å gå rundt med minimal søvn og aldri ha kroppen for dere selv. Ville bare si at dere gjør en fantastisk jobb (tilfelle ingen andre har sagt det i dag) og at dere har en styrke, tålmodighet og vilje mange av oss bare kan drømme om!

Fortsett den gode jobben og husk at det går over❤

Anonymkode: 08c9f...99a

Takk for skryt, men seriøst - vi har ikke noe valg. Det var ikke sånn at jeg var så sykt utholdne og tålmodig i utgangspunktet, men når man må gå rundt med ungen på arma hele natta, så må man det. Men samtidig har jeg hatt utallige breakdowns og følt på en enorm frustrasjon. Men det er godt å få litt annerkjenenlse for det vi gjør da - takk! 

Anonymkode: f4e7b...2a2

• Liker 9
Skrevet

Tusen takk ❤️ Jeg trengte dette nå etter nok en natt med 3 timers søvn ❤️ 

Men som ab over skriver - man har jo ikke noe valg! Hadde det fantes et valg som gav meg hvile og samtidig ivaretok babys behov hadde jeg valgt det på flekken 🤣

Anonymkode: f8756...669

• Liker 3
Skrevet

Dette gjorde dagen min! ❤️

Men krevende baby eller ikke, man er drit flink uansett! 

I dag har jeg faktisk spist frokost, fikk også gått på toalettet (med baby i bæresele) og sett serie med baby sovende på brystet! Dette er ikke hverdagskost for oss. Før fødsel trodde jeg oppriktig at baby skulle sove i nestet mens jeg kunne strikke, nå er jeg takknemlig om jeg rekker å hive i meg 2 brødskiver. 

Heldigvis er man uendelig glad i disse små, og kolikk nettene på 6-8 timer blir tåkete minner. 

Amming er en kunst, så stå på! ❤️

Anonymkode: 21052...f32

Skrevet

Åååå takk! Så deilig å høre her jeg sitter og holder baby som sover og våkner og hyler hver gang jeg prøver å legge henne ned 🤪 Det trengtes etter at jeg leste den tråden om hva som var en krevende baby, og masse folk mente det ikke fantes krevende babyer, det kom bare an på "hvordan foreldrene tok det" 🙄

Anonymkode: 054c3...7c5

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååå takk! Så deilig å høre her jeg sitter og holder baby som sover og våkner og hyler hver gang jeg prøver å legge henne ned 🤪 Det trengtes etter at jeg leste den tråden om hva som var en krevende baby, og masse folk mente det ikke fantes krevende babyer, det kom bare an på "hvordan foreldrene tok det" 🙄

Ja, er det dummeste jeg har hørt.

Jeg har heldigvis en gutt på 20 måneder nå, som fortsatt er relativt krevende, men gud hvor jeg sleit da han var baby! Pappaen ble psykisk syk og null hjelp, så jeg måtte hanskes med både ham og en baby som sov lite både dag og natt, skulle bæres (ikke i sjal eller sele), hang på puppen 24/7, kunne ikke ligge for seg selv i et sekund, hadde dager der han bare gråt og gråt, han nekta vogn, nekta bil, jeg hadde null nettverk i nærheten, og jeg trodde ærlig talt det aldri skulle ta slutt. Men det gjorde det! Han er fortsatt en ekstremt aktiv og sta pjokk, men livet er tusen ganger lettere nå enn for et år siden. 

Så stå på damer, uansett hvor tøft det er akkurat nå, så varer det ikke evig. Takk og lov 😅

Anonymkode: b5a22...34f

• Liker 3
Skrevet

Takk! Jeg har en krevende baby, selv om det selvsagt ikke er babyens feil eller at han gjør det for å være vrang. Jeg tror jeg bokstavelig talt ville dødd hvis ikke mannen var en så flink far. Det er et under at alenemødre med slike babyer overlever. Søvn er jo noe man faktisk MÅ ha, og det får man jo ikke med slike babyer uten avlastning. 

Anonymkode: 8ebda...0a3

• Liker 1
Skrevet

Flott at de som ikke er fullt så gode foreldre får litt skryt innimellom. 

Anonymkode: 1c1f1...e4b

Skrevet

Takk :hjerte: Det trengte jeg å lese etter å ha rundet sjette måneden med maks fire timer oppstykket søvn i døgnet. Jeg har grått minst tre ganger denne uken. 

Anonymkode: 62b3b...5f8

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene, så herlig sarkastisk! Hvis du ikke har noe positivt å si, så kan du holde kjeft! Tro det eller ei, det finnes krevende babyer og mindre krevende babyer. Jeg har hatt begge deler, en blid og fornøyd gutt, og ei hylende jente  i 2 mnd. Var nok en bedre mor til den hylende jenta, men herregud som jeg trilla, byssa og grein. Mange ulike faktorer som «lager krevende» babyer. Håper du slipper å gå på en real kolikksmell ila livet. Karma is a bitch😱

Anonymkode: 851f9...a71

• Liker 8
Skrevet

Takk skjønne deg💛

Jeg har vært alene med min gutt helt siden fødselen, og han har kolikk og store mageproblemer.

Begynner å hylskrike i 19-20 tiden om kvelden og holder det gående til 02-03. Etter at han har sovnet våkner han 2-3 g i timen og sånn holder han på til kl 08.

Jeg holder på å gå opp i liminga. Jeg har bekkenløsning med gangvansker så det er begrenset hvor mye jeg klarer å gå med han.

Har ikke familie i nærheten, og venner stiller ikke opp om natten siden de skal på jobb. 

Håpet mitt er at det skal bli bedre 🙏

Anonymkode: fc456...c92

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke du lærer bort barna dine slik mobbing. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...