Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ouijabrett er noe som har fascinert meg i noen år, men jeg har aldri sett et og har ingen umiddelbare planer om å prøve heller. Man kan vel si jeg er en stor skeptiker, men likevel ikke hundre prosent lukket for at det kan finnes noe der ute. Noe jeg ikke skjønner, er at hver gang jeg leser om slike brett på diverse forum, dukker det opp noen som skriver at det er farlig, hold deg unna, og slikt. Men ingen skriver hva som er farlig og hva man kan risikere. Så da prøver jeg her, i håp om seriøse svar: Hva er farlig med ouijabrett? 

Anonymkode: f3fcd...143

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er farlig er at ouijabrett har jeg hørt gjør det lettere for onde ånder å ta kontakt. Det finnes andre måter å komme i kontakt med den andre siden som ikke involverer oujiabrett. Andre måter kan være ved eksempelvis tarot.

Anonymkode: 1b2ff...726

• Liker 1
Skrevet

Man kan få kontakt med onde ånder.

• Liker 2
Skrevet

Det er farlig. Ikke gjør det. Vært med på det en gang. Det gjør jeg aldri mer. 

Anonymkode: fa2fa...25a

• Liker 1
Skrevet

tro og overtro kan flytte fjell, så vær forsiktig. Plutselig kan verden bli topp.

Anonymkode: a99a9...974

• Liker 2
Skrevet

Det ble solgt flere ouija spillbrett enn monopolspill på sekstitallet. Det var et helt vanlig syn i spillhylla hos amerikanske familier sammen med mange andre spill som også eies av spillselskapet Hasbro. 

Anonymkode: 59c8d...184

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ouijabrett er noe som har fascinert meg i noen år, men jeg har aldri sett et og har ingen umiddelbare planer om å prøve heller. Man kan vel si jeg er en stor skeptiker, men likevel ikke hundre prosent lukket for at det kan finnes noe der ute. Noe jeg ikke skjønner, er at hver gang jeg leser om slike brett på diverse forum, dukker det opp noen som skriver at det er farlig, hold deg unna, og slikt. Men ingen skriver hva som er farlig og hva man kan risikere. Så da prøver jeg her, i håp om seriøse svar: Hva er farlig med ouijabrett? 

Det er ikke noe farlig. Det er barnelek.

• Liker 2
Skrevet

Farlig, haha, seriøst?

Det er tull, det er noe småjenter leker med og er like farlig som en mild skrekkfilm.

Anonymkode: 938aa...9b9

• Liker 1
Skrevet

Greia med ouijabrett er at en eller flere deltagere flytter brikkene rundt mens en eller flere av deltagerne (gjerne de samme som flytter brikkene) innbiller seg at det er «ånder» som flytter brikkene. Stort sett er de som tror på ouijabrett derfor religiøse. Ikke-religiøse mennesker vet at ånder ikke finnes og innbiller seg dermed ikke at ikke-eksisterende entiteter flytter på ting. 

Kristne (og mulig andre overtroiske sekter der ute) påstår gjerne at ouijabrett er «onde». Men siden det er de som har funnet opp både åndene som styrer brikkene og djevelen selv er dette en helt absurd ide. Det er et brettspill.

Anonymkode: 4b039...d8a

• Liker 1
Skrevet

Jeg hører også at det er farlig, og at det er fordi man kan få kontakt med entiteter man ikke vil ha kontakt med, som har onde hensikter. Men akkurat hva de kan gjøre det vet jeg ikke. Men vet godt at ikke-fysiske entiteter eksisterer og at ikke alle har gode hensikter.

Anonymkode: 0c0cf...6b4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er farlig. Ikke gjør det. Vært med på det en gang. Det gjør jeg aldri mer. 

Det er nettopp dette standardsvaret jeg vil til bunns i. Hvorfor er det farlig, hva skjedde og hvorfor gjør du det aldri mer?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Uatskillelig skrev:

Man kan få kontakt med onde ånder.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette standardsvaret jeg vil til bunns i. Hvorfor er det farlig, hva skjedde og hvorfor gjør du det aldri mer?

Skrevet

Husker jenter holdt på med dette på 90 tallet og det var så " farlig" 🤣🤣 tutet  ørene til hverandre med " selvopplevde" spøkelseshistorier.

Tenker at massesuggesjon  har en enorm kraft , akkurat  som religiøse menigheter som driver tungetaler  o.l.

• Liker 2
Skrevet

Jeg anbefaler alle ateister å spille ouja. Da vil dere ikke lenger være ateister, men jeg skal ikke være ond så ikke spill det. Ouja tiltrekker ånder og noen av de er ikke snille ts. Det fins gode og onde ånder. Spør du dem om råd, får du svar, men det hender at de lyver. Noen blir sinte når man går fra brettet uten å spørre om lov og da blir de sinte. Noen får hodepine, kan opplev ulykke, livet kan bli snudd opp ned og de kan ta livet av en. Det er grunnen til at det er farlig. 

Anonymkode: c3b0a...ddc

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man er overtroisk så er det ikke vanskelig å forstå at man tror det er farlig. Da kan man dikte opp alle mulige slags farlige scenarier. Er man ikke overtroisk er det helt ufarlig.

Anonymkode: 6da38...20e

Skrevet

For det første så er eg ein rasjonell person (sånn eigentlig, men sikkert litt vanskelig å tro basert på det som eg kjem til å skrive). Eg er ikkje elev på engleskolen og trur ikkje på ein kristen gud (eller noko spesielt for den del).

Eg prøvde ouijabrett kun ein gong når eg var 14 år. Det førte til at eg såg eit augo glo tilbake på meg frå innsida av lokket i tre månader etterpå. Kvar gong eg lukka augo var det eit aguo rett framfor meg. Og når eg la meg om natta og glodde i taket så åpna det seg eit svart felt i taket der eg såg tannhjul som bevegde seg. I begynnelsen var eg litt sånn "kva faen??" også vart det på ein måte vanlig.

Ja eg er arbeidsfør og lever eit vanlig a4 liv.

Eg veit heilt seriøst ikkje kva greien med ouijabret er, men veit du kva eg trur faktisk det er dritfarlig og kan føkke med hovudet ditt og føkke med andre ting vi ikkje heilt veit kva er. Det føkka definitvt med meg, heldigvis ikkje alvorlig.

Anonymkode: 247cf...34b

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler alle ateister å spille ouja. Da vil dere ikke lenger være ateister, men jeg skal ikke være ond så ikke spill det. Ouja tiltrekker ånder og noen av de er ikke snille ts. Det fins gode og onde ånder. Spør du dem om råd, får du svar, men det hender at de lyver. Noen blir sinte når man går fra brettet uten å spørre om lov og da blir de sinte. Noen får hodepine, kan opplev ulykke, livet kan bli snudd opp ned og de kan ta livet av en. Det er grunnen til at det er farlig. 

Anonymkode: c3b0a...ddc

Im  in 🙋‍♀️

Skrevet (endret)

Ouijabrett  stiller i samme kategori som vargdøger  og søvnparalyse. 

Vargdøger der en person " hører" det kommet folk hjem i ytterdøra , men så kommer de gjerne ikke før en time senere. 

Og søvnparalyse  der man føler man blir holdt fast i senga av en mare ( derav  navnet mareritt) man er liksom delvis våken og opplever ting. 

Begge har en psykologisk  forklaring   hjernen lurer deg og maner  frem det man vil høre og se .

Endret av Rogadame
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var flere som gjorde dette sammen. På et sted som skulle være hjemsøkt. Det skjedde ingen verdens ting der. Men når jeg kom hjem og skulle sove fikk jeg noen mareritt jeg har vansker med å beskrive i dag. Når jeg våknet av marerittet var det noe som fortsatte i meg mens jeg var våken. Jeg satt i fosterstilling, gråt og ropte at det skulle stoppe. Det var som om noe psykotisk skjedde med meg, selv om jeg var klink edru. Trodde jeg var iferd med å bli gal. Dette skjedde flere ganger i flere uker etterpå. Så ille at jeg var redd for å legge meg til å sove. Noe liknende har ikke skjedd meg hverken før eller siden. 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Da vil dere ikke lenger være ateister, men jeg skal ikke være ond så ikke spill det.

Knis. Jeg har prøvd, og jeg er like herlig ateist, gitt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...