Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #1 Del Skrevet 3. august 2005 Kan p-piller gjøre det vanskeligere å gå ned i vekt? Har prøvd i fire måneder nå, med sunt kosthold og trening, ligger ca 500 kcl under dagsbehovet. Jeg forstår ikke hva jeg gjør galt? Har prøvd å spise mindre, og spise mer for å være sikker, men ingen av delene funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #2 Del Skrevet 3. august 2005 Dersom du bruker p-piller med østerogen, kan kroppen holde mer på fettet. Er en grunn til at vi jenter har en fettprosent høyere enn gutta. Normalt vil østerogennivået synke rundt 20-åra, noen jenter opplever at det er lettere å gå ned i vekt da. Unntaket er jo hvis kroppen din reagerer sterkt på hormonene. Dette varierer veldig fra person til person. Sjekk matinntaket ditt og aktivitetsnivået en gang til. Det å ligge 500 kcal i underskudd burde hjelpe. slankenett har noen "kalkulatorer" som gjør det lettere for deg. Diskusjonsforumet der er også ganske nyttig.. Hvis du ikke får noe resultater kan du jo bytte til et øsetrogenfritt prevensjonsmiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 3. august 2005 #3 Del Skrevet 3. august 2005 P-pillene i seg selv tviler jeg på er med på å bidra at du ikke går ned i vekt, men husk på det danner seg vannsamlinger i kroppen ved bruk av p-piller. Dette er altså ikke fett eller muskler som veier, men nettopp mengder vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 3. august 2005 #4 Del Skrevet 3. august 2005 Mulig det har noe med hva du spiser også. For min egen del må jeg ha et kostold rikt på proteiner og noe trege karbohydrater. Masse grønnsaker og lite frukt. Ellers så står vekta stille gitt om jeg ikke spiser sånn, men holder med innenfor kaloriantallet alikevel. Trening må jeg også ha. Byttet til østrogenfri piller rett over jul, og har tatt av 6 kg siden da. Gikk også ned med de andre pillene (trionetta), like mye på sammetid faktisk) så tror ikke pillene er hovedproblemet nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. august 2005 #5 Del Skrevet 5. august 2005 Østrogen gjør at kroppen holder mer på vann, mens progesteron kan øke apetitten. Det siste kan en jo gjøre noe med selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå