AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Har levd i veldig usikker økonomi i hele mitt liv. Har pga psykisk sykdom nå blitt ufør, men etter å ikke kunne følt at jeg kunne senker skuldrene over så mange år, tørr jeg ikke dette heller nå. Kan jeg miste ufør stønaden i fremtiden? Må man gjennom nytt opplegg gjennom nav hvor man tester hvor ufør man er? Hvor ofte gjøres evt dette? Har tidligere hørt at folk med MS eller Downs har måttet fortsette å bevise for nav med legeerklæring at man fortsatt har disse lidelsene og er ufør. Er dette sant? Har på papir at jeg har en varig psykisk sykdom som ikke kan bedres gjennom behandling, altså den er varig. Ikke at jeg sammenligner min lidelse med de nevnte over, er bare det jeg har lest et sted tidligere. Anonymkode: c8f5b...793
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Har du fått ufør er du ferdig utredet. Anonymkode: c9741...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Det er for andre stønader de må dokumentere downs etc. Anonymkode: c9741...ed7 1
Babbla Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Jeg har oppfattet det sånn at om man først har fått innvilget ufør så han man den. Om man kan jobbe i perioder, reduseres eller stoppes ufør, men man har den når man blir syk igjen. Men jeg er ikke 100% sikker på at jeg har rett, bare så det er sagt.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Nei du mister det ikke. Bortsett fra hvis du blir frisk og begynner å jobbe. Anonymkode: fd1dd...249
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Når du er ufør er du gitt opp av systemet som håpløs. Du får ikke hjelp til å prøve deg i jobb om du føler deg friskere og du vil ikke bli kontaktet eller spurt om noe mer Anonymkode: 1a0f0...09e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du er ufør er du gitt opp av systemet som håpløs. Du får ikke hjelp til å prøve deg i jobb om du føler deg friskere og du vil ikke bli kontaktet eller spurt om noe mer Anonymkode: 1a0f0...09e Ikke noe mer mas, med andre ord ☺️ Anonymkode: c9741...ed7
Kokeshi Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Du beholder stønaden om du får innvilget uføresøknad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå