Gå til innhold

hva hadde dere gjort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en samboer gjennom 12 år, ganske nybygd hus og ett barn på 12 år. Forholdet har hanglet i flere år, men jeg har bestemt meg for å holde ut for barnet vårt sin del, og at han skal kunne bli boende i "hjemmet" sitt. Vi fungerer jo ok sammen, og jeg er jo glad i han . 

Har nå funnet ut at samboer har tatt opp tilsammen 1.000.000,- i forbruksgjeld bak min rygg. Jeg fatter ikke hvordan det skal gå rundt ift hus og andre faste utgifter. Jeg har prøvd å kontakte diverse banker, men ingen vil refinansiere for han (iallefall ikke uten at jeg står som medlåntaker, med det vil jeg virkelig ikke). 

Hva hadde dere gjort i en slik situajon? hadde dere gått fra han på bakgrunn av dette?

Anonymkode: 63eff...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har han brukt pengene på? Hvorfor har han hort det? Det kan jo muligens hatt litt formildende omstendigheter hvis det har gått til felles i form av ting til huset. Men det er jo bare å begynne å selge ting nå da, for å få dekt inn igjen denne gjelden.

For meg hadde det vært spikeren i kista. Hadde reddet det jeg kunne i form av min halvdel av verdier (håper du eier halve huset osv), barnet og flyttet. Så må han ordne opp i rotet selv.

Anonymkode: 5e6a8...9ed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har en samboer gjennom 12 år, ganske nybygd hus og ett barn på 12 år. Forholdet har hanglet i flere år, men jeg har bestemt meg for å holde ut for barnet vårt sin del, og at han skal kunne bli boende i "hjemmet" sitt. Vi fungerer jo ok sammen, og jeg er jo glad i han . 

Har nå funnet ut at samboer har tatt opp tilsammen 1.000.000,- i forbruksgjeld bak min rygg. Jeg fatter ikke hvordan det skal gå rundt ift hus og andre faste utgifter. Jeg har prøvd å kontakte diverse banker, men ingen vil refinansiere for han (iallefall ikke uten at jeg står som medlåntaker, med det vil jeg virkelig ikke). 

Hva hadde dere gjort i en slik situajon? hadde dere gått fra han på bakgrunn av dette?

Ja, uten tvil. Særlig når forholdet har hanglet likevel og du bare skal "holde ut". Det hadde vært dråpen som fikk begeret til å renne over for min del. 

Anonymkode: 64c2d...6a5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du ikke blir dratt med i dragsuget av den gjelda der, mtp sikkerhet i felles bolig osv. 

Du må vel ha merket et overforbruk på 1 mill, eller er det spillegjeld?

Ellers vil jeg si du er fryktelig naiv, takket og bukket for alle fordeler uten ettertanke. I så fall kan du nesten ha det så godt.

Anonymkode: b73d0...ae4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MadameDeRosa
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: deabb...831

Hva fader... må man være forfatter og skrive den perfekte overskrifta for å få lov til å lage tråder her? Hvor ødelagt forumet her har blitt, av teite regler og gjennomsyret negativitet! Vært her sidens kg’s oppstart under andre brukere, og KG blir bare dårligere og dårligere pga helt nazi moderatorer! La henne få ha tråden, hun trenger gode råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde garantert gått ja, etter det økonomiske utroskapet der.

Tro meg, barnet ditt på 12 år blir ikke noe lykkeligere av å vite at du "holdt ut" for å ikke flytte barnet. Det er ikke slik barn tenker, de vil bare at mamma og pappa skal ha det bra. Om det skjer på hver sin kant, så forstår de det etterhvert.

Anonymkode: fa6c1...1de

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Hva fader... må man være forfatter og skrive den perfekte overskrifta for å få lov til å lage tråder her? Hvor ødelagt forumet her har blitt, av teite regler og gjennomsyret negativitet! Vært her sidens kg’s oppstart under andre brukere, og KG blir bare dårligere og dårligere pga helt nazi moderatorer! La henne få ha tråden, hun trenger gode råd. 

Les reglene. Ingen grunn til å prøve å sette seg over dem.

Anonymkode: deabb...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått. Redd din egen økonomi så du kan forsørge barnet.

Anonymkode: 9df92...2ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Beklager dårlig overskrift. Jeg var ikke klar over at den måtte være mer informativ. 

All gjelda hans har nok gått til bil (bildilla, bytte bil, fikse bil, osv osv), festing og div annet.. tror mye av det er tatt opp for å betjene annen forbruksgjeld.... så har det balla på seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo glad i han, men han har gjort ting veldig vanskelig mtp all gjelden han har pådratt seg :( 

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass på at du ikke blir dratt med i dragsuget av den gjelda der, mtp sikkerhet i felles bolig osv. 

Du må vel ha merket et overforbruk på 1 mill, eller er det spillegjeld?

Ellers vil jeg si du er fryktelig naiv, takket og bukket for alle fordeler uten ettertanke. I så fall kan du nesten ha det så godt.

Anonymkode: b73d0...ae4

Litt usikker på hva du mener her, med at jef jar takket og bukket for alle fordeler?

Samboeren min tjener «godt», altså 700-800’ i året. Jeg tjener også greit, men ikke så mye. Det er ikke alltid lett å vite alt samboeren bruker penger på når man ikke har innsyn.... 

Noe har nok gått til felles, men det meste til fest, morro og bil. Samt å dekke inn gjeld, så gjør at gjelden har økt og økt uten at jeg har merket noe økt forbruk...

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå. Slikt kan bli enda verre, det vet jeg for godt på grunn av to venninner som har opplevd det samme. 

Aksepter for all del ikke å påta deg ansvar for noe av gjelden, og kom deg helst bort fortest mulig. Siden forholdet allerede hangler er det din fordel akkurat nå. Da er ikke tapet så stort. 

Prioriter deg og barnet, og få dere ut av dette. 

Anonymkode: 6eb22...bdd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke gjøre noe. Hans lån, hans ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Alterego666 skrev:

Du trenger ikke gjøre noe. Hans lån, hans ansvar.

Så enkelt er det ikke. Om de eier hus sammen kan kreditor bevilge tvangssalg.

Anonymkode: 1e8bf...a4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager dårlig overskrift. Jeg var ikke klar over at den måtte være mer informativ. 

Men lag nå en ny overskrift da! 
Bare skriv en her, så kan moderator legge den inn.

Ingen gidder å svare seriøst når de vet at tråden snart blir stengt. 

Anonymkode: 83a86...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så enkelt er det ikke. Om de eier hus sammen kan kreditor bevilge tvangssalg.

Anonymkode: 1e8bf...a4e

Da kan hun kjøpe hans del på billigsalg. De kan uansett bare kreve tvangssalg på hans andel. Hun hefter ikke for hans gjeldsopptak.

Enten tar han grep, eller så eier hun strals hele boligen.

https://e24.no/privatoekonomi/i/rA9bQw/tingretten-tvangsselger-halvparten-av-en-leilighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men lag nå en ny overskrift da! 
Bare skriv en her, så kan moderator legge den inn.

Ingen gidder å svare seriøst når de vet at tråden snart blir stengt. 

Anonymkode: 83a86...f89

Lagd ny nå, men har da inntrykk av at folk har svart meg seriøst.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...