Gå til innhold

Å få barn er en ting. Å velge HVEM man får barn med er en helt annen ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av massevis av tråder her inne, om fedre som ikke tar sin del av jobben i hjemmet og med barna. 

Og dem er det dessverre mange av. 

Kanskje endel kvinner ikke skal være så "babysyke" at de får barn med nær sagt hvem som helst? Kjenner at jeg sliter litt med å opparbeide sympati med mange av disse kvinnene som klager sin nød her på KG. Hvorfor valgte de å få barn med akkurat disse mennene? Trodde de oppriktig at mennene skulle forandre totalt personlighet etter at de fikk barn? Noen tegn på "udugelighet" som far/partner må da ha kommet frem før "babysyken" ble for stor? 

Jeg tror ikke at en mann som tar ansvar for hus og hjem, plutselig blir likegyldig etter at barnet er født? Altså bør mange av kvinnene ha visst på forhånd at denne mannen er ganske ubrukelig som familiemann. Likevel: Baby skal man ha.....

Anonymkode: 26854...30a

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. har du noen eksempler på hvordan tegn man skal se etter hos menn før man får barn med dem?

Anonymkode: 119a1...ae3

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. har du noen eksempler på hvordan tegn man skal se etter hos menn før man får barn med dem?

Et eksempel er at de bidrar aktivt til at hjemmet fungerer? At ikke kvinnen er en "hushjelp" og må ta seg av nesten alt av husarbeid, matlaging, holde oversikt over bursdager til familiemedlemmer, fikse julegaver.... and the list goes on.

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et eksempel er at de bidrar aktivt til at hjemmet fungerer? At ikke kvinnen er en "hushjelp" og må ta seg av nesten alt av husarbeid, matlaging, holde oversikt over bursdager til familiemedlemmer, fikse julegaver.... and the list goes on.

Okei ja ser den, jeg gjør jo alle disse tingene i vårt hjem. Men tanken har ikke falt meg inn at han blir en dårlig far egentlig.. jeg tror han blir en veldig god far. Jeg er hjemmeværende og middagen står på bordet når han kommer inn døren, huset er ryddig, rent og klærene brettet. Han er sjef og har lange dager og er utslitt, så ja jeg varter opp. Men til gjengjeld får jeg mye skryt, takk, kos og klem. Han er også den som fikser bilene, vasker dem, bruker timesvis hver vår på å rake, dager på å kløyve ved på høsten og måker hele vinteren. Ikke minst klipper han gresset på alle jordene våre. Han tar meg også med på ukentlig date 😏 ikke nå under corona da, så nå lager han selv og ordner date night. Han gjør veldig mange romantiske ting for meg, så det og lage god mat og gi han et behagelig liv er liksom min måte å være romantisk på selv om det høres blåst ut 😂 vi har vært sammen i nærmere 6 år. 

poenget mitt var: det er ikke så galt at en kvinne fungerer som en 70 talls husmor om de bare får noe i samme verdi tilbake 🥰 jeg personlig liker vår ordning, mens andre kan komme til å synes jeg fungerer som hushjelp. 

altså at en kvinne ikke står ene og alene om alt + en giddalaus mann som ikke enser dama engang. Vet om flere som føler de er single selv om de bor sammen med kjæresten. 

• Liker 8
Skrevet

Var ikke klar over at man faktisk kan VELGE hvem man forelsker seg i og ønsker å tilbringe livet sitt med

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han ikke bidrar i det hele tatt med barn nummer en bør da i hver fall være en rød lampe for å få barn nummer to og tre med samme mann...? Men leser stadig om kvinner som setter seg selv i den situasjonen.

Anonymkode: 164a6...1d7

• Liker 9
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av massevis av tråder her inne, om fedre som ikke tar sin del av jobben i hjemmet og med barna. 

Og dem er det dessverre mange av. 

Kanskje endel kvinner ikke skal være så "babysyke" at de får barn med nær sagt hvem som helst? Kjenner at jeg sliter litt med å opparbeide sympati med mange av disse kvinnene som klager sin nød her på KG. Hvorfor valgte de å få barn med akkurat disse mennene? Trodde de oppriktig at mennene skulle forandre totalt personlighet etter at de fikk barn? Noen tegn på "udugelighet" som far/partner må da ha kommet frem før "babysyken" ble for stor? 

Jeg tror ikke at en mann som tar ansvar for hus og hjem, plutselig blir likegyldig etter at barnet er født? Altså bør mange av kvinnene ha visst på forhånd at denne mannen er ganske ubrukelig som familiemann. Likevel: Baby skal man ha.....

Har du aldri vært forelsket? 

Anonymkode: 31453...bbe

• Liker 2
Skrevet

Folk forandrer seg.  Eller, som moren til mine barn, maktet ikke å forandre seg.  

Mine barns mor hadde en urolig oppvekst og ungdomstid, og tidlig voksenliv var preget av uro.  Hun ønsket et rolig familieliv i livet da vi møttes.  Seks år og to barn senere var livet brått blitt for kjedelig. Hun forelsket seg i en annen mann.   

Hva mener du jeg skulle gjort annerledes?  Ikke valgt henne pga hennes bakgrunn fordi risikoen ble for stor?  

Anonymkode: c6497...a81

• Liker 7
Skrevet

Enig. Men jeg gjorde den feilen. Fikk barn med helt feil mann. Og jeg angrer så dypt og inderlig. Var utrolig babysyk og overså alt. Det ble veldig tydelig etterpå. Men skulle sett alt før. 

Anonymkode: ad600...395

• Liker 14
Skrevet

Som jeg ser hos veldig mange av de rundt meg er det gode fedre som blir skjøvet vekk, mødre lar ikke far slippe til, og gjør han det er det galt, uansett om det kommer til baby/barn eller husrelaterte ting

Anonymkode: 694a3...a92

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg ser hos veldig mange av de rundt meg er det gode fedre som blir skjøvet vekk, mødre lar ikke far slippe til, og gjør han det er det galt, uansett om det kommer til baby/barn eller husrelaterte ting

Anonymkode: 694a3...a92

Dette ser jeg også desverre mye av.. og faren får da også gjerne stempel som «ubrukelig far». 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har veldig lyst på barn, vært klar i flere år. Men jeg har ikke funnet riktig mann, og jeg er livredd for å få barn med feil mann. Da får jeg heller forbli barnløs. 

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, Hotwife said:

Var ikke klar over at man faktisk kan VELGE hvem man forelsker seg i og ønsker å tilbringe livet sitt med

Man kan velge og gå. Man kan velge å fortsette med prevensjon. Man kan velge å vente med å få barn.

I dagens samfunn er det å få barn et valg, og ikke et valg man burde ta lett på.

• Liker 17
Skrevet

Og jeg er møkk lei av alt fokuset på at alt med barn- prevensjon, angrepille, abort, svangerskap og oppfostring er KVINNENS oppgave. Nok et innlegg der KVINNEN ansvarliggjøres og shames. HVORFOR er det kvinners ansvar å påse at barn får gode liv? Det er BEGGES ansvar!

Anonymkode: 72d9c...081

• Liker 27
Skrevet

Og jeg er møkk lei av alt fokuset på at alt med barn- prevensjon, angrepille, abort, svangerskap og oppfostring er KVINNENS oppgave. Nok et innlegg der KVINNEN ansvarliggjøres og shames. HVORFOR er det kvinners ansvar å påse at barn får gode liv? Det er BEGGES ansvar!

Enig med den, men her var vel egentlig temaet hvorfor kvinner som står alene med ansvaret valgte mannen i første omgang og klager over hvor dårlig mannen er til alle som vil høre 😊 barn er 50/50 ansvar. 

• Liker 12
Skrevet

Enig med den, men her var vel egentlig temaet hvorfor kvinner som står alene med ansvaret valgte mannen i første omgang og klager over hvor dårlig mannen er til alle som vil høre 😊 barn er 50/50 ansvar. 

Og hvorfor klager mannen på at dama fikk barnet, når han i første omgang valgte å ligge med frøken babysyk...

• Liker 5
Skrevet

Og hvorfor klager mannen på at dama fikk barnet, når han i første omgang valgte å ligge med frøken babysyk...

Nei altså jeg er ingen fasit, men her er vi i en tråd som ser ut til å dele dine meninger. Barn skal være et ønske fra begge parter og være ferdig «avtalt». Ønsket er jo selvfølgelig ikke alltid like stort men det burde være tilnærmet 50/50. Dersom menn har damer som de ikke får slippe til å prøve med barnet så synes jeg jo synd på dem. Det må være fryktelig vondt dersom det er den faktiske situasjonen mannen havner i. Hvor han har hatt stort ønske om barn og drømt om det han også, og når barnet da kommer til verden opplever han å bli stengt ute og bare får pes på alt han gjør feil og rett å slett blir fratatt muligheten til å lære og feile. Det er jo ikke noe mannen kunne visst på forhånd at skulle skje, akkurat som at damer ikke alltid kan vite på forhånd om mannen blir en tafatt far. 

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei altså jeg er ingen fasit, men her er vi i en tråd som ser ut til å dele dine meninger. Barn skal være et ønske fra begge parter og være ferdig «avtalt». Ønsket er jo selvfølgelig ikke alltid like stort men det burde være tilnærmet 50/50. Dersom menn har damer som de ikke får slippe til å prøve med barnet så synes jeg jo synd på dem. Det må være fryktelig vondt dersom det er den faktiske situasjonen mannen havner i. Hvor han har hatt stort ønske om barn og drømt om det han også, og når barnet da kommer til verden opplever han å bli stengt ute og bare får pes på alt han gjør feil og rett å slett blir fratatt muligheten til å lære og feile. Det er jo ikke noe mannen kunne visst på forhånd at skulle skje, akkurat som at damer ikke alltid kan vite på forhånd om mannen blir en tafatt far. 

Ja, det må være fryktelig vondt for menn. Veldig enig i det. 

Synes ts sitt innlegg er fordummende. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må være fryktelig vondt for menn. Veldig enig i det. 

Synes ts sitt innlegg er fordummende. 

Ja igrunn.. hva er din «familie» mening? Sånn hvordan en familie skal fungere i hjemmet? 😊 håper ikke du oppfatter spørsmålet som spydig, bare virker til at vi har litt lik oppfatning så er av nysgjerrighet 🙈

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kommer nok også langt bare ved å ikke velge en typisk badguy som mange kvinner velger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...