AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Min ex og jeg slo opp for 4 år siden. Da barnet var 3 år kranglet han og truet han til seg en 50-50 ordning, en uke her og en uke der. Barnet mitt er ikke vant til noe annet med andre ord. Nå er det slik at han omtrent alltid benytter seg av barnevakt i helgene han har barnet og flere ggr i ukedagene. Snakk om overnatting. Jeg kjenner jeg blir mektig provosert at besteforeldre og tanta skal fungere som ekstra foreldre til også (mitt!! ) barn. Jeg har sagt jeg vil ha barnet MER såfremt jeg er hjemme og han skal bort, men nei. Hva kan jeg gjøre her, ingenting?? Så mye barnevakt som han bruker ville vært fullstendig uakseptabelt om jeg skulle vært sammen med den dotten. Anonymkode: 99eb3...9bf 9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Hvis barnet er med omsorgspersoner som hans foreldre eller søster synes jeg ikke det er problematisk. Barna til kjæresten min er også en del med hans foreldre - han har dem selvsagt mest selv, men ved en skilsmisse får man også sett mindre av sine barnebarn, og det er naturlig at de vil ha mer samvær. Anonymkode: 036de...7d4 12
Hr. Aktiv Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Hva barnet gjør til den andre forelderen er helt uiteressant for deg. La det være. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet er med omsorgspersoner som hans foreldre eller søster synes jeg ikke det er problematisk. Barna til kjæresten min er også en del med hans foreldre - han har dem selvsagt mest selv, men ved en skilsmisse får man også sett mindre av sine barnebarn, og det er naturlig at de vil ha mer samvær. Anonymkode: 036de...7d4 Faren får jo også sett mindre til barnet sitt etter en skilsmisse. Hvorfor skal han da ønske å bruke barnevakt så og si hver uke han har barnet? Det sier jo mye om faren. Anonymkode: ccbdb...3bd 22
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Faren får jo også sett mindre til barnet sitt etter en skilsmisse. Hvorfor skal han da ønske å bruke barnevakt så og si hver uke han har barnet? Det sier jo mye om faren. Anonymkode: ccbdb...3bd Ja, kanskje. Men det er ikke TS' sak. En konsekvens av skilsmisse er jo at man ikke har kontroll over slikt. Anonymkode: 036de...7d4 12
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Jeg skjønner ikke vitsen med å krangle seg til 50% når han uansett skal ha andre til å passe ungen. Min far var også sånn da han spontant ville ut å møte kompiser eller dra byen når han hadde meg, og det endte med at jeg stort sett ble overlatt til en tante eller farmor. Var sjeleglad da jeg ble så stor at jeg ble hørt og kunne nekte å dra dit med mindre han avtalte å faktisk være hjemme sammen med meg ( endte opp med ca 1 helg i måneden ). Anonymkode: 6c5bb...f69 21
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet er med omsorgspersoner som hans foreldre eller søster synes jeg ikke det er problematisk. Barna til kjæresten min er også en del med hans foreldre - han har dem selvsagt mest selv, men ved en skilsmisse får man også sett mindre av sine barnebarn, og det er naturlig at de vil ha mer samvær. Anonymkode: 036de...7d4 Jeg synes faktisk det er urettferdig at jeg er frarøvet 50% av barndommen hennes, så skal besteforeldrene få se henne i noe som skulle vært "min tid". Besteforeldre er velkommen til å møte barnet på dagtid også i "mine uker". Overnatting for at far skal få feste, trene etc er tåpelig. Han er alene 14 dager i mnd uten barnet!! Anonymkode: 99eb3...9bf 16
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk det er urettferdig at jeg er frarøvet 50% av barndommen hennes, så skal besteforeldrene få se henne i noe som skulle vært "min tid". Besteforeldre er velkommen til å møte barnet på dagtid også i "mine uker". Overnatting for at far skal få feste, trene etc er tåpelig. Han er alene 14 dager i mnd uten barnet!! Anonymkode: 99eb3...9bf Dere er skilt. Du må derfor innfinne deg med at du ser barna halvparten av tiden. Hvordan han tilbringer tiden med barna de ukene han har dem, er ikke din sak, så lenge de er vel bevart. Anonymkode: 036de...7d4 13
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk det er urettferdig at jeg er frarøvet 50% av barndommen hennes, så skal besteforeldrene få se henne i noe som skulle vært "min tid". Besteforeldre er velkommen til å møte barnet på dagtid også i "mine uker". Overnatting for at far skal få feste, trene etc er tåpelig. Han er alene 14 dager i mnd uten barnet!! Anonymkode: 99eb3...9bf Og jeg gleder meg til barnet er stor nok til å bli hørt mtp samvær. Da vil hun vel enten se bestemoren eller meg mere. Hun spør sjeldent etter far, synes det er litt hårreisende. Anonymkode: 99eb3...9bf 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk det er urettferdig at jeg er frarøvet 50% av barndommen hennes, så skal besteforeldrene få se henne i noe som skulle vært "min tid". Besteforeldre er velkommen til å møte barnet på dagtid også i "mine uker". Overnatting for at far skal få feste, trene etc er tåpelig. Han er alene 14 dager i mnd uten barnet!! Anonymkode: 99eb3...9bf Du velger faren til ditt barn, og at du valgte feil får konsekvenser. Men datteren din har det sikkert supert med besteforeldre og tante:) Anonymkode: c9408...b54 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du velger faren til ditt barn, og at du valgte feil får konsekvenser. Men datteren din har det sikkert supert med besteforeldre og tante:) Anonymkode: c9408...b54 Det er neppe «supert» for et barn å skifte mellom fire hjem i løpet av en måned. Jeg skjønner godt at TS ikke liker dette. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Anonymkode: 32e0d...ff8 17
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Så ifølge folk her: Da kan jeg gjøre det samme da? La barnet mitt være hos andre på overnatting mens jeg fester, trener ++ - så lenge hun er ivaretatt? På den måten sørger vi for at hun ser oss foreldre minst mulig ila en måned👍Jeg er jo tross alt en god mor, så lenge hun er trygg hos andre... Anonymkode: 99eb3...9bf 16
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Vet du når han bruker barnevakt? Skriv det ned i noen måneder og ta en prat med en advokat. Anonymkode: eb5b8...6a9 7
Glød Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er neppe «supert» for et barn å skifte mellom fire hjem i løpet av en måned. Jeg skjønner godt at TS ikke liker dette. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Anonymkode: 32e0d...ff8 Og hva hadde du gjort når du ikke "finner deg i det"? Det er faktisk ikke bare å ikke finne seg i det, det er ikke mors sak hva far gjør i sine uker så lenge barnet ivaretas. Sier ikke at det burde være slik, men det er slik. Du kan la være å finne deg i det så mye du vil, men du får ikke gjort noe med det hvis far ikke vil høre. 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Er det ikke hyggelig at resten av familien til barnet også kan bli kjent med barnet? Så det lenge det er greit for barnet deres? Hvis sønnen min bare kunne treffe bestefaren sin en gang annenhver uke, tror jeg han hadde blitt glad for det, når ikke det er mulighet til å treffes oftere. Jeg synes ikke dette er feil i det hele tatt. Dette må far få bestemme i sine uker. Det er bare du som taper på å bli provosert over sånt. Så lenge barnet har det bra, konsentrer deg om din egen uke, og ikke heng deg opp i barnefar. Han har sin fulle rett til å bestemme over sin uke med barnet, akkurat som du. Kan love deg du blir utslitt hvis du skal bruke tid og energi på sånt.. Anonymkode: bfe6c...b37 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du når han bruker barnevakt? Skriv det ned i noen måneder og ta en prat med en advokat. Anonymkode: eb5b8...6a9 Dette! Vil du noen vei må du ha konkret hvor ofte og når som du kan vise til. Så kan du innkalle til mekling. Går ikke det, kontakter du advikat. Men skal du komme noen vei, må du ha prøvd mekling først. Anonymkode: c93ba...678 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ifølge folk her: Da kan jeg gjøre det samme da? La barnet mitt være hos andre på overnatting mens jeg fester, trener ++ - så lenge hun er ivaretatt? På den måten sørger vi for at hun ser oss foreldre minst mulig ila en måned👍Jeg er jo tross alt en god mor, så lenge hun er trygg hos andre... Anonymkode: 99eb3...9bf Ja, du kan gjøre dette. Det er ingen som kan hindre deg i det. Anonymkode: 036de...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #18 Skrevet 13. november 2020 8 timer siden, Glød skrev: Og hva hadde du gjort når du ikke "finner deg i det"? Det er faktisk ikke bare å ikke finne seg i det, det er ikke mors sak hva far gjør i sine uker så lenge barnet ivaretas. Sier ikke at det burde være slik, men det er slik. Du kan la være å finne deg i det så mye du vil, men du får ikke gjort noe med det hvis far ikke vil høre. Stikkordet er «så lenge barnet ivaretas». Hva er det å bli ivaretatt? Poenget mitt var at det er ikke bra for er barn å flytte rundt mellom fire hjem hver måned. Det er ikke å bli ivaretatt. Dette må TS forfølge - pga barnets beste. Anonymkode: 32e0d...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #19 Skrevet 13. november 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Hva kan jeg gjøre her, ingenting?? Korrekt. Anonymkode: 51b92...8c8 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 Det du gjør er å regne ut hvor mye prosent han har barnet reelt på samvær, lager en ny samværsplan også bestiller du time til mekling. Du må kjøre hardt for å få til endring. Anonymkode: 28cff...65b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå