Gå til innhold

Dere som kjente fosterbevegelser tidlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken stilling kjente dere er best i? 

Er 3 gangs gravid og siste var for 2 år siden. Da jeg var gravid da var jeg ganske stor når jeg var 17-18 uker på vei, så da tydelige bevegelse på utsiden av magen. Det var en stor og sterk gutt inni der 😊 denne gang er det ikke særlig stor og jeg har gått ned i vekt, er 16+5 nå og er snart tilbake til startvekt.. Syntes liksom at jeg kan kjenne noe, men det kan like så godt være tarmbevegelser, syntes plutselig det er vanskelig å kjenne forskjell.. Så, hvilken stillinger kjente dere best fosterbevegelser? Burde jeg ikke kjenne noe nå? 

Kan legge til at jeg hadde morkaka på framsiden sist så var overrasket at jeg kjente det så godt og fort. Nå er jeg bekymret for at jeg ikke kjenner noe.. 

Sorry for at et enkelt spørsmål blir så langt! 

Anonymkode: b28b1...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo ❤️ 

Kjente det best da jeg lå på ryggen. Husker ikke når jeg kjente liv første gang, mener det var rundt uke 17,som noen sommerfugler liksom. 

Nå kjente jeg sommerfuglene i uke 14,og sjeldent egentlig. 

Man kjenner visst liv senere når man har morkaken foran. I appen står det at de fleste begynner å kjenne liv rundt uke 24. Tror det er ganske individuelt:) nå er jeg i uke 24, og har kjent tydelig liv først de siste ukene. 

Så hvis du skal prøve å kjenne etter, drikk et glass cola og legg deg på ryggen 😉

Det er kanskje ikke så lenge til du skal til oul? 

Anonymkode: a78e3...83a

Skrevet

Skal på oul om 2,5 uke, gruer meg nesten litt, og har liksom en følelse om at det ikke vokser som det skal, men det er sikkert fordi jeg ble så stor så fort sist, og hadde en kraftig sterk gutt der.. Skal prøve å legge meg på ryggen når jeg skal sove nå og kjenne litt etter, man skal jo ikke sammenligne svangerskap sånn men vanskelig å la være 😏😊 

Takk for svar gode du ☺️

Skrevet

Jeg kjente det mye tidligere med de to første, hadde morkake på fremsiden sist også. Nå har jeg morkaken på Høyre fremside, og har egentlig ikke begynt å merke så mye til’n før nå i det siste (uke 20+2) .. Vil si at slutten av uke 19 var da jeg merket tydelig spark, mens med han forje så merket jeg det et par-tre uker tidligere. Husker ikke helt hvor på fremsiden morkaken lå sist. 

Merker mest spark nede ved trusekanten og på måte innover og nedover, litt annerledes enn de andre gangene :) 

Anonymkode: 69543...57a

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente det mye tidligere med de to første, hadde morkake på fremsiden sist også. Nå har jeg morkaken på Høyre fremside, og har egentlig ikke begynt å merke så mye til’n før nå i det siste (uke 20+2) .. Vil si at slutten av uke 19 var da jeg merket tydelig spark, mens med han forje så merket jeg det et par-tre uker tidligere. Husker ikke helt hvor på fremsiden morkaken lå sist. 

Merker mest spark nede ved trusekanten og på måte innover og nedover, litt annerledes enn de andre gangene :) 

Anonymkode: 69543...57a

Åh det var godt å høre at det kan være så forskjellig! Jeg vet det jo egentlig, men godt å få det bekreftet likevel 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...