Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på nett at i et normalt svangerskap er det ikke farlig. Hvordan kan jeg vite om jeg har et normalt svangerskap når det er første gang jeg er gravid? Redd for at jeg har for kort livmorhals og sex vil føre til abort.Burde man dra til gynekolog og sjekke at alt er normalt før man har sex? Vanlig at man gjør det? Når turte dere å ha sex igjen. Er ca 6 +1. Merker at disse bekymringene har ført til at lysten er helt borte. 

Anonymkode: 74ebd...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex skal være trygt. I noen ekstremt sjeldne tilfeller vil legen anbefale deg å unngå det. Jeg forstår bekymringen din og var litt engstelig selv så tidlig. Men hvis denne frykten fortsetter, ville jeg bestilt time hos gynekolog. Da får du bekreftet svart på hvitt at det skal gå fint. I de fleste tilfeller der svangerskap ender i spontanabort er det neppe at en har hatt samleie som er grunnen

Anonymkode: 21090...2e5

• Liker 3
Skrevet

Ikke heng deg opp i at det står normalt svangerskap, du overanalyserer. Det som menes er at det er bare å ha sex med mindre legen på et eller annet tidspunkt finner noe som gjør at du ikke bør ha sex, og det skjer veldig sjelden. Så bare ha sex, legen vil si ifra hvis det mot formodning skulle dukke opp en grunn til å la være.

Anonymkode: cf1b8...7b6

• Liker 6
Skrevet

Om du skal gå i over 40 uker uten sex, burde du være mer bekymret for å miste din mann enn fosteret. 

Anonymkode: 3b47d...7d9

• Liker 5
Skrevet

Ta deg sammen kvinne!!!! 
slike hysteriske tanker vil bare ødelegge parforholdet OG påvirke barnet. 
engstelige foreldre gir engstelige barn! 

du er ikke laget av porselen. 

Anonymkode: 8f18f...80f

• Liker 4
Skrevet

Hadde sex frem til jeg fødte i uke 38. 
Normalt svangerskap er vel når du er i en grei alder og du ikke har noen plager og baby er frisk. 

Skrevet

Prøv dere frem litt forsiktig da :) Så vil du nok slappe mer av etterhvert som du erfarer at det går fint.

Anonymkode: 99325...175

• Liker 1
Skrevet

99.98% av alle bekymringer, blir det ingenting av.

Anonymkode: d5af1...e49

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du skal gå i over 40 uker uten sex, burde du være mer bekymret for å miste din mann enn fosteret. 

Da er uansett den mannen ikke noen MANN i mine øyne spør du meg 🙄 sex er vel ikke alt i et forhold, og spesielt ikke i slike unntakstilstander som en graviditet kan være. Hvis TS er redd så bør hun prate med en lege eller jordmor om dette og slippe å bekymre seg over at mannen i tillegg skal gå fra hu. Slutt å skrive tøysete svar!

Anonymkode: 1dee4...48c

• Liker 13
Skrevet

Bare husk at orgasme kan føre til sammentrekninger i livmor, noe som kan gjøre litt vondt, men det er ikke farlig. Tror det var i uke 7 eller 8 jeg opplevde det første gangen. Det gjorde vondt en stund etterpå og så var jeg øm i ett døgn ca.

Anonymkode: d6650...bff

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er uansett den mannen ikke noen MANN i mine øyne spør du meg 🙄 sex er vel ikke alt i et forhold, og spesielt ikke i slike unntakstilstander som en graviditet kan være. Hvis TS er redd så bør hun prate med en lege eller jordmor om dette og slippe å bekymre seg over at mannen i tillegg skal gå fra hu. Slutt å skrive tøysete svar!

Akkurat i dette tilfellet burde ts ta seg sammen og begynne å ha sex igjen. Å gå i nesten ett år uten sex, kun fordi damen er "litt bekymret", det må faktisk ikke mannen finne seg i. 

Har sett nok menn knulle rundt mens konen var gravid, så dette er absolutt noe å tenke på. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat i dette tilfellet burde ts ta seg sammen og begynne å ha sex igjen. Å gå i nesten ett år uten sex, kun fordi damen er "litt bekymret", det må faktisk ikke mannen finne seg i. 

Har sett nok menn knulle rundt mens konen var gravid, så dette er absolutt noe å tenke på. 

Men vi vet ikke hvorfor TS er bekymret. Her kan det ligge ting bak som vi ikke vet. Ikke alle menn ligger rundt bare fordi de ikke får sex i en unntakstilstand, skjerp deg. Jo det MÅ en mann godt finne seg i faktisk. 
Du vet ikke nok om mannen til TS eller TS til å si at forholdet blir ødelagt av dette. 

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei denne mannen ville jeg ikke hatt

• Liker 5
Skrevet

Wow, nye høyder av hysterisk gravid er nådd!! 

Vi har hatt sex omtrent daglig, jeg er nå 34+4.

Anonymkode: fe3a4...57f

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står på nett at i et normalt svangerskap er det ikke farlig. Hvordan kan jeg vite om jeg har et normalt svangerskap når det er første gang jeg er gravid? Redd for at jeg har for kort livmorhals og sex vil føre til abort.Burde man dra til gynekolog og sjekke at alt er normalt før man har sex? Vanlig at man gjør det? Når turte dere å ha sex igjen. Er ca 6 +1. Merker at disse bekymringene har ført til at lysten er helt borte. 

Anonymkode: 74ebd...f5f

Da gir du beskjed til mannen din at det ikke blir noe høne på han de neste 18 månedene. 

Så får han ta valget om han ønsker å være i lag med en så hysterisk og  nevrotisk kvinne. 

Anonymkode: 15214...762

• Liker 3
Skrevet

Jeg får faktisk ikke ha sex, å jeg fikk beskjed tydelig av legen. (8 uker på vei) er helt spesiell situasjon å satser på det får over etter første trimester.

men fy faen den dagen jeg får grønt lys...da smeller det 😂

ha sex TS!!!

Anonymkode: 56040...0b0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får faktisk ikke ha sex, å jeg fikk beskjed tydelig av legen. (8 uker på vei) er helt spesiell situasjon å satser på det får over etter første trimester.

men fy faen den dagen jeg får grønt lys...da smeller det 😂

ha sex TS!!!

Hva er grunnen til at du skal avstå fra sex? 

Skrevet

Kanskje ikke mannen til TS tør å ha sex engang? Ikke tøm henne og ihvertfall ikke pushe henne til å ha sex med mannen. Hvilke dyr er dere egentlig?

Personlig har ikke jeg og mannen min hatt sex etter jeg ble gravid. Ikke fordi jeg ikke vil. Men fordi han er veldig redd for at jeg skal spontanabortere.

Så ikke døm TS, det kan være flere årsaker til at dem ikke tør.

Anonymkode: 6e91e...494

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fysj for noen menn. De fortjener ikke kona si.

Anonymkode: cf1b8...7b6

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du skal avstå fra sex? 

Eggstokkene mine er forstørret etter ivf og kan vri seg 🤭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...