Gå til innhold

Koronamasken min glir oppover mot øynene mine. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vanlige engangsmasker som jeg har kjøpt på Rema, men de glir oppover slit at kanten treffer øyevippene mine. Det er ekkelt og får meg til å blinke. Jeg må rette på den hele tiden. Er det noen som har tips? 
Jeg følger instruksene på pakken. Jeg tar på meg masken, trekker den nedover haken slik at den dekker nese og munn, og så klemmer jeg over nesen slik at den former seg der. Likevel glir den oppover. :sukk: 

Anonymkode: 88e2d...638

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg kan bevege haka inni maska for å justere, i stedet for å bruke hendene utenpå maska.

Anonymkode: 2857d...286

• Liker 1
Skrevet

Kjøp stoff maske? Det skal være tre lag med tettvevd stoff i dem, da er de gode og trygge og i forskjellige str åså.

Anonymkode: 07359...ac7

• Liker 1
Skrevet

Er strikken rundt ørene litt løs?  Prøv å knyt en ekstra knute på hver side, sånn at den blir litt strammere, og dra den godt rundt haken.

Anonymkode: 34859...19d

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er strikken rundt ørene litt løs?  Prøv å knyt en ekstra knute på hver side, sånn at den blir litt strammere, og dra den godt rundt haken.

Anonymkode: 34859...19d

Ja, det er litt løst. Jeg kan prøve å stramme inn strikken med å lage ekstra knute. :)

Skrevet

Knute på strikken fungerte mye bedre. 😄 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er litt løst. Jeg kan prøve å stramme inn strikken med å lage ekstra knute. :)

Den skal vendes 180 gr før en tar den bak ørene. Slik at den danner et "åttetall".

Anonymkode: 6d1ce...9e1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den skal vendes 180 gr før en tar den bak ørene. Slik at den danner et "åttetall".

Det er jo det den IKKE skal? Ikke spør meg hvorfor, men mener å ha lest at man IKKE skal «snurre» strikken ved maskebruk. Hvorfor det er ukorrekt bruk aner jeg ikke, men.. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1f811...cf1

Skrevet

Nei det skal den absolutt ikke. Jeg har alltid trodd at de som gjør dette gjør det fordi de er late. Men det er faktisk noen som ikke har fått med seg hvir feil det er. Har du ikke sett hvirdan den spriket når dette gjøres?

Strikken er lang for å passe alle, de hvor den er slakk på skal knyte en liten knute. Sklir masken er den for løs.

Anonymkode: 4efd2...52c

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo det den IKKE skal? Ikke spør meg hvorfor, men mener å ha lest at man IKKE skal «snurre» strikken ved maskebruk. Hvorfor det er ukorrekt bruk aner jeg ikke, men.. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1f811...cf1

Den strammes da mye bedre og stedene der strikken er festet i bindet dras mer ned og opp. Ergo sitter det mye bedre. 

Men kun 180 gr snurr. Med 360 blir det helt feil.

Skrevet

Nei det skal den absolutt ikke. Jeg har alltid trodd at de som gjør dette gjør det fordi de er late. Men det er faktisk noen som ikke har fått med seg hvir feil det er. Har du ikke sett hvirdan den spriket når dette gjøres?

Strikken er lang for å passe alle, de hvor den er slakk på skal knyte en liten knute. Sklir masken er den for løs.

Anonymkode: 4efd2...52c

Den gjør det motsatte av å sprike om en gjør det riktig.

Skrevet

Jeg har samme problemet. Jeg løser det med å brette den øverste kanten innover. Da både slipper jeg få dem i øynene, OG de blir faktisk tettere på ansiktet, så det er mindre glipe. 

Anonymkode: 8cfda...40a

Skrevet

Vet ikke om dere vet det, jeg visste det ikke og masken glad opp og ned. Men på den ene siden er det en metallting som du kan forme, meningen er at den skal være over nesen også skal du forme metalltingen etter nesen.

Hos meg satt masken som et skudd etter jeg gjorde det.

• Liker 1
  • Opprett ny...