Gå til innhold

Erfaringer med Sobril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med bruk av sobril? Har det bra effekt? Hvilke bivirkninger har det på deg? 

Anonymkode: b6b89...6f2

Skrevet

Har veldig god erfaring med det. Ingen bivirkninger, ingen avhengighet. Særlig det siste er veldig normalt for mange. 

Anonymkode: 089d2...80b

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar en halv ved behov, 5mg blir vel det.  Det er nok til at jeg nesten ikke merker det, men likevel roer angsten og kroppen seg litt. 

Anonymkode: 05195...22c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt sånn midt på treet effekt av sobril. 

Skrevet

Går på 25 mg fire-fem ganger i uka. Det har en kjempestor effekt for min del, og er avgjørende for at jeg får gjennomført jobbhverdagen min. Ingen bivirkninger, ikke avhengighetsplager. Passer på å ta noen dager uten når jeg kan, som i helgene, rolige dager ol, for å ikke bygge opp for høy toleranse. Det virker som om det fungerer fint for meg i hvert fall.

Anonymkode: 74f9c...1aa

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke så mye effekt av det. Verken negativt eller positivt

Anonymkode: 1be64...7bb

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Blir kvalm av sobril, og oppnår ikke annen effekt enn å bli susete.

Skrevet

Sobril blanda med sprit så blir det fire slåsskamper og rett i kasjotten!

Anonymkode: 0ad5c...83c

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk verken bivirkning eller virkning, og meste jeg tok var 40 mg. Kunne like godt svelget drops. 

Anonymkode: 6b56c...a86

Skrevet

Funket ikke på meg, så jeg bruker vival i stedenfor og det hjelper meg.

Anonymkode: 865cb...e93

Skrevet

Hvordan har dere fått det på resept? Er det vanskelig? Må man gå til psykolog/psykiater for å bli vurdert om man kan få det, eller kan man bare ta det opp med legen? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Funket ikke på meg, så jeg bruker vival i stedenfor og det hjelper meg.

Anonymkode: 865cb...e93

Er det egentlig noe forskjell på vival og sobril? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan har dere fått det på resept? Er det vanskelig? Må man gå til psykolog/psykiater for å bli vurdert om man kan få det, eller kan man bare ta det opp med legen? 

Det er ikke det første som blir skrevet ut, men fastlegen kan skrive det ut ja, om du har sykdom og forhold som tilsier det er forsvarlig og nyttig.

• Liker 1
Skrevet

Fordeler; beroligende og angstdempende. Lite bivirkninger. Fungerer bra på meg. 

Bakdeler: toleransen økes fort og de mister effekt. Derfor egner de seg best til bruk av og til. Anser den som uegnet til å ha et jevnt forbruk av. Har periodisk bruk av den og da ca 30 mg pr dag.  De siste to mnd har jeg ikke trengt noe. 

Anonymkode: 8d7bf...2dd

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er to ulike virkestoffer (diazepam og oksazepam).

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ja. Virkningen er individuell. Jeg har prøvd valium som er i samme gate som Vival, og jeg så dopet ut og følte hangover lenge etterpå.  Det skjer ikke med sobril. Da er jeg meg selv men roligere. Andre har det motsatt.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ja. Virkningen er individuell. Jeg har prøvd valium som er i samme gate som Vival, og jeg så dopet ut og følte hangover lenge etterpå.  Det skjer ikke med sobril. Da er jeg meg selv men roligere. Andre har det motsatt.

Vival og valium er synonymer, det vil si akkurat det samme.

Anonymkode: 26d50...8fb

Skrevet

Eneste effekt er at jeg sov dypere hvis jeg sovnet. 

Prøvd både sobril og valium. 

Anonymkode: 82d5b...469

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanskelig. Fått av lege og psykriater, men det er jo pga en psykisk sykdom. Slike preparater vil leger skrive minst mulig resepter på. 

Anonymkode: 82d5b...469

Skrevet

Bruker det sporadisk når jeg må igjennom undersøkelser eller må i møter som jeg vet jeg ikke kan håndtere. Tar en liten dose for å unngå å få stressangstfall, men såpass lite at jeg føler jeg "lever" og merker at jeg er i situasjoner jeg egentlig ikke kan stå i. 

God effekt, ingen bivirkninger ettersom dosen er lav og det kun gjelder enkelthendelser. Maks 10 tabletter i året. 

Anonymkode: 537e4...597

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...