Gå til innhold

Sjansespill med klementiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så sjansespill med de klementinene som selges i butikkene. Kjøper du mange, så er mange av de enten harde og tørre inni eller alt for søte eller bitre, kjøper du bare et par pga dårlig erfaring, er de kjempegode. 

Jeg liker at de er saftige og litt sure, og skinnet (ikke skallet) er vanlig tynt. Hvordan kan man vite dette fra utsiden? 

Anonymkode: b0b8d...b2b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et talent for å velge klementiner. Kjøper bare gode klementiner. Mitt tips er å kjøpe de som er små og glatte.

Anonymkode: 22fb3...cc5

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøper du mange, så er mange av de enten harde og tørre inni eller alt for søte eller bitre, kjøper du bare et par pga dårlig erfaring, er de kjempegode. 

... Ja, klementinene endrer seg etter hvor mange du kjøper. Plukker du ut tre stykker, legger i kurven, og går en tur mot kassa, for å så gå tilbake og ta tre til, så lurer du dem til å oppføre seg pent og være gode.

Anonymkode: 91cfd...62c

• Liker 5
Skrevet

Tynt skall, å litt harde. Går alltid etter det

Anonymkode: d589b...9e6

• Liker 1
Skrevet

Ikke for myke eller harde, faste med et tynt og mørke orange skall, ikke lyse i fargen eller med grønt

Anonymkode: 73f18...7b5

• Liker 1
Skrevet

For oss uten denne superheltegenskapen, er all frukt et sjansespill.

Men takk for tips, legger meg det på minnet :)

Anonymkode: 08bdc...157

• Liker 2
Skrevet

Det er mange forskjellige "arter" av klementiner. Og mange av dem har litt forskjellig sesong. 

Jeg synes det er relativt greit å se forskjell på noen av disse. (Tykt/tynt skall f.eks.) Det ser man lett på om de har "tupp" i enden, og på størrelse på "porene" 
I tillegg kan det være greit å lære seg hvilke perioder på året du får rett type i butikk. (Erfaring) 

Og så kan det være forskjell på de som selges i nett og de som selges i løsvekt. 

Du får begynne å følge litt ekstra med på dette. 

For min del er klementiner noe jeg forbinder med jul, og jeg liker best de som selges i november/desember.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar ❤️ da skal jeg huske på det neste gang jeg kjøper klementiner 😊😊😊

Skrevet

Cevita sine er best generelt.

• Liker 4
Skrevet

Og leger man på at man nå skal ta på minst mulig i butikken blir dette enda vanskeligere. Kommer hjem med mye mer dårlig frukt nå som man ikke kan kjenne på ting og legge dem tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Hvis de ikke passer i rumpa så ikke kjøp dem. Bare de som passer i rumpa er min erfaring. 

Skrevet
14 minutter siden, ekkoet skrev:

Og leger man på at man nå skal ta på minst mulig i butikken blir dette enda vanskeligere. Kommer hjem med mye mer dårlig frukt nå som man ikke kan kjenne på ting og legge dem tilbake.

Hvis man bruker pose på hånda, skal det gå greit da 😊

• Liker 2
Skrevet

Gå tilbake med de dårlige, det er altfor få som gjør det.

Anonymkode: 40f2a...939

Skrevet

Jeg har hørt at appelsiner og klementiner er på sitt beste når du kjøper dem i januar.

Anonymkode: e4db0...334

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov mtp korona...? 

Skrevet

Tror noe av problemet er at butikken tar inn altfor mye, så det blir dårlig. Så vil de selge ut det eldste først og så blir det som er nytt dårligere og sånn går det. 

Anonymkode: e4cea...0d5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er smålig og kleint.... får du ny eller vil du ha de 3kr tilbake da?

Skrevet

Det er jo det samme med avokado da, og de er dyrere :)

Jeg pleier å velge de minste klementinene, de virker å ha en mer konsentrert og god smak.

Anonymkode: 9c96a...5ed

Skrevet

Ser det på skallet og "dumpen" der de har hatt stilk. Pluss fargen. 

Skrevet
På 13.11.2020 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Det er jo det samme med avokado da, og de er dyrere :)

Jeg pleier å velge de minste klementinene, de virker å ha en mer konsentrert og god smak.

Anonymkode: 9c96a...5ed

Off avokadoene. Jeg tok feil, og kjøpte "straks moden - etter en dag eller to på benken". De er modne i FEM MINUTTER på en tid jeg mest sannsynlig ikke er hjemme og så må de kastes. 

Jeg elsker hjemmelaget guacamole, men når det skal koste 39 kr for én avokado som mest sannsynlig ikke funker, da gidder jeg ikke. Det blir heller den ertestuingen fra Santa Maria.. 

På 13.11.2020 den 16.20, Jytte skrev:

Ser det på skallet og "dumpen" der de har hatt stilk. Pluss fargen. 

Hvordan ser du det på stilkklumpen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...