AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Litt nysgjerrig på hvor mange dere har besøk av, og av hvem. Sånn mtp hva andre gjør. Virkelig veldig forskjellig. Vurderer å be to familiemedlemmer på besøk (de er i samme husstand), har ikke hatt besøk på ukesvis. Hva tenker dere andre om besøk nå? Vet hva regelverket er, men nysgjerrig på hvor strengt/ikke strengt folk lever når de kan være anonyme. Anonymkode: 4d58c...368
MarianneE Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Man kan jo ha besøk men ikke av mange på en gang
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Jeg hadde besøk av en venninne på onsdag som akutt trengte et sted å være. Ellers har jeg ikke hatt besøk av noen siden april. Møter venner og familie ute på tur med god avstand. Jeg har samboer i risikogruppen så er nødt til å være forsiktig. Hjemmekontor siden april også.... kjenner jeg er sliten, men slik er det bare. Anonymkode: 22df4...846
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Jeg treffer ikke venner nå, men familie møter vi som vanlig, dvs mine foreldre, søsken og nevøer. Jeg hadde invitert Anonymkode: b24cf...4eb
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Lever akkurat som vanlig. Myndighetene bestemmer ikke over meg i mitt eget hjem. Anonymkode: 027ab...0ef 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Nei, er lite besøk. Vi voksne har ikke noe besøk og han i barnehagen er sosial der hele uka, men tenåringen har fått lov til å ha de venninnene hun omgåes mest med på besøk. Nå har hun fått kjæreste også. Vi fikk melding fra kommunen i dag at de følger etter Oslo, så fra i dag begrenset jeg det til kun typen .. Venninnene ser hun jo på skolen Vi tar det stille og rolig Anonymkode: f1971...9d8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, er lite besøk. Vi voksne har ikke noe besøk og han i barnehagen er sosial der hele uka, men tenåringen har fått lov til å ha de venninnene hun omgåes mest med på besøk. Nå har hun fått kjæreste også. Vi fikk melding fra kommunen i dag at de følger etter Oslo, så fra i dag begrenset jeg det til kun typen .. Venninnene ser hun jo på skolen Vi tar det stille og rolig Anonymkode: f1971...9d8 Men må legge til at jeg møter mine foreldre så og si daglig da de nesten er naboene våres. Både jeg og barna er ofte innom dem å spiser, tar en kaffe etc. De er jo eldre, og ønsker å omgåes dem så derfor lite sosialt liv ellers Anonymkode: f1971...9d8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Vi har besøk av nær familie, altså foreldre og søsken. Men maks to besøk på en uke, og da på samme side av familie. F.eks kan vi møte mannens bror mandag og mannens mor onsdag. Men da møter vi min mor tidligst onsdag påfølgende uke. Anonymkode: e48c0...9f3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Har ikke hat besøk, eller vært på besøk, siden Mars. Anonymkode: 391ad...a5d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Lever stort sett som normalt, holder avstand og holder oss hjemme hvis man er syk. Har vært på besøk eller er på besøk 3-4 ganger i uka.Folk kan si hva de vil om det, men stoler på at mine venner og familie holder seg hjemme ved sykdom. Har heller ikke vært noe særlig syk siden koronaen kom (har hatt hjemmekontor og er i foreldrepermisjon nå), før korona derimot var jeg syk 3-5 ganger i året. Hvis noen er smittet og ikke vet om det, kan man aldri vite uansett. Kan like så godt bli smittet av fremmede på butikken. Så er mye mer skeptisk å henge rundt på butikken eller kjøpesenter med masse fremmede folk, aner ikke hvordan de forholder seg til korona (altså om de holder seg hjemme hvis de er syk). Anonymkode: 5fd10...45c 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Sikkert litt forskjell fra Oslo og der jeg bor langt ut på landet nord i Norge. Vi forholder oss til smittevernreglene. Altså, begrenser kontakt med andre, men skal feks ha et par venner på middag i helgen. Møter ellers bare venner til ungene, og svigers. Anonymkode: 54629...087 1
Milky Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Har akkurat like mye besøk som før. Hvem og hvor mange jeg har i mitt hjem angår ingen andre enn meg og de jeg får besøk av. pleier som regel å gå i svigers, mine foreldre, søsken, kompiser av mannen eller mine veninner. Har vel besøk minst en gang i uka av noen 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Har ikke besøk, sluttet med det da smitten steg. Går ikke på besøk heller. Møter venner kun for å gå tur, og da med god avstand. Men det er sånne som kaller meg for hysterisk som sørger for høye smittetall, slik at sånne som meg må isolere oss enda lengre. Anonymkode: 4de80...06a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 Jeg føler det der «bestemmer ikke over meg» er utrolig barnslig, egoistisk og farlig. Vi begynner å få en del smitte her jeg bor, og av dem har mange havnet på sykehus. Man skal ta det på alvor. På den andre siden er det også hysteri, med folk som plutselig er folkehelseeksperter, som mener kommuneoverlegen tar feil, mener man må stenge ned alt uavhengig av faglig grunnlag osv. Det blir også håpløst. Men derfor føler man seg jo nesten som en landssviker hvis man ber søsken med partner på besøk. Har ikke turt å gjøre det på lenge, men merker jo at det er usunt med så lite sosial kontakt. Anonymkode: 4d58c...368 11
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Har aldri besøk, men hender vi reiser til et sett besteforeldre. Anonymkode: 2419d...5b6
TulleJenny Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Ja. Lite smitte her jeg bor, det skal sies at jeg er ganske introvert men har hatt klubb (5 stk) og henger med en venninne jevnlig. Møter også svigers innimellom. Bruker sunn fornuft. Går ikke på fest osv.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 4. klassingen har regelmessig besøk. Ungdommene møtes for det meste ute. Ikke pga korona, men fordi de har lyst. Mannen har veldig sjeldent besøk. Jeg møter 2-3 venninner innimellom. Men, ikke samtidig. Anonymkode: 0bd10...d89
Lisa Rowe Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 Jeg begrenser kontakt med fremmede og bekjente, men jeg har to venninner som jeg er med minst én gang i uken. Vi er en del av en større vennegjeng som vi har tilbragt masse tid med i pandemien, men etter tiltakene strammet inn så har vi kun vært oss tre. Kjenner ingen som har hatt korona og alle i min omgangskrets tester seg ved bivirkninger. Skal på kino med de imorgen, men tar selvsagt hensyn til smittevern (og det opplever jeg at kino, restauranter og lignende også gjør). Tenker det burde gå fint å sosialisere litt, så lenge man begrenser det. Jeg har foreløpig kuttet kontakt med mennesker som fester og viser null hensyn til smittevern. Alle jeg omgås med er ansvarsfulle.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 Jeg er kun med innerste sirkel, venner nei. ser moren min og er veldig bevist på å ikke ha symptomer ( hun jobber med helse) uten om det ser jeg boren min av og til. Med samboer inkludert er det kun 3 mennesker jeg har nærkontakt med på fritiden. hjelper ikke mye når jeg jobber med produksjon og vi er 60 mann som sil i tønne 🤣 Anonymkode: 5d4cf...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå