Gå til innhold

Reiseregning, kan det virkelig stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var tiden inne for å skrive reiseregning igjen, alltid like gøy det :klo:

Har vært på oppdrag for jobben i 3 mnd nå, og siden de er noen kjipe jævler har jeg hatt en god del overnattinger på hybel/brakke med kokemulighet. Og får derfor diettpenger på den nette sum av 91,- pr døgn :vetikke:

I tillegg til dette har jeg hatt flere dager med arbeid+reise både mellom 6-12 timer, men også over 12 timer. Dette får jeg henholdsvis 200 og 400 kr. i tillegg for. Har jeg krav på noe mer? Jeg har vært borte fra hjemstedet mitt i disse månedene, og synes dette høres ut som en veldig lav sats etter å ha vært "på loffen" i flere mnd. Noen som har mer peiling på dette enn meg..? Hjelp!

De har dekt alle kostnadene ved overnatting, og slik jeg har forstått det utgår da nattillegg. Men skal jeg virkelig kun få 91 kr per døgn å spise for? Når jeg har vært så lenge borte fra hjemmet?

(Ja de er et drittselskap som er kjipe som få, og heldigvis har jeg fått meg ny jobb, jippi:hoppendeglad:)

Anonymkode: b0f5c...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bruker vel Statens Regulativ for diett. Nå er jeg ikke oppdatert på detaljene og beløpene lengre, så du bør begynne å sjekke der. Gir de deg mer enn Statens Regulativ, så skal det innrapporteres til Skatt som lønn, og du skal skattelegges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...