AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Hei dere. Jeg har et ganske spesielt problem, greia er altså at jeg har en ''barriere'' som gjør at jeg rett og slett ikke klarer å si kjæresten min sitt navn når jeg snakker med han. Jeg har vært sammen med han nesten 3 år, og har aldri sagt navnet hans til han. Når jeg skriver meldinger an jeg skrive det eller når jeg snakker om han, men jeg klarer ikke å kalle han for navnet. Jeg bruker alltid navn som ''baby'' og liknende. Nå tror jeg har har innsett at jeg ikke klarer det, fordi han hinter litt hva heter han du elsker osv? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva er galt med meg? Anonymkode: 6265b...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Hm. Så rart. Kanskje spandere en psykologtime? Og fortelle kjæresten om det, bare vær ærlig. Anonymkode: 77cb3...4ef 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 😂 Har han et navn du synes er uattraktivt? Anonymkode: 84f4e...903 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 😂 Har han et navn du synes er uattraktivt? Anonymkode: 84f4e...903 Nei, han har et veldig fint navn. Navnet hans ligner veldig mye på min, bare litt annerledes ts Anonymkode: 6265b...fb1
Gjest Saph Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Nesten så jeg syns det er verre at du kaller ham baby. Det er ille det.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hm. Så rart. Kanskje spandere en psykologtime? Og fortelle kjæresten om det, bare vær ærlig. Anonymkode: 77cb3...4ef jeg tror kjæresten min kommer til å synes jeg er veldig rar, men han har nok skjønt det. Er litt rart at jeg aldri har sagt navnet hans direkte til han etter nesten 3 år med et forhold ts Anonymkode: 6265b...fb1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, Saph skrev: Nesten så jeg syns det er verre at du kaller ham baby. Det er ille det. kanskje rart for deg, men ikke for meg. Uansett jeg ba ikke om sånne kommentarer, det er virkelig vondt for meg å ikke klare å si navnet til den jeg elsker ts Anonymkode: 6265b...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Utrolig sært. Eneste måten å bli kvitt uvanen din på er å faktisk si det, slik at du blir vant til det. Anonymkode: 27e8a...4be 19
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig sært. Eneste måten å bli kvitt uvanen din på er å faktisk si det, slik at du blir vant til det. Anonymkode: 27e8a...4be jeg har prøvd, men jeg føler det blir så kunstig å si navnet hans jeg aner ikke hvorfor ts Anonymkode: 6265b...fb1
Bernardette Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere. Jeg har et ganske spesielt problem, greia er altså at jeg har en ''barriere'' som gjør at jeg rett og slett ikke klarer å si kjæresten min sitt navn når jeg snakker med han. Jeg har vært sammen med han nesten 3 år, og har aldri sagt navnet hans til han. Når jeg skriver meldinger an jeg skrive det eller når jeg snakker om han, men jeg klarer ikke å kalle han for navnet. Jeg bruker alltid navn som ''baby'' og liknende. Nå tror jeg har har innsett at jeg ikke klarer det, fordi han hinter litt hva heter han du elsker osv? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva er galt med meg? Anonymkode: 6265b...fb1 Det er historiens verste kallenavn for en voksen mann. 22
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, Bernardette skrev: Det er historiens verste kallenavn for en voksen mann. hvorfor tror du vi er voksne, jeg er 18 år gammel .. ts Anonymkode: 6265b...fb1
Bernardette Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hvorfor tror du vi er voksne, jeg er 18 år gammel .. ts Anonymkode: 6265b...fb1 Uansett forferdelig for mennesker over 18 måneder. 20
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han har et veldig fint navn. Navnet hans ligner veldig mye på min, bare litt annerledes ts Anonymkode: 6265b...fb1 Enten så ligner navnet eller ikke. Men å kalle en ung mann for baby, det blir faktisk for dumt. Anonymkode: b7e2c...97a 4
Millimani Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, han har et veldig fint navn. Navnet hans ligner veldig mye på min, bare litt annerledes ts Anonymkode: 6265b...fb1 ...og da klarer du ikke å si navnet hans? Øv deg på det da, eller be ham om å finne et tullenavn til deg. Jo mer du sier navnet jo lettere blir det. Du gjør deg den tullete uvanen du har gjort, og ikke gidder å gjøre noe med det. Men det må du. Be han om å hjelpe deg til å si det. Du skal forlange at han skal si til deg at du ikke skal kalle han f.eks. "baby", du skal forlange at han hjelper deg til å konsekvent kalle ham ved hans egentlige navn. Og at han konsekvent bruker navnet sitt til deg når han snakker om seg selv. Så går det kanskje inn i skallen din til slutt. Skaff deg psykolog hvis det ikke hjelper Just now, AnonymBruker said: hvorfor tror du vi er voksne, jeg er 18 år gammel .. ts Anonymkode: 6265b...fb1 Det spiller da ingen rolle hvor gamle dere er. Men "baby" er likevel feil navn på typen din når dere er voksne. Og jo; man regnes fint som voksne når man er 18 år gamle. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Heh, jeg synes også det kan være litt kleint i starten, vet ikke helt hvorfor. Føle d kunstig. Det går seg alltid til da, i løpet av noen måneder. Jeg tror det eneste du kan gjøre er å øve, si det til det ikke føles rart, kunstig og ubehagelig ut. Anonymkode: 99bb6...f22 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Hadde de sånn jeg også, men begynte å si navnet hans hele tiden. Og det hjalp Anonymkode: 74acc...cc2 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Etter et kjapt Google søk på engelsk ser jeg at du ikke er alene om dette! https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&sxsrf=ALeKk00FllarQf84FLO3HH_ZRRUJ97w1Pg%3A1605212216247&ei=OJitX7zaDtOk3AO18KuACg&q=weird+saying+boyfriends+name&oq=weird+saying+boyfriends+name&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBAgjECc6BwgjELACECdQ4YMFWPSFBWDPigVoAHAAeACAAXqIAbUCkgEDMS4ymAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp Kanskje du kan finne noen gode råd her 🥰 Anonymkode: 99bb6...f22 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 Ja, husker det der. Føles veldig rart og alvorlig når man bare bruker kjælenavn. Det er som et videre steg i forholdet. Høres teit ut, men det var sånn for meg også. Bare begynn å si det f. eks som Roger min til bare Roger😅 Anonymkode: c3d85...0b0 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Etter et kjapt Google søk på engelsk ser jeg at du ikke er alene om dette! https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&sxsrf=ALeKk00FllarQf84FLO3HH_ZRRUJ97w1Pg%3A1605212216247&ei=OJitX7zaDtOk3AO18KuACg&q=weird+saying+boyfriends+name&oq=weird+saying+boyfriends+name&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBAgjECc6BwgjELACECdQ4YMFWPSFBWDPigVoAHAAeACAAXqIAbUCkgEDMS4ymAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-serp Kanskje du kan finne noen gode råd her 🥰 Anonymkode: 99bb6...f22 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heh, jeg synes også det kan være litt kleint i starten, vet ikke helt hvorfor. Føle d kunstig. Det går seg alltid til da, i løpet av noen måneder. Jeg tror det eneste du kan gjøre er å øve, si det til det ikke føles rart, kunstig og ubehagelig ut. Anonymkode: 99bb6...f22 takk ❤️ ts Anonymkode: 6265b...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 Har han et utlandsk navn som kan være vanskelig å vite hvordan man uttales? Har du en god venninne du kan fortelle dette til, så kan dere sammen sitte der og finne ut av hvordan det uttales/sies? 😊 selv om folk reagerer her inne, så er der mye vanligere enn du tror! Og neste gang kjæresten din hilser på noen, følg godt med på hvordan han sier sitt navn! 😊 Om dere er å shopper noe sammen, er ofte et spørsmål man kan få i kassa «hvilket navn er varen registrert på?» (power/Elkjøp) eller man kan få spørsmål om man er kundemedlem og da sier man sitt tlf nummer. Kassa dama da pleier bekrefte om det er riktig kunde ved å si personen sitt navn (se hvordan han reagerer på måten kasse dama uttalte navnet). Følg også med på hvordan venner og familie kaller på han! 😊 Anonymkode: c7e3d...0b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå