Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
jeg må slutte på alle type prevensjon med hormoner, av helsemessige årsaker. 
kobberspiral vil jeg helst ikke bruke pga tidligere erfaringer med det. 
Mannen foreslo å sterilisere seg, noe som egentlig er greit for meg. vi har tross alt 2 barn vi er fornøyde med fra før. 
MEN hva hvis vi angrer etter noen år? Vi er enda i 20-årene så det KAN jo hende at lysten hopper frem når de to eldste blir litt større. Mest sannsynlig ikke siden vi er fornøyde, men hva hvis? 

er det noen måte å bli gravid på da? En måte å hente ut sperm fra han på også inseminere meg? For det kan vel ikke reverseres dette inngrepet? Nå gjør jeg sikkert en ert til ti høns. Men spør i tilfelle noen her har erfaring. 
har hørt sånne «vandrehistorier» om at legen kan hente ut sperm direkte fra pungen, men jeg vet ikke om det er slik det fungerer?!

Anonymkode: 61066...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en konsultasjon hos lege for å undersøke det :)

Har du vurdert pessar+sæddrepende krem i mellomtiden?

Anonymkode: f1260...0dc

• Liker 1
Skrevet

Mannlig sterilisering kan reverseres. Det er ikke bare bare, men lar seg gjøre.

Anonymkode: 77aa9...876

• Liker 1
Skrevet

Det kan reverseres i de aller fleste tilfeller men er langt mer omfattende enn selve steriliseringen. Kan forøvrig anbefale det foruten en ubehagelig time så er det less stress for alle :)

Anonymkode: 84467...050

Skrevet

Mannlig sterilisering kan reverseres, men blir ikke alltid vellykket. Jeg ville aldri sterilisert meg før 40 uansett, og har gjennomgått det selv i den alderen.

Anonymkode: c8ee6...599

Skrevet

Hadde det ikke gått an å fryse noe sæd?

Anonymkode: bdaf7...6b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...