Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Frida*
Skrevet

Har en slags kjæreste-greie på gang, vi er ikke sammen av praktiske årsaker men mange av de typiske trekkene fra et kjæresteforhold er til stede.

Saken er at han bruker så mye tid på å snakke om andre hunkjønn og hvor utrolig digg de er; både folk han kjenner, på gaten eller på TV. Hvem som helst egentlig.

Siden det er jeg som har insistert på å ikke være sammen med han (fordi vi snart flytter langt fra hverandre), har jeg ingen som helst rett til å bli sjalu eller si noe, men det begynner egentlig å irritere meg ganske kraftig.

Vet ikke om jeg kan si at jeg blir sjalu akkurat, tror egentlig jeg er mer irritert over at han gidder å bruke så mye energi på å prøve å gjøre meg sjalu og gjøre meg klar over at jeg ikke er så spesiell, at han kunne funnet seg hvem som helst annen der ute.

Noen som vet hva det kan være han prøver på? Jeg tenker litt på Maria Mena-sangteksten "I guess there's just a part of me that likes to bring you down just to keep you around, because the day you realize how great you are you're gonna leave me"... Må innrømme at jeg kjenner meg selv igjen i dette også, tror en del har det på denne måten. "Du må bare ikke tro jeg ikke har alternativer", liksom...

Har egentlig ikke lyst til å bare dumpe han heller, selv om det rett og slett kan være temmelig kjedelig å høre på ham av og til... Jeg er faktisk ikke spesielt sjalu, for jeg vet at han ikke hadde gjort noe med noen andre uansett, er mer oppgitt over hele greien. Hjelp, noen...? Hva ville dere gjort? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Be han klappe igjen...fortell at du ikke er sjalu. Prent det inn i hodet hans.

Si at du syns det er umodent og kjedelig å høre på.

Skrevet
"Du må bare ikke tro jeg ikke har alternativer", liksom...

Dette er veldig attraktivt for jenter. Menn som har andre alternativer tiltrekker seg jenter lettere. Og dersom man i realiteten ikke har andre alternativer kan man gi inntrykk av det. Magic!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Eller hun blir drittlei og dropper han helt.

Gjest Frida*
Skrevet
Dette er veldig attraktivt for jenter. Menn som har andre alternativer tiltrekker seg jenter lettere. Og dersom man i realiteten ikke har andre alternativer kan man gi inntrykk av det. Magic!

Jeg synes ikke det er attraktivt i det hele tatt, heller patetisk å prøve å gi inntrykk av å være noe man ikke er, som sagt har han jo ikke alle disse alternativene i virkeligheten og det er jeg fullstendig klar over. Blir bare mer irritert jo mer jeg tenker over det. Tragic, ikke magic.

Gjest Daniella_
Skrevet

Han høres da utrolig umoden ut.

Har du bedt han om å skjerpe seg?

Skrevet

Skjønner godt du er oppgitt og lei...

Og dette med at gutter er enkle og rett fram og sier det de mener har jeg enda ikke forstått:

Det eneste jeg har forstått er at gutter ofte har dobbeltmoral - og ikke ser det selv...

Spør han hvorfor han holder på sånn og at du er lei fjortispratet hans. Si at han får bruke kompisene sine til den type fjaseprat.

-viXen-

Skrevet

som andre har sagt, si klart ifra at du igrunnen ikke er særlig interessert i å høre om alle disse jentene, rett og slett fordi de ikke interesserer deg!

å skulle gjøre seg interessant med å vise at man kan like mange andre en deg, er kanskje en forsvarsmekanisme, men for noen av oss så er det en skrekkelig dårlig en.

jeg mener, hadde jeg hatt en type som hele tiden måtte fortelle meg alle de andre damene han syntes var digg, så hadde han enten fått klappet igjen om dem og spart damepratet til kompisene, eller han hadde blitt singel igjen slik at han kunne ta for seg av havet som han tydeligvis var så skrekkelig interessert i.

jeg vil ha en kjæreste som liker MEG jeg, at han ser på pene damer er da greit nok, men forteller han meg om en hel haug andre damer som han synes er drit-digg så mister han meg ganske fort ihvertfall.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Du skriver at det er du som har insistert på at dere ikke skal være sammen, og da har du heller ikke samme "rettighetene" som en kjæreste. Selvfølgelig er det både irriterende og sårende for deg å måtte høre på jentegnålet hans, men du har samtidig sagt at dere ikke skal være kjærester, og da er kanskje dette hans måte å synliggjøre at han har alternativer på, at han egentlig er såret over din beslutning.

Umodent? Joda, men heller ikke umulig å forstå. Du kan faktisk ikke få i pose og sekk.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet
Du skriver at det er du som har insistert på at dere ikke skal være sammen, og da har du heller ikke samme "rettighetene" som en kjæreste. Selvfølgelig er det både irriterende og sårende for deg å måtte høre på jentegnålet hans, men du har samtidig sagt at dere ikke skal være kjærester, og da er kanskje dette hans måte å synliggjøre at han har alternativer på, at han egentlig er såret over din beslutning.

Umodent? Joda, men heller ikke umulig å forstå. Du kan faktisk ikke få i pose og sekk.

Dette er ingen unnskykldning for at han kan holde på sånn!

Han er ikke den eneste som har alternativer, alle har det.

Ingen har bare 1 mulig kjæreste gjennom livet, så hvorfor i alle verden skal han holde på sånn og poengtere at han kan finne seg en annen?

-Fordi han tydeligvis mangler selvtillit på damefronten, og prøver å drukne usikkerheten sin i det faktum at han ikke er avhengig av trådstarter!

Altså trådstarter, du bør gjøre det klart for ham at han har MINDRE kjangs på deg når han prater om alle mulige damer hele tia, ikke MER kjangs, slik han tror.

Mon tro hva han hadde sagt om du dumpa ham, og sa "jeg vil ikke ha en player eller flørtepus, slik du ser ut til å være". Da hadde han sannsynligvis trukket tilbake alt sammen og sagt det var tull, for han ville aldri ha innrømmet det om han skjønte at han ikke hadde kjangs på deg

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Poenget mitt var at så lenge trådstarter ikke vil være kjæreste med mannen, så kan hun heller ikke forvente at han oppfører seg som det. Forpliktelser går begge veier. Hadde de vært kjærester eller de datet med utsikter til å evt bli det, så hadde jeg vært helt enig i at han oppførte seg som en tosk. Men nå har hun faktisk sagt klart fra at hun ikke ønsker å være kjæresten hans, og da må hun nesten tåle konsekvensen av det.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

men selv en elsker er det da ikke interessant å sitte å prate om de andre damene han synes er digg med?

ikke fordi man vil ha ham for seg selv, men fordi det må være fryktelig lite interessant og litt tåpelig å høre ham prate og prate om alle kvinnfolka han digger.

jeg hadde bedt ham slutte med det uansett om vi var sammen eller elskere.

Skrevet

Dalwhinnie: Se for deg at du er en kjempeforelsket i en fyr, og du vet ikke om han er interessert. Hva er det siste du gjør da? Jo, å gi inntrykk av at du er interessert i alle andre gutter enn ham\i tillegg til ham.

Men det er nettopp det "vennen" til trådstarter gjør!

Altså poenget til oss andre som blir irriterte på ham, er at hvis han forventer å bli prissatt av trådstarter, så bør han gjøre seg fortjent til det, og det gjør han ikke med den oppførselen.

Han er som en player, bare at han holder seg til å prate om andre jenter og ikke har sex med alle(?).

Hadde jeg vært i denne situasjonen, så ville jeg ikke engang vurdert å bli kjæresten hans, og sannsynligvis dumpa ham.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)
hvis han forventer å bli prissatt av trådstarter, så bør han gjøre seg fortjent til det, og det gjør han ikke med den oppførselen.

Han er som en player, bare at han holder seg til å prate om andre jenter og ikke har sex med alle(?).

Hadde jeg vært i denne situasjonen, så ville jeg ikke engang vurdert å bli kjæresten hans, og sannsynligvis dumpa ham.

Trådstarter har allerede sagt at hun ikke vil ha han som kjæreste. Hvorfor skal han da logre for henne for enhver pris? Jeg sier ikke at jeg synes han er så skrekkelig taktfull, men jeg skjønner heller ikke denne voldsomme opphausingen av at han er en drittsekk og trådstarter fortjener så mye bedre. Jenta har tatt et valg og må tåle konsekvensene av det. Hadde dere gitt samme rådene om kjønnsrollene var snudd om?

Jeg skjønner at jeg lever på en annen planet og trekker meg tilbake til moderskipet.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Trådstarter er åpenbart en selvopptatt bitch som bryr seg om seg og sitt mest. Når 'kjæresten' ikke oppfører seg som hun vil, er hun jaggu frekk nok til å komme hit å syte om det. Å bli avvist av en man er glad i er utrolig nedslående, men det tenker ikke trådstarter på. Nei, her er det det at han 'forsøker å gjøre henne sjalu' som er 'irriterende'. På toppen av det hele kjenner trådstarter seg igjen i teksten 'because the day you realize how great you are you're gonna leave me', now som egentlig bare sier noe om det til bristepunktet oppblåste selvbildet til trådstarter.

Jeg synes trådstarter bør innse at verden ikke snurrer rundt henne og komme ned på jorda igjen snarest. Hvis ikke står hun i fare for å gjøre seg til fiende med alle rundt seg inn i evigheten, for egoisme og selvopptatthet er det ingen som liker!

Skrevet
Trådstarter har allerede sagt at hun ikke vil ha han som kjæreste. Hvorfor skal han da logre for henne for enhver pris? Jeg sier ikke at jeg synes han er så skrekkelig taktfull, men jeg skjønner heller ikke denne voldsomme opphausingen av at han er en drittsekk og trådstarter fortjener så mye bedre. Jenta har tatt et valg og må tåle konsekvensene av det. Hadde dere gitt samme rådene om kjønnsrollene var snudd om?

Jeg skjønner at jeg lever på en annen planet og trekker meg tilbake til moderskipet.

Jeg fikk ikke med meg at hun har bestemt seg helt for at de aldri vil bli kjærester, bare at de hittil ikke er det.

I så tilfelle ville jeg sammenlignet oppførselen med en konstant skryting av egne evner, og det er ikke særlig moro å høre på i lengden, been there:p

Skrevet
Trådstarter er åpenbart en selvopptatt bitch som bryr seg om seg og sitt mest. Når 'kjæresten' ikke oppfører seg som hun vil, er hun jaggu frekk nok til å komme hit å syte om det. Å bli avvist av en man er glad i er utrolig nedslående, men det tenker ikke trådstarter på. Nei, her er det det at han 'forsøker å gjøre henne sjalu' som er 'irriterende'. På toppen av det hele kjenner trådstarter seg igjen i teksten 'because the day you realize how great you are you're gonna leave me', now som egentlig bare sier noe om det til bristepunktet oppblåste selvbildet til trådstarter.

Jeg synes trådstarter bør innse at verden ikke snurrer rundt henne og komme ned på jorda igjen snarest. Hvis ikke står hun i fare for å gjøre seg til fiende med alle rundt seg inn i evigheten, for egoisme og selvopptatthet er det ingen som liker!

Veldig enig med deg Per! Dette blir jo for dumt.

Reagerte på at hun kjente seg igjen i teksten jeg også :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Enig med Dalwhinnie (om jeg har forstått det rett her) at han kanskje prøver å snakke om andre jenter for å se om hun blir sjalu og altså om han kan lokke følelser ut av henne, hvis det er slik at han ønsker seg et forhold med henne, og hun ikke har uttrykt noe slikt ønske.

Skrevet

Her kommer ulveflokken ja... Ja, det må jo være henne det er noe galt med fordi hun ikke liker at han prater om alle andre jenter!

Tror du har problemer med dama di, jeg per! Men vet du, det hjelper ikke å la humøret gå utover uskyldige!

Gjest Frida*
Skrevet

Takk for svar, tror mange av dere har rett i det dere skriver. Synes spesielt Aline setter bra ord på det jeg egentlig prøvde å si.

Og Per, tror du trenger å roe deg ned noen hakk - ikke gjør dette så mye verre enn det det egentlig er. At jeg er en selvopptatt bitch fordi jeg synes det er kjedelig å være med en som hele tiden prater om hvor jævlig mange damer han kunne fått, tror jeg ikke så mye på.

Og det med den sangteksten - greit, kanskje litt flåsete sammenligning, men det eneste jeg mener er at jeg tror flere kjenner seg igjen i det å være redd for å miste kjæresten/elskeren/hva du enn vil kalle det.. Jeg vet ihvertfall fra tidligere forhold at begge parter kan si ting for å gjøre seg selv mer spennende, og som Valentino skriver: gjøre seg mer attraktiv for partneren. Jeg gjør det helt sikkert selv også, men jeg føler at i dette tilfellet har det bikket veldig over og rett og slett blitt uinteressant. Dette har ikke NOE med mitt selvbilde å gjøre, tror du vet veldig lite om akkurat det.

Dalwhinnie: tror egentlig du har rett i mye av det du skriver du også, som at jeg selvfølgelig må ta konsekvensene av valget mitt om å ikke bli sammen med han. Men det betyr ikke at jeg har lyst til å kaste bort tiden heller. Grunnen til at jeg skrev inn her var egentlig bare for å høre hva andre tenkte om årsakene til at han sier slike ting. Jeg er ikke ute etter svar som sier at han burde "logre for meg" og at han er en dust og jeg er fantastisk. Jeg har faktisk klart å bli glad i denne fyren etterhvert og ville ha hjelp til å finne ut hva som ligger bak tingene han sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...