Gå til innhold

Hva er det egentlig som feiler meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg må ha en diagnose, tror jeg.

Kortversjonen, jeg blir utrolig lett betatt og tror jeg er forelsket etter kort tids bekjentskap. Opphøyer vedkommende. Gift, i åpent  forhold, men får lite bekreftelse i ekteskapet, kun ved sex. Mannen tar nesten aldri på meg ellers. Jeg har opplevd alvorlige overgrep i barndom og voksen alder, seksuelle bla. 
Føler tomhet og har en konstant lengsel etter kjærlighet. 

Anonymkode: 96815...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emosjonelt ustabil Personlighetsforstyrrelse 

Anonymkode: 1219b...d43

Skrevet

Mindreverdighetskompleks som fører til at du trenger unormalt mye bekreftelse? Forsterkes av at du ikke får dekket de generelle behovene for nærhet og bekreftelse i forholdet ditt. Traumene dine kan godt være roten til denne følelsen. Du trenger ikke å godta å bli følelsesmessig neglisjert i forholdet ditt, det har du ikke fortjent. Finn din egen verdi, for å slippe å få det bekreftet av andre. 

Anonymkode: d6e88...6d8

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trengs nok mer enn det ts beskriver for å oppfylle den alvorlige diagnosen. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke en diagnose, men traume

Anonymkode: 307d1...f00

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk tenk tanken, men tror ikke jeg har det.  Heller konsekvenser av traumene. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk tenk tanken, men tror ikke jeg har det.  Heller konsekvenser av traumene. 

EUPF er konsekvenser av traumer.

Anonymkode: 7ee0d...e64

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, cerruti skrev:

Det trengs nok mer enn det ts beskriver for å oppfylle den alvorlige diagnosen. 

Var ikke alvorlige overgrep i barndom og voksen alder, alvorlig nok for deg?

Det er mer enn nok!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke alvorlige overgrep i barndom og voksen alder, alvorlig nok for deg?

Det er mer enn nok!

Klart det er alvorlig å oppleve det, men det har likevel ikke noe med å kunne gi en slik diagnose over nett. Det er kanskje en av de verste diagnosene man kan ha mtp livskvalitet. 

• Liker 1
Skrevet

Dette kan også være ADHD, det gir dopamin-jakt som kan gi forskjellige utslag.

Anonymkode: f7d44...4f6

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

EUPF er konsekvenser av traumer.

Hva er EUPF?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er EUPF?

Ja, fant ut av det. Muligens , stemmer faktisk en del, men må være en mild grad i tilfelle.

Tror mer på svaret om traumer og bekreftelsesbehov. Driver med seksuell selvskading og er veldig bevist på hva jeg driver med. Gjenstår bare å slutte 😌

Skrevet

Kontakt fastlegen din og få henvist deg til riktig hjelp, så du får reparert skadene fra det vonde du har gått igjennom ❤️❤️❤️

Anonymkode: 08fa8...70f

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, cerruti skrev:

Klart det er alvorlig å oppleve det, men det har likevel ikke noe med å kunne gi en slik diagnose over nett. Det er kanskje en av de verste diagnosene man kan ha mtp livskvalitet. 

Ja? Men det er tross alt det TS beskriver.

Man kan ikke gi diagnoser over nett, men her spør jo TS, og da går det an å si hva man tror. 

Anonymkode: d0b01...252

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fant ut av det. Muligens , stemmer faktisk en del, men må være en mild grad i tilfelle.

Tror mer på svaret om traumer og bekreftelsesbehov. Driver med seksuell selvskading og er veldig bevist på hva jeg driver med. Gjenstår bare å slutte 😌

Traumer er vanlig årsak til EUPF, så forstår ikke hvorfor du gjentatte ganger skiller mellom de to. Hva mener du, eksakt?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Traumer er vanlig årsak til EUPF, så forstår ikke hvorfor du gjentatte ganger skiller mellom de to. Hva mener du, eksakt?

Vel, når jeg leser om EUPF så kan jeg kjenne meg igjen på noe av kriteriene for å få en slik diagnose, men overhodet ikke alt. 

Jeg er velfungerende i jobb og sosialt og tror nok det hadde bristet på andre områder enn det seksuelle hvis jeg hadde hatt den diagnosen? 
Men kjenner igjen ustabilt humør (har bedret seg med årene)-  og dette med utsvevende sexliv. Det tenker jeg derimot har noe med overgrepene.

Når det er sagt det blir mye deilig sex, er det selvskading egentlig ? Det er utenfor det som anses som moralsk riktig i samfunnet, men .. 

Det er den avhengigheten jeg får til mennesker jeg egentlig ikke kjenner som forvirrer meg.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg må ha en diagnose, tror jeg.

Kortversjonen, jeg blir utrolig lett betatt og tror jeg er forelsket etter kort tids bekjentskap. Opphøyer vedkommende. Gift, i åpent  forhold, men får lite bekreftelse i ekteskapet, kun ved sex. Mannen tar nesten aldri på meg ellers. Jeg har opplevd alvorlige overgrep i barndom og voksen alder, seksuelle bla. 
Føler tomhet og har en konstant lengsel etter kjærlighet. 

Du svarer jo på det selv, du får ikke emosjonell bekreftelse i ekteskapet. 

Anonymkode: ba07d...ec8

• Liker 1
Skrevet

Vel, når jeg leser om EUPF så kan jeg kjenne meg igjen på noe av kriteriene for å få en slik diagnose, men overhodet ikke alt. 

Jeg er velfungerende i jobb og sosialt og tror nok det hadde bristet på andre områder enn det seksuelle hvis jeg hadde hatt den diagnosen? 
Men kjenner igjen ustabilt humør (har bedret seg med årene)-  og dette med utsvevende sexliv. Det tenker jeg derimot har noe med overgrepene.

Når det er sagt det blir mye deilig sex, er det selvskading egentlig ? Det er utenfor det som anses som moralsk riktig i samfunnet, men .. 

Det er den avhengigheten jeg får til mennesker jeg egentlig ikke kjenner som forvirrer meg.

Vel, det var du som spurte. Jeg mener EUPF passer. Men det er jo ikke så mye jeg kan gjøre, når du ikke kjenner deg igjen. Du får ha lykke til!

Skrevet

Ja, men du nevner jo mange ulike ting selv, som tomhetsfølelse og humørsvingningene som er to av kjernesymptomene i EUPF. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

fullstendig unødvendig å prate med en svindyr psykolog / psykiater. 

man kan jo heller forsøke å snakke med forstå-seg-påere her på Kvinneguiden i steden...   

:danser:

Anonymkode: 13426...a5f

Ja, og de som henger her mest er de som forstår minst, så jo mer man spør om hjelp til, jo mindre hjelp som fungerer får man.

Anonymkode: 3e4cd...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...