Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen blir ikke enige om belysning og utsikt. Han vil helst ha lys på inne og alle gardiner trekke fra nå i mørketiden. Jeg blir helt dårlig av følelsen av å sitte på en vene for hele nabolaget. Jeg trekker for og gan trekker fra, og «sånn går no dagan.» er det noen mulighet for en løsning vi begge kan være fornøyd med her? 

Anonymkode: 8e855...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fins det ikke sånn film man kan feste på innsiden av vinduet som hindrer innsyn, men man har fremdeles utsyn? Noe å vurdere?

Anonymkode: 2864f...baa

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fins det ikke sånn film man kan feste på innsiden av vinduet som hindrer innsyn, men man har fremdeles utsyn? Noe å vurdere?

Anonymkode: 2864f...baa

Finnes det? Gjør ikke det innsiden veldig mørk da?

ts

Skrevet
15 minutter siden, Alterego666 skrev:

Flytte til en ubebodd øy?

Selv da hadde jeg syntes det var ekkelt med svarte ruter. Bare tanken på at man ikke kan se de som står utenfor, men alt inni er veldig synlig er ekkel.

ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv da hadde jeg syntes det var ekkelt med svarte ruter. Bare tanken på at man ikke kan se de som står utenfor, men alt inni er veldig synlig er ekkel.

ts

Hvis noen (et menneskelig vesen) skulle kikke inn gjennom vinduet ditt på en ubebodd øy, tror jeg du ville ha alvorligere ting å tenke på enn at vedkommende bare kikket inn, så belysningen i rommet ville være av underordnet betydning ...

Anonymkode: 311e7...d80

Gjest Alterego666
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det? Gjør ikke det innsiden veldig mørk da?

ts

Persienner slipper lys både inn og ut, men forstyrrer siktlinjer.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen blir ikke enige om belysning og utsikt. Han vil helst ha lys på inne og alle gardiner trekke fra nå i mørketiden. Jeg blir helt dårlig av følelsen av å sitte på en vene for hele nabolaget. Jeg trekker for og gan trekker fra, og «sånn går no dagan.» er det noen mulighet for en løsning vi begge kan være fornøyd med her? 

Hva skal du med vinduer når du trekker for gardinene? Da kan du spare penger og bo billig i en kjeller. 

Anonymkode: 04061...41f

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har det meste av belysning fra taket, downlights og høythengende lamper så vil det hjelpe å bytte ut belysningen til større grad av gulvlamper, lave taklamper, bordlamper osv.

Skrevet

Flytte til et hus uten innsyn? 
Holder med mannen din her. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med vinduer når du trekker for gardinene? Da kan du spare penger og bo billig i en kjeller. 

Jeg elsker å se ut når det er lyst. Du ser jo uansett ikke noe når det er mørkt ute. Jeg trekker gjerne fra gardinene og ser ut når det er lyst, men svarte firkanter er ikke noe pent å se på. 

ts

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Blålilla said:
26 minutter siden, AnonymBruker said:

1 hour ago, Alterego666 said:

Flytte til en ubebodd øy?

21 minutter siden, Blålilla said:

Flytte til et hus uten innsyn? 
Holder med mannen din her. 

Altså.... hæ? For noe tøv😂 fordi om man på kveldstid når det er mørkt ute, ikke vil sitte til utstilling for andre, så bør man flytte til en øde øy eller finne seg en kjeller leilighet? Vet ikke med dere, men jeg liker å kunne sitte i sofaen i min egen stue og pelle meg i nesen uten publikum. Når det er mørkt ute ser man likevel ikke noe ut, uavhengig av hvilken utsikt man har.  Eneste sikten noen har, er utenifra og inn. 
Ts, jeg gjør det samme selv og kommer til å fortsette med det!😬

• Liker 3
Skrevet

Jeg er som deg ts! Elsker lys, men er ikke komfortabel med å ha gardinene åpne med full flombelysning på kveldstid. Selv ikke uti ødemarka.

Anonymkode: 933d6...ffe

• Liker 1
Skrevet

Jeg får litt klaus hvis gardinene er helt trekt for, også om kvelden. Men jeg liker heller ikke å sitte på utstilling, så min løsning er å trekke de halvt igjen og dempe belysningen inne, samt at jeg har en stor plante foran det ene vinduet som har best sikt inn. Skal jeg bare sitte i sofaen hele kvelden kan gardinene godt være helt åpne, ettersom sofakroken ikke er synlig fra utsiden uansett :)

Anonymkode: be639...959

Skrevet

Hvis dere har hage, kanskje dere kan sette opp noe utebelysning, slik at du ev. ville sett om noen sto utenfor slik du nevner? Forstår godt at han ikke vil ha gardinene trukket for, synes det er deprimerende.

Anonymkode: a091c...e14

Skrevet

Er det slik at man ser hele rommet utenifra som i et dukkehus? Er oppholdsrommene i første etasje? Og vinduene helt ned til gulvet?

Utstillingshus er ikke noe kjekt. I gamle dager brukte en gjerne halvgjennomsiktige gardiner over hele vinduet i tillegg til de vanlige som da var trukket fra. Det finnes også noe persiennelignende greier en kan trekke oppover, så en kun ser inn gjennom toppen av vinduet. At en velger selv hvor mye

Anonymkode: f0950...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...