AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Del Skrevet 12. november 2020 Ja det blir Jul i år og, og jeg slanker meg og har tenkt å fortsette å slanke meg etter julen. Men jeg tenker å kunne kose meg med litt julesnacks i julen og nyttårsaften / helgen. Hva tenker dere jeg bør kjøpe inn og hvor mye er greit? Om jeg legger på meg et par kg er det jo ingen krise egentlig. Glad i sjokolade, smågodt, litt chips, skum tja. Spiser ikke så mye julekaker, men liker krumkaker og pepperkaker. Anonymkode: 7b4ce...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Del Skrevet 12. november 2020 Ingen bryr seg om hva og hvor mye du spiser, ingen skal si hva du bør kjøpe til jul! Om noen gjør det, er det noe galt med dem! Det er dessuten din avgjørelse til syvende og sist, uansett hva andre sier. Og skal du fikse vektmestring, må du ha et system for å takle sånne avgjørelser, fordi du blir stilt overfor dem flere ganger om dagen, hver dag, resten av livet. Det eneste du ikke kan bestemme, er kaloriinnholdet i de forskjellige tingene. Sjekk varedeklarasjonene på det du tenker å spise, og så foretar du en avveielse. Anonymkode: d0f7b...f28 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 12. november 2020 #3 Del Skrevet 12. november 2020 Spis hva du vil fra lille julaften til første nyttårsdag. Det er hva du spiser mellom nyttår og jul som teller, ikke hva du spiser mellom jul og nyttår. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 12. november 2020 #4 Del Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det blir Jul i år og, og jeg slanker meg og har tenkt å fortsette å slanke meg etter julen. Men jeg tenker å kunne kose meg med litt julesnacks i julen og nyttårsaften / helgen. Hva tenker dere jeg bør kjøpe inn og hvor mye er greit? Om jeg legger på meg et par kg er det jo ingen krise egentlig. Glad i sjokolade, smågodt, litt chips, skum tja. Spiser ikke så mye julekaker, men liker krumkaker og pepperkaker. Anonymkode: 7b4ce...d9f Jeg ville kjøpt inn ting jeg virkelig liker og nok til å bli fornøyd. Da vil jeg tro det blir lettere å gå på med friskt mot på nyåret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Del Skrevet 12. november 2020 Ja er enig i det. Jeg skal kose meg i julen så får vi fortsette med slankingen etter jul TS Anonymkode: 7b4ce...d9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg ville spist alt, men meget lite av det energitette. Fyllt opp magen med grønnsaker i størst grad. Ikke minst, ville jeg trent og/ eller gått tur hver dag. Dette vil du bli mest glad for i lengden. Anonymkode: 37a96...220 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Del Skrevet 12. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja er enig i det. Jeg skal kose meg i julen så får vi fortsette med slankingen etter jul TS Anonymkode: 7b4ce...d9f Kan ikke forstå at det kjennes som kos å spise så man legger på seg - når man i forveien er overvektig. Anonymkode: 37a96...220 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Del Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan ikke forstå at det kjennes som kos å spise så man legger på seg - når man i forveien er overvektig. Anonymkode: 37a96...220 Spar deg 🤮 Anonymkode: ae541...dd4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg ville prøvd å ikke ta helt av altså. Greia er at det er alltid noe. Nå er det snart jul, men før det er advent, kakebaking, lucia, kanskje (små) julebord, juleavslutninger. Så er det 2021 med lørdager, bursdager, andre markeringer, påske, sommerferie, kjipe dager, må-unne-meg-noe-i-dag-dager, cafe med venninne, osv osv. Jeg slanker meg ikke, men prøver likevel å leve nokså normalt i julen. Spiser litt ekstra julegodt selvsagt, men kan ikke «kose meg» hver gang det er noe spesielt, da hadde jeg vært bælfeit. Anonymkode: 1dd03...78d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Del Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville prøvd å ikke ta helt av altså. Greia er at det er alltid noe. Nå er det snart jul, men før det er advent, kakebaking, lucia, kanskje (små) julebord, juleavslutninger. Så er det 2021 med lørdager, bursdager, andre markeringer, påske, sommerferie, kjipe dager, må-unne-meg-noe-i-dag-dager, cafe med venninne, osv osv. Jeg slanker meg ikke, men prøver likevel å leve nokså normalt i julen. Spiser litt ekstra julegodt selvsagt, men kan ikke «kose meg» hver gang det er noe spesielt, da hadde jeg vært bælfeit. Anonymkode: 1dd03...78d Dette!! Jeg er så inderlig enig! Ts, kos deg gode middager, dessert og litt kake og godis i julen du, men ta kun en porsjon, og ikke stapp innpå. Anonymkode: ef512...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Del Skrevet 12. november 2020 24 minutter siden, Navani skrev: Spis hva du vil fra lille julaften til første nyttårsdag. Det er hva du spiser mellom nyttår og jul som teller, ikke hva du spiser mellom jul og nyttår. Asså tja! Som kjent er det lett å gå opp og vanskelig å gå ned, så hva er egentlig vitsen med å fråtse? Får du en bedre jul av det? Man starter jo året med et enda dårligere utgangspunkt enn man hadde fra før. Om du baker selv TS så kan du jo prøve å gå for noe sunnere varianter. Ville også tenkt porsjoner, på hvor mye du faktisk spiser. Og i hvertfall hold deg unna sukkerbrus og sånne ting. Kosthold er en livsstil, for meg er det ikke noe jeg skrur av og på. Jeg føler meg elendig når jeg spiser for masse sukker uansett, og jeg føler meg bra når jeg spiser sunt. Så mellom julemåltider med mye fett og altfor mye salt spiser jeg heller sunt, for min egen del. Alle andre vil jo at jeg spiser junk i jula, men det får de stri med selv. 😄 Anonymkode: 69ec2...189 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Del Skrevet 12. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser litt ekstra julegodt selvsagt, men kan ikke «kose meg» hver gang det er noe spesielt, da hadde jeg vært bælfeit. Ikke for å spore av. Men hadde vært fint å vite hva flere mener med definisjonen «kose seg». Anonymkode: aa34e...b33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg har planer om å legge opp juletida sånn her: Før jul er det vanlig med bakedager, f.eks lage pepperkaker eller annen bakst som boller, kanelboller, krumkaker osv. Dette skal jeg sette av en dag til, og den dagen kan jeg spise det jeg ønsker. Så tenker jeg å kose meg litt på lille julaften, spise hva jeg vil på julaften og kose meg litt første juledag. Til slutt skal jeg spise hva jeg vil på nyttårsaften og første nyttårsdag. Totalt 5 dager i hele jula hvor jeg ikke er rigid på kalorier eller hva jeg spiser. Som regel spiser jeg noe godteri og popcorn på lørdager, men det går som regel bra Dessuten er det begrenset hva kroppen klarer å ta opp dersom man spiser mye samtidig, så spis snacksen etter du har spist mat! Da skal du se at du ikke orker like mye som om du spiste på tom mage. Anonymkode: 426eb...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Del Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å spore av. Men hadde vært fint å vite hva flere mener med definisjonen «kose seg». Anonymkode: aa34e...b33 For meg er det å se på Disney seriene og sånt, ikke alt MÅ handle om mat(misbruk). Anonymkode: 69ec2...189 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 13. november 2020 #15 Del Skrevet 13. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Asså tja! Som kjent er det lett å gå opp og vanskelig å gå ned, så hva er egentlig vitsen med å fråtse? Får du en bedre jul av det? Man starter jo året med et enda dårligere utgangspunkt enn man hadde fra før. Om du baker selv TS så kan du jo prøve å gå for noe sunnere varianter. Ville også tenkt porsjoner, på hvor mye du faktisk spiser. Og i hvertfall hold deg unna sukkerbrus og sånne ting. Kosthold er en livsstil, for meg er det ikke noe jeg skrur av og på. Jeg føler meg elendig når jeg spiser for masse sukker uansett, og jeg føler meg bra når jeg spiser sunt. Så mellom julemåltider med mye fett og altfor mye salt spiser jeg heller sunt, for min egen del. Alle andre vil jo at jeg spiser junk i jula, men det får de stri med selv. 😄 Anonymkode: 69ec2...189 Jeg fråtser ikke, men hvis noen føler for det så er det bedre å gjøre det den ene uka enn hele året Jeg spiser litt ekstra av de gode julemiddagene, julekaker og slikt, men jeg orker ikke følelsen av å bli så mett at jeg ruller😅 så det er en fin naturlig begrensning for meg. Jeg spiser naturlig ganske sunt slik du gjør, men som du sier er det mye ekstra fett og salt. Har pleid å trene i jula (og hele året), men pga helse kan jeg ikke det i år. ___ Kose seg i jula er ikke mat for meg, det er familie, roen, julepynten og alle lysene rundt forbi😊 maten er god, men er bare en del av det, ikke hovedgreia for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #16 Del Skrevet 13. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke forstå at det kjennes som kos å spise så man legger på seg - når man i forveien er overvektig. Anonymkode: 37a96...220 Men det synes overvektige, og det er derfor de er overvektige. Overvektige tenker akkurat sånn som i innlegget du kommenterte, og tenker at det er sånn som dette, men det er bare ønsketenkning: 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten er det begrenset hva kroppen klarer å ta opp dersom man spiser mye samtidig, så spis snacksen etter du har spist mat! Da skal du se at du ikke orker like mye som om du spiste på tom mage. Anonymkode: 426eb...e83 Joda, som overvektig orker man alltid litt til. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja er enig i det. Jeg skal kose meg i julen så får vi fortsette med slankingen etter jul TS Anonymkode: 7b4ce...d9f Hvis slankeopplegget ditt er noe du trenger en pause fra, så gjør du det feil, trådstarter. Og det var det jeg ville fram til i det første svaret mitt. Du må være en god "sjef" for deg selv, og ikke prøve på uholdbare ting. Anonymkode: d0f7b...f28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 13. november 2020 #17 Del Skrevet 13. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å spore av. Men hadde vært fint å vite hva flere mener med definisjonen «kose seg». Anonymkode: aa34e...b33 Helt enig. Da jeg skrev nok til å bli fornøyd, så betyr ikke det at en trenger å frotse. Det finnes en mellomting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #18 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg ville ikke ha spist mye godid i julen, tatt små porsjoner av julemiddagen osv. Har ma klart å redusere matinntaket et det dumt å la julen øke lysten igjen. Det er faktisk ikke bare å begynne igjen etter jul. Anonymkode: 4acda...d11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #19 Del Skrevet 13. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten er det begrenset hva kroppen klarer å ta opp dersom man spiser mye samtidig, så spis snacksen etter du har spist mat! Da skal du se at du ikke orker like mye som om du spiste på tom mage. ???????!!!!!!! Anonymkode: 44fe8...6ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #20 Del Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, emilie123 skrev: Helt enig. Da jeg skrev nok til å bli fornøyd, så betyr ikke det at en trenger å frotse. Det finnes en mellomting Greia er at overvektige aldri blir fornøyde, og det finnes ingen mellomting. Det har med innstilling å gjøre. Jeg var selv overvektig. For å slutte å være overvektig, trengte jeg å slutte å være redd for mat, og begynne å være takknemlig for at vi alltid har tilgang til alt vi vil ha, mer enn vi noengang trenger, av næringsrik, velsmakende mat, og aktivt gå inn for å nyte det. Tidligere hadde jeg bare skuffet unna, for å unngå å kjenne på følelsen av angst og mislykkethet og tap av kontroll. Jeg trengte å finne en mellomting, og skjønne at det ikke er å gjøre noe halvveis, men å skape balanse. Anonymkode: d0f7b...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå