Gå til innhold

Et sted / plattform hvor uføre kan møtes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke et ønske om å finne en venn akkurat nå! Men jeg blir nok ufør, og merker med årene at vennskap endrer seg pga forskjellige livssituasjoner. Noen flytter vekk, andre får barn osv. 

Jeg har noen gode venner. Men hadde også satt pris på en venn eller vennegruppe som også er ufør av psykiske eller fysiske årsaker. Vet det finnes møteplasser /møtegruper for hver enkelt lidelse, men det gjør ikke det for akkurat det jeg sliter med. 

Hadde vært hyggelig å f eks dratt ut å spist med en gruppe, eller et fast møtested, hvor det kan ligge til rette for bedre vennskap :) 

Tenker på møter Irl, ikke facebookgrupper

kvinne 28 år, ved Oslo

Anonymkode: 20fc4...193

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo, men ellers kunne jeg gjerne vært med på noe slikt (på sikt). Du høres ganske åpen ut om hva årsaken er, siden du snakker om både fysisk og psykisk? Men samtidig vil du treffe folk med samme diagnose(r)? :) 

Jeg vet at pasientforeningen for min sykdom arrangerer kaffe-treff en gang i måneden lokalt, i normale tider. Kanskje det du kan gjøre er å arrangere noe slikt? Kanskje du må reklamere i FB-grupper, men være tydelig på at du helst vil møtes IRL? :) 

Anonymkode: 83400...b0a

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg noe sånt. Er også 28 år og bor i Oslo :)

Anonymkode: 8138c...0c8

• Liker 1
Skrevet

Aner jo ikke hva helsesituasjonen din er, men i min by kunne Fontenehuset vært noe. Vet at det finnes Fontenehus mange andre steder. Google det :) Jeg jobbet i Nav før, og da opplevde jeg at mange med ulike psykiske lidelser hadde gode erfaringer fra/på Fontenehuset. 

Ellers, Kirkens Bymisjon kan ha ulike tilbud for ulike grupper, samme med Røde Kors. Ofte er det jo nettopp folk som har tid på dagtid, deriblant uføre, som benytter sånne tilbud. 

Håper du finner ut noe som er bra for deg ❤️

Anonymkode: 88088...4e9

Skrevet

Lanserte noe lignende her inne for et par år siden. En felles plattform for uføre, som en kunne bruke både til samtaler, jobb og annet.

Fikk fullstendig slakt, da uføre var for syke til å jobbe, hadde egne nettverk, osv.

Anonymkode: e659b...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...