AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Hva tenker dere om det? synes eldre .eks min far har alt!! han har noen hobbyer , men de er dyre 😅 har pleid å kjøpe bøker, men i år tenkte jeg å kjøpe sånn spekepølse pakke..ganske flott også i eske og med tilbehør. tingen er at til farsdag fikk han kaffe og noe ekstra , til bursdag bülow lakris (stor eske) blir det for mye mat? 😂 Anonymkode: de2f5...dbf
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Har han noe favoritt julekaker? Jeg baker fars to favoritter, pepperkaker og kokusmakroner å gir dem i kakebommer. Lager også hjemmelaget riskrem og rød saus som han elsker. Dette er julepresanger han får ca 1 uke før jul så han kan kose seg i førjulstiden og romjulen. Det er ikke så viktig med pakke på kvelden den 24`ende. Anonymkode: 2e24f...40e
Daria Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Så lenge det er ting han liker og spiser er det vel ikke noe problem? Faren min får stort sett enten spiselige gaver eller veldedighetsgaver - han har alt og ønsker seg egentlig ingenting.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Spiselige julegaver er gull til de som har "alt". Såfremt man har nogenlunde peiling på hva de liker, da, og ikke gir alkohol til avholdsmennesker og sjokolade til folk på slankeren. Jeg bakte julekaker til mine besteforeldre i alle år, det ble de veldig glad for. De orket ikke bake selv, og min mormor slet såpass med leddgikt at hun ikke hadde klart det. Spekepølser er klassiker til tante. Jeg blir veldig glad når jeg får sjokolade og marsipan. Anonymkode: 67401...0cc
MarianneE Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om det? synes eldre .eks min far har alt!! han har noen hobbyer , men de er dyre 😅 har pleid å kjøpe bøker, men i år tenkte jeg å kjøpe sånn spekepølse pakke..ganske flott også i eske og med tilbehør. tingen er at til farsdag fikk han kaffe og noe ekstra , til bursdag bülow lakris (stor eske) blir det for mye mat? 😂 Anonymkode: de2f5...dbf Vi gav gavepakker fra Spekebua til våre foreldre for 2 år siden og det var gaver som ble satt pris på
gard Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Kan det bli for mye mat? 🙂 Kjøp noe kvalitetssjokolade - f.eks. fra https://fjaak.no/en/ eller fra https://www.xoco.no/ . Begge er i finalen i Det Norske Måltid så det vitner vel om at dette er bra kvalitet (se http://detnorskemaltid.no/ ) 1
Gjest ti10 Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Nei, jeg synes det er greit å kjøpe noe spiselig eller drikkelig til en eldre person. Folk litt opp i årene har jo gjerne det meste, så da er det kjekt med noe som ikke bare står og tar plass. Gavekort eller billetter til opplevelser kan også være fint. Nå vet jeg ikke om faren din er enslig, men enslige eldre menn er jo gjerne ikke så flinke til å fornye garderoben, kanskje klær også kunne ha vært aktuelt? Eller noen hjelpemidler/praktiske ting ment for å gjøre hverdagen enklere for eldre og andre som trenger det. Skoskje, lupe, sokker uten strikk, lue med lys i, lampe til å feste på bok osv.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Min far elsker å pusle i hagen med rosene sine, så i år har jeg laget bilder av blomstene hans som han skal få. Håper det faller i smak 😊 Ellers er spiselige ting veldig innafor! Hjemmelaget sild av ulike typer kan også være en ide. Anonymkode: 6eb43...ba3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 Det ble flere Chilisauser, flere typer «prisvinnende» , han liker spicy mat og vet kona hans ikke lager det da hun ikke tåler det.. så han har det på siden. han har nok av penger , er gift og har det han trenger, så tror han blir fornøyd nå 😄 Anonymkode: de2f5...dbf
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 Gavekort på en god restaurant? Må ha lang varighet nå da😉 Det er jo mat i en form. Jeg gir ofte det, gjerne sammen med mitt gode selskap☺️ Anonymkode: 30c04...1a9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han noe favoritt julekaker? Jeg baker fars to favoritter, pepperkaker og kokusmakroner å gir dem i kakebommer. Lager også hjemmelaget riskrem og rød saus som han elsker. Dette er julepresanger han får ca 1 uke før jul så han kan kose seg i førjulstiden og romjulen. Det er ikke så viktig med pakke på kvelden den 24`ende. Anonymkode: 2e24f...40e Lahlum, er det deg?? Anonymkode: efb41...a3b 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Skrevet 14. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Gavekort på en god restaurant? Må ha lang varighet nå da😉 Det er jo mat i en form. Jeg gir ofte det, gjerne sammen med mitt gode selskap☺️ Anonymkode: 30c04...1a9 Han jobber innen mat 😅 så han får gratis restaurant besøker igjennom jobben 🙊 Anonymkode: de2f5...dbf
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Jeg gir kun spiselige gaver til voksne. Alle de jeg utveksler gaver med har alt de trenger og vel så det. Jeg har ganske god kontroll på hva de enkelte vil bli glad for. Kjøper f.eks. krydder og smaksatte oljer fra Olivenlunden, eller spekemat, honning, og ost fra lokale produsenter. En tante har et spesifikt ønske, til henne baker jeg alltid krydderkake. Blir jeg invitert bort i julen lager jeg en liten julekurv til vertskapet og fyller den med f.eks god kaffe/ te og fin sjokolade, eller med et par flasker vin og snacks el.ost. Anonymkode: e42eb...be4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Lahlum, er det deg?? Anonymkode: efb41...a3b Nei er ikke det! Anonymkode: 2e24f...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå