Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet noen tråder om det før hvor dama og jeg har hatt litt problemer fordi hu mener jeg ikke respekterer hunden hennes. For en stund siden ble hu så sinna at hu tok med seg hunden og dro. Siden det har jeg sittet alene i leiligheten og jeg savner henne veldig. Svigerforeldrene mine har slått hånda av meg, det virker ikke som de vil at vi skal være sammen og mener jeg ikke respekterer dyr. 

Jeg har sagt jeg skal skjerpe meg og jobbe med alkoholinntaket mitt, men hu tror ikke på meg. Hu sier at nå går det mot jul og da vet hu at jeg blir enda verre. At jeg skremmer også hunden når jeg blir full. Men jeg sier at fra nyttår skal jeg prøve å kutte nedpå drikkinga. Men hu tror ikke på meg og sier hu ikke vil tilbake.

Hva kan jeg gjøre for å få hu til å endre mening? 

Anonymkode: 5d404...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt alkohol fra i dag av. Når du har holdt deg edru et år, kan det jo hende at hun tror på deg

Anonymkode: a947f...448

• Liker 37
Skrevet

Dere bør ikke være sammen, du er jo ikke bra for henne og du har egentlig ikke forandret deg. Tenk deg om og gjør forandringene før du kontakter henne. Personelig er det en dealbreaker når man "ikke respekterer dyr" hva du nå enn legger i det. 

Anonymkode: 3f3fd...cbb

• Liker 19
Skrevet

Hvorfor trodde du ikke på henne da hun advarte deg om utfallet av oppførselen din?

Du virker selvsentrert..nå snakker du bare om hvordan DU skal få henne tilbake, ikke om hva som gjorde at hun dro.

Anonymkode: 16468...b36

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg sier at fra nyttår skal jeg prøve å kutte nedpå drikkinga.

Men du må ha alkohol i jula....?

Du er ikke en gang villig til å endre umiddelbart for å vise henne forskjell.

Hun ser jo hva alkoholen betyr for deg.

Anonymkode: 16468...b36

• Liker 28
Skrevet (endret)

Hvorfor skal du vente med å kutte ned på drikkingen fra nyttår av? Hvis du mener noe med dette, så skjer det fra og med i dag! 

Endret av PM75
  • Liker 21
Skrevet

På tide med en realitycheck, dama har rett, du har et problem - du har to valg; ta tak i det i dag, eller la være. Uansett slutt å sutre, du valgte alkoholen over henne. 

• Liker 16
Skrevet

Som kvinne selv så føler jeg litt at vi kvinner ofte godtar og godtar, gir en sjanse og 5 (gjelder sikkert en del menn også). Men jeg har på en måte følelsen av at når noen virkelig har fått nok, da har de fått nok! Da hjelper ingen verdens beklagelser eller lovnader om at ting skal bli bedre. 

Brutalt men veldig ærlig, kom deg videre. Og forandre deg gjerne for deg selv og/eller framtidig partner.

• Liker 7
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet noen tråder om det før hvor dama og jeg har hatt litt problemer fordi hu mener jeg ikke respekterer hunden hennes. For en stund siden ble hu så sinna at hu tok med seg hunden og dro. Siden det har jeg sittet alene i leiligheten og jeg savner henne veldig. Svigerforeldrene mine har slått hånda av meg, det virker ikke som de vil at vi skal være sammen og mener jeg ikke respekterer dyr. 

Jeg har sagt jeg skal skjerpe meg og jobbe med alkoholinntaket mitt, men hu tror ikke på meg. Hu sier at nå går det mot jul og da vet hu at jeg blir enda verre. At jeg skremmer også hunden når jeg blir full. Men jeg sier at fra nyttår skal jeg prøve å kutte nedpå drikkinga. Men hu tror ikke på meg og sier hu ikke vil tilbake.

Hva kan jeg gjøre for å få hu til å endre mening? 

Anonymkode: 5d404...c87

Kommer til å være kjempeærlig her:

Hvorfor fra nyttår? Det forteller meg bare at du ikke tar problemet på alvor.

Uansett om du mister dama eller ei så har du et alkoholproblem. Det må du håndtere. 

Bestill deg en legetime i dag, få hjelp med alkoholen og uansett så får du et bedre liv. 

Skrevet

Utrolig så fline vi var til å trøkke TS ned i dritten. 

Tror du får starte med å fokusere på deg selv jeg TS. Prøv å få det livet du mener du trenger. Hun eks. dama kan du nok dessverre bare avskrive inntil videre. Legger ved en link til en som mener en masse rundt din måte å tenke på. 

Uansett lykke til. 

https://www.youtube.com/channel/UCQTAVxA4dNBCoPdHhX9nnoQ

Skrevet
1 minutt siden, RoH skrev:

Tror du får starte med å fokusere på deg selv jeg TS. Prøv å få det livet du mener du trenger. Hun eks. dama kan du nok dessverre bare avskrive inntil videre. Legger ved en link til en som mener en masse rundt din måte å tenke på. 

Uansett lykke til. 

:fnise: Du gjør denne mannen en enorm bjørnetjeneste! De fleste av komentarene her prøver å hjelpe han med alvorligere problemer enn å være singel.

Anonymkode: 3f3fd...cbb

• Liker 11
Skrevet

Bare vær obs på at du kan risikere å miste førerkortet inntil et år dersom du går videre med det til legen. Litt kjipt dersom du er avhengig av det til/fra eventuelt i jobbsammenheng.

Anonymkode: ba282...6e7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bare vær obs på at du kan risikere å miste førerkortet inntil et år dersom du går videre med det til legen. Litt kjipt dersom du er avhengig av det til/fra eventuelt i jobbsammenheng.

Smart å bekymre ts enda mer 🙄 Han trenger hjelp og det skal vel mye til før man mister førerkortet. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Kenelz said:

Smart å bekymre ts enda mer 🙄 Han trenger hjelp og det skal vel mye til før man mister førerkortet. 

Det er absolutt en ting å tenke over, det skal IKKE mye til at man mister førerkortet når rusavhengighet er inne i bildet.

Anonymkode: c5303...8c2

Skrevet (endret)

Kutt ikke ut alkoholen etter nyttår, kutt ut fra i dag. Trenger du hjelp søk det snarest mulig.

Endret av Oppland
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, RoH skrev:

Uansett lykke til. 

Jeg ønsker ikke på noen måte å trekke TS ned i noe, men det hjelper lite å sy puter under armene og dulle med noen som så tydelig trenger høre det rett fra leveren. Ja det er dritt å ha et rusproblem, ja det er dritt når man mister familie oga det, ja det er dritt å ha det vondt - men poenget er at den dritten er et valg og det valget er det kun TS som kan ta. 

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er absolutt en ting å tenke over, det skal IKKE mye til at man mister førerkortet når rusavhengighet er inne i bildet.

Så du mener at det er riktig å ikke ta tak i alkohol problemet fordi man KAN miste førerkortet? 

Og jo, har en i familien som slet med alkohol og han fikk hjelp. Han mistet ikke førerkortet. 

Det går nok i alvorlighetsgrad vil jeg nok tro. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Kenelz said:

Så du mener at det er riktig å ikke ta tak i alkohol problemet fordi man KAN miste førerkortet? 

Og jo, har en i familien som slet med alkohol og han fikk hjelp. Han mistet ikke førerkortet. 

Nope, jeg mener det som ble sagt, som du prøvde å motsi, absolutt er en reel fare. Det spørs mye på hvor god legen er til å følge alle lover og regler.

Skrevet
Akkurat nå, Kenelz skrev:

Nei men han kan da prøve det på egenhånd først om han ikke har prøvd det. Jeg er selvfølgelig for at han søker hjelp dersom det ikke fungerer.

Og det er bra at han i familien din fikk hjelp og beholdt førerkortet. Men jeg kjenner faktisk en som mistet førerkortet fordi han sa han slet med alkoholproblemer, måtte til og med ta urinprøver (eller blodprøver husker ikke) en gang i uken i et helt år for å bevise at han ikke drakk. Så ja det finnes folk som er så uheldig også så det skal man ikke ta så lett på!

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er grunnen til det? Fordi man ikke skal kjøre bil i rus og være til fare for seg selv og andre. Syns du fortsatt det er greit med den type "råd" som du kommer med her? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...