Gå til innhold

Inkassobyrå som terroriserer folk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg skjønne at de mister bevillingen sin. 

Anonymkode: 532fb...9ad

• Liker 2
Skrevet

Denne praksisen er nærmest standard i utlandet. Et par oppringer om dagen pluss brev i posten hver dag. Så lenge som nødvendig. Folk har faktisk tatt livet av seg pga det. De var syke i utgangspunktet, og terroren fra byråene fikk dem til å rakne. Google debt collector harassment. Det norske samfunnet er utrolig snilt i forhold til mye utenlands. 

• Liker 3
Skrevet

Bra!

Får håpe Teleperformance mister markedsandeler i samtlige markeder de er inne i og at de går konkurs. Teleperformance er et godt eksempel på et selskap uten noen form for etikk.

Anonymkode: 508ad...005

• Liker 2
Skrevet

Hvis man betaler gjelden sin ringer de jo ikke....   Hvis jeg låner bort penger til noen som er trege til å betale tilbake, så begynner jeg også å mase. Terroriserer jeg dem da??

Anonymkode: 7ce11...518

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man betaler gjelden sin ringer de jo ikke....   Hvis jeg låner bort penger til noen som er trege til å betale tilbake, så begynner jeg også å mase. Terroriserer jeg dem da??

Det finnes en grense man kan krysse, og gjør du det blir det terrorisering ja. Hvorfor du terroriserer er en helt annen sak.

Anonymkode: 88c57...032

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, n_97 skrev:

Denne praksisen er nærmest standard i utlandet. Et par oppringer om dagen pluss brev i posten hver dag. Så lenge som nødvendig. Folk har faktisk tatt livet av seg pga det. De var syke i utgangspunktet, og terroren fra byråene fikk dem til å rakne. Google debt collector harassment. Det norske samfunnet er utrolig snilt i forhold til mye utenlands. 

Faktisk alt for snilt på mange måter.  Begynner å bli  mange her som mener at staten skal fikse alt. Man burde vel måtte ta ansvar for det man gjør selv?

• Liker 1
Skrevet

Folk får pinadø betale gjelda si da. De slutter å ringe når gjelda er betalt

Anonymkode: 959d7...a21

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Faktisk alt for snilt på mange måter.  Begynner å bli  mange her som mener at staten skal fikse alt. Man burde vel måtte ta ansvar for det man gjør selv?

Å ringe noen 8-9 ganger om dagen er sjikane og har ingenting med at å ikke ta ansvar. Litt som en eks som ikke vil innse at det er slutt. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra!

Får håpe Teleperformance mister markedsandeler i samtlige markeder de er inne i og at de går konkurs. Teleperformance er et godt eksempel på et selskap uten noen form for etikk.

Anonymkode: 508ad...005

Teleperformance (TP) driftet bla kundeservice til Canal Digital i mange år (vet ikke hvordan det er nå, men i hvertfall fra 2003 til  2013), og der og var det mye tvilsomme oppringinger og salg på tynt grunnlag... det er nok noe som henger veldig igjen i veggene der...

Anonymkode: 82edf...20c

Skrevet

Der heter ikke å ringe kunder. En som skylder penger er ikke kundene til inkassobyrået. Kunden er den som har gitt dem oppdraget med å kreve inn penger. 
Vi kaller det å ringe skyldnere.

jobbet selv i inkassobyrå i flere år, og for å si det sånn, det er mange lange lister man skal igjennom i løpet av en måned, så dette byrået må jo hs hatt svært få kunder og derfor også skyldnere å ringe til.

Anonymkode: 9bb1b...9b5

Skrevet

Har selv blitt plaget og trakkasert av noen av disse; brev, sms, epost og oppringing flere ganger for dagen.  Selv om man tok telefonen og forklarte situasjonen kom det ny telefon noen timer senere.  De ringer fra 08 - 22 mandag til lørdag, ikke bare TP som er aggressive i sin fremferd, opplevde også en av de store som gikk langt over streken.  Sendte klage til Namsmann - som truet med frafall av gebyrer og krav da de var enig med min fremstilling.  De som var verst var ble de uten innvending når jeg fikk gjeldsordningen igangsatt, så klagen til Namsmann var absolutt på sin plass.

Noen av inkassobyråene går helt til ytterkanten av det de har lov til i lange perioder får å få kundene til å betale.  En sånn pågang fra flere innkrevere er veldig belastende, særlig når det går over tid (fra flere samtidig).  Tviler ikke et sekund at noen vurderer å ta sitt liv når man får en så røff pågang.  Særlig meldinger på SMS med ALLE detaljer fant jeg krenkende, de kunne sende fra 10-15 forskjellige numre på en dag - altså 15 tekstmeldinger som starter med hva du skylder og du bes ta kontakt for å finne en løsning.  Spesielt frustrerende etter å faktisk ha snakket med saksbehandler at meldinger i klartekst renner inn.  Min Nemesis var Conecto og KrediNor, de hadde en uvanlig aggresiv pågang mot meg.  Samtalene med de var lite hyggelige, klandrende, truende, nedlatende og generelt litt skremmende å ta, det gjør heller ikke dagen bedre om man allerede har noe å streve med..  Det er ikke uten grunn de nå frykter nye regler fra stortinget, det har vært for lønnsomt med inkasso i forhold til ethvert sammenlignbart land, men endringene lar vente på seg..

Er nå under gjeldsordning, det aller beste er at jeg ikke får 30-50 kravbrev i posten hver måned eller annen pågang.  Hadde på det verste ca 10 oppringinger per dag! Har ennå litt støkk-følelse når det ringer fra ukjent nummer.

Av alle mine kreditorer var det en som var respektfull; SkandiaBanken, ingen agressiv pågang på noen måte, sendte jo påminnelser og formelle krav, men aldri annet enn brev og meldinger i nettbank, en av få som faktisk var mulig å snakke med i en pågående krise med en normal omgangstone.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...