AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Hei. Er det vanskelig å få lærlingplass som voksen helsefagarbeider lærling? Tenker i Bergen. det er jo mest kommunen som tar inn, og er litt dumt vist jeg tar programfagene nå også får jeg ikke plass i mars. jeg må ta noen programfag underveis i læretiden, men er så redd for at jeg ikke skal få plass, noen som vet om de tar inn mange når de først er i gang? Anonymkode: 619d3...05b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 I Bergen regner jeg med de har nok veiledere. Så er jo det det går på, ungdommer har førsterett. Så sjansen er vel helt grei skulle jeg tro. Nå har voksne også helt andre muligheter for å bli helsefagarbeider, som å være praksiskandidat. Da får du jo godskrevet eksamener og vil da trenge mindre praksistid. Så for meg hadde det vært en bedre vei. Anonymkode: 41f05...ead
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Bedriften får tilskudd når de tar inn lærlinger med ungdomsrett, så de kommer naturligvis i første rekke. Anonymkode: 6177b...c63
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I Bergen regner jeg med de har nok veiledere. Så er jo det det går på, ungdommer har førsterett. Så sjansen er vel helt grei skulle jeg tro. Nå har voksne også helt andre muligheter for å bli helsefagarbeider, som å være praksiskandidat. Da får du jo godskrevet eksamener og vil da trenge mindre praksistid. Så for meg hadde det vært en bedre vei. Anonymkode: 41f05...ead Ja. Skjønner det, men problemet er at jeg ikke får jobb så jeg kan ikke ta det som praksiskandidat. Alle krever noe form for utdanning/erfaring som jeg ikke har. Så lærling er letteste veien for meg å gå. 😄 Anonymkode: 619d3...05b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Skjønner det, men problemet er at jeg ikke får jobb så jeg kan ikke ta det som praksiskandidat. Alle krever noe form for utdanning/erfaring som jeg ikke har. Så lærling er letteste veien for meg å gå. 😄 Anonymkode: 619d3...05b Er det absolutt ingen steder i Bergen eller nærområdene rundt at de har behov for ringevikarer i helsevesenet? Helt utrolig. Anonymkode: bc04a...db1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 13.11.2020 den 8.36): Er det absolutt ingen steder i Bergen eller nærområdene rundt at de har behov for ringevikarer i helsevesenet? Helt utrolig. Anonymkode: bc04a...db1 Ja, det høres faktisk helt utrolig ut. Sykehjem skriker etter vikarer. Anonymkode: 35e04...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå