Gå til innhold

Elon Musk testet seg 4 ganger med hurtigtest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... det er ikke første gangen det der skjer..  med de testene! 

Skrevet

Bingo med andre ord.. Er dette de samme testene som Norge har brukt 280 millioner på? Like godt kjøp som disse nødrespiratorene i så fall.. 

• Liker 4
Skrevet

Testene klarer ikke å skille mellom vanlige bakterier og dette såkalte livsfarlige "viruset". Noe som betyr at dersom du har en liten forkjølelse vil du få positiv utslag på corona testen.

Og hva skal de grave langt opp inni nesen etter? Det ville holdt med en spyttprøve.

• Liker 3
Skrevet

Når skal man slutte med covid-hyseriet? På tide å stoppe det, vi kan leve som normalt.

Dette kommer til å fucke opp så mye. Galskap satt i system.

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, Neste skrev:

Når skal man slutte med covid-hyseriet? På tide å stoppe det, vi kan leve som normalt.

Dette kommer til å fucke opp så mye. Galskap satt i system.

Korona har vist tatt knekken på influensa ?

received_278892860199846.jpeg

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kan svare for meg selv: var nylig i kontakt med helsevesenet da jeg måtte kjøre et familiemedlem til akutten pga andre ting. Når vi ble tatt imot måtte det vite om vi var "rene" eller smitter, så da fikk man disse spørsmålene om man hadde vært utenlands, symptomer bla bla. Når hun aller først skulle fylle ut mitt navn på skjemaet, så droppet hun det pga det er så vanskelig å skrive. Hun fyllte kun ut dagens dato 😂

Kvinnen var såklart kledd opp i munnbind, visir OG briller under.

Ingen visste hvem jeg var hele perioden vi var der. Smittvern my ass.

Endret av Neste
  • Liker 2
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Neste said:

Og mens noen få nordmenn fortsetter å tro det er det rapportert om 40 nye døde svensker forrige døgn og 42 i det siste døgnet. Tallene har steget fra uke til uke, for mindre enn 2 uker siden var det 10 om dagen. De fleste svensker anbefales av myndighetene å ikke gå innendørs på offentlige steder, bortsett fra å kjøpe mat eller medisiner.

Endret av Fakta?
  • Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Fakta? skrev:

Og mens noen få nordmenn fortsetter å tro det er det rapportert om 40 nye døde svensker forrige døgn og 42 i det siste døgnet. Tallene har steget fra uke til uke, for mindre enn 2 uker siden var det 10 om dagen. De fleste svensker anbefales av myndighetene å ikke gå innendørs på offentlige steder, bortsett fra å kjøpe mat eller medisiner.

Du må jo se på HVEM som dør av dette, er jo det som er poenget.

• Liker 4
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Fakta? skrev:

Og mens noen få nordmenn fortsetter å tro det er det rapportert om 40 nye døde svensker forrige døgn og 42 i det siste døgnet. Tallene har steget fra uke til uke, for mindre enn 2 uker siden var det 10 om dagen.

Dette går ikke rette veien for Sverige nei... Og det bør Norge får lære av før det blir like ille her. Over 3000 smittede i uke 44 og nesten 4000 i uke 45. Samtidig sier FHI at de antakelig bare fanger opp ca 40 %. Hvis det fortsetter på dette nivået noen uker til, er jeg veldig bekymret for hvor mange som kan komme til og trenge innleggelse etter hvert...Det øker vel mye i antall innleggelser i Sverige nå...

Endret av J.E
  • Liker 2
Skrevet (endret)

https://www.fhi.no/nyheter/2020/unodvendig-a-teste-store-grupper-av-friske-ved-lite-koronasmitte/

Sitat

Gitt dagens smittesituasjon i Norge må helsepersonell teste rundt 12 000 tilfeldige personer for å finne ett positivt tilfelle med covid-19. I et slikt utvalg vil det være om lag 15 positive prøvesvar, men 14 av disse vil være falske positive.

Men det er vel ikke så nøye om testene er fullstendig misvisende og upålitelige. Testingen brukes tross alt kun til å legitimere portforbud og full nedstengning av hele nasjoner og kontinenter. Og disse nedstengningene resulterer bare i at millionvis av mennesker blir arbeidsledige, fattige, deprimerte, alkoholiserte og suicidale.

Så la oss for all del fortsette å stole på f.eks. PCR-metoden, som, ifølge skaperen Kary Mullis, ikke kan brukes til å stille diagnoser eller påvise virus.

Endret av Psilocybe
  • Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Psilocybe skrev:

Gitt dagens smittesituasjon... Dette skrev FHI i MAI !!! Da var det så og si ikke smitte i Norge. Klart det ikke var vits og teste tilfeldige personer da. Du tror da vel ikke at FHI mener vi skal teste FÅ nå? Strategien som er lagt opp til nå er jo nettopp testing og sporing. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, J.E skrev:

Da var det så og si ikke smitte i Norge.

Det ble oppdaget få tilfeller da, fordi få ble testet. Nå oppdages det "mange" fordi mange testes. Og 14 av 15 av de positive tilfellene er altså falske positive. Ifølge FHI selv. 

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Psilocybe skrev:

Det ble oppdaget få tilfeller da, fordi få ble testet. Nå oppdages det "mange" fordi mange testes. Og 14 av 15 av de positive tilfellene er altså falske positive. Ifølge FHI selv. 

Nei det må virus til og få positiv test. Testen reagerer på viruset og har høy sensitivitet. Men hvis man nylig har vært smittet og testes på nytt kan testen slå pga virus rester.  Men testen kan derimot bli falsk negativ, fordi den ble tatt for tidlig .Du kan ikke bruke deler av en tekst for og vise at tester er falsk positive. Espen Nakstad forklarer også dette på intervju på vgtv i går.

Endret av J.E
  • Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, J.E skrev:

Du kan ikke bruke deler av en tekst for og vise at tester er falsk negative.

Jeg snakket ikke om falske negative. Jeg siterte FHI på at 14 av 15 "positive" resultater egentlig er falske positive. 

Man ser også en rekke eksempler på at idrettsutøvere har testet vekselvis positivt og negativt. Martin Ingebrigtsen testet først positivt, deretter to ganger negativt rett etterpå, og fikk derfor spille kamp. 

Vanlige folk får ikke tilbud om ny test når den første viser positivt resultat. De får bare beskjed om å isolere seg, selv om de er symptomfrie. 

På sykehuset hvor samboeren min jobber, kom det også jevnlig inn en pasient som ble testet mange ganger, og som testet positivt og negativt annenhver gang. (Omtrent som Elon Musk.) 

Endret av Psilocybe
  • Liker 4
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Psilocybe skrev:

Jeg snakket ikke om falske negative. Jeg siterte FHI på at 14 av 15 "positive" resultater egentlig er falske positive. 

Man ser også en rekke eksemplet på at idrettsutøvere har testet vekselvis positivt og negativt. Martin Ingebrigtsen testet først positivt, deretter to ganger negativt rett etterpå, og fikk derfor spille kamp. 

Vanlige folk får ikke tilbud om ny test når den første viser positivt resultat. De får bare beskjed om å isolere seg, selv om de er symptomfrie. 

På sykehuset hvor samboeren min jobber, kom det også jevnlig inn en pasient som ble testet mange ganger, og som testet positivt og negativt annenhver gang. (Omtrent som Elon Musk.) 

Jeg skrev bare feil  i innlegget. Det skulle selvsagt stå falsk positiv. Skal endre det. Som sagt Nakstad forklarte dette i går.  Det skjer ikke sa han da, han sa at det må virus til for og slå ut.

Endret av J.E
  • Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, J.E said:

Jeg skrev bare feil i innlegget. Det skulle selvsagt stå feil positiv. Skal endre det. Som sagt Nakstad forklarte dette i går.  Det skjer ikke sa han da, han sa at det må virus til for og slå ut.

Ja Espen har sagt det.... Det skal virus til for å få positivt utslag, men hvilket virus og holder det med "virusrester"? Etter det jeg har forstått er testene laget slik at man vil få falsk positiv, for å være trygg, men hvor ofte skjer det at ikke smitteførende personer tester positivt? 

Jeg har ingen utdannelse på virus og epidemier, men har endel statistikk og analyse fag og det er ikke alt jeg får til å stemme med slik som det blir oppfattet.  

• Liker 4
Skrevet

I Tanzania har en geit og en papaya frukt testet positiv... da begynte de å tvile litt på resultatet. Kanskje vi i Norge også skulle teste noen geiter og frukt og se hva resultatet blir.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AfterTheRain skrev:

I Tanzania har en geit og en papaya frukt testet positiv... da begynte de å tvile litt på resultatet. Kanskje vi i Norge også skulle teste noen geiter og frukt og se hva resultatet blir.

Hehe, er dette sant?

• Opprett ny...