AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg ønsker å pusse opp badet, og har forstått at det er VELDIG dyrt... jeg lurer oppriktig på hvordan det kan komme opp i 200K for et lite bad? Skal sies at jeg kan ingenting om dette, derfor jeg undrer på veldig🙈 Hva ligger i denne store kosten for badet/hvordan er det fordele? Anonymkode: cab6f...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Del Skrevet 12. november 2020 Rørlegger og elektriker er dyrt. Anonymkode: 31b9e...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Del Skrevet 12. november 2020 Om man ikke gjør noe selv er det durt. -Rive ned og kaste det gamle -Snekkerarbeid mtp vegger, spikerslag osv., ev. toalettkasse for vegghengt -Legge fliser på gulv og vegg, ev. plater på veggene, -Varmekabler -Inventaret, selve toalett, dusj/badekar, vask, speilskap, skuffer, osv -Arbeidstimer til snekker, rørlegger, flislegger, elektriker -Alle materialene til diverse Blir fort 300.000 om man ikke gjør noe selv. Anonymkode: 10409...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Del Skrevet 12. november 2020 Det er våtrom og følgene kan bli katastrofale dersom folk pusser opp selv uten peiling på hva de driver med. Fuktskader kan være krise. Anonymkode: 5a77a...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Del Skrevet 12. november 2020 Badet er det viktigste rommet. Er det ikke gjort skikkelig og det blir fuktskader så snakker vi om en ødelagt bolig. Et tett tak, fuktfri kjeller og et perfekt baderom. Viktigst. Anonymkode: 7ed70...fa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Del Skrevet 12. november 2020 Særlig flisleggere og rørleggere utnytter sin markedsmakt, og uvitenheten til oppdragsgiver. Anonymkode: 6e062...be7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Del Skrevet 13. november 2020 Skal du pusse opp eller rehabilitere? Å pusse opp, er en ansiktsløfting. Det kan være å male vegger, nye baderomsmøbler, ny belysning osv. Har selv nylig pusset opp: rørlegger ordnet synlige rør og byttet toalett, vi malte selv med våtromsmaling og satte opp ny belysning. Kostet ca 10 000. For noen år siden rehabiliterte jeg et bad. Og det var en helt annen sak: ned med vegger, nye rør, nytt elektrisk, nye vegger med flislegging. Gulvet måtte hugges opp, og det ble lagt varmekabler. Nytt flislagt gulv. Nye møbler og belysning, dusjkabinett. Bortkjøring av boss. Kom på 250 000,-. Anonymkode: 9e05a...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #8 Del Skrevet 13. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å pusse opp badet, og har forstått at det er VELDIG dyrt... jeg lurer oppriktig på hvordan det kan komme opp i 200K for et lite bad? Skal sies at jeg kan ingenting om dette, derfor jeg undrer på veldig🙈 Hva ligger i denne store kosten for badet/hvordan er det fordele? Anonymkode: cab6f...568 du tenker på renovere? altså å bygge nytt våtom. det er dyrt ja og du må ha fagfolk til å bygge våtrom. fliser, maling ol kan du gjøre/bytte selv. Anonymkode: d2190...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Del Skrevet 13. november 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Særlig flisleggere og rørleggere utnytter sin markedsmakt, og uvitenheten til oppdragsgiver. Anonymkode: 6e062...be7 Ja, de er helt utrolig dyre! Skulle bytte varmtvannstank og fikk tilbud fra den lokale rørleggerbedriften på kr 24.000 forutsatt at alv var klargjort (demontert kjøkkenskap ett så det var bare for dem å bytte ut den gamle). Hårreisende pris syntes jeg når tanken koster 3600,- på f eks Megaflis..! Kjøpte tanken der selv og fikk heldigvis en rørlegger via bekjente til å montere for 3000 +mva. Anonymkode: df2ab...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #10 Del Skrevet 13. november 2020 Det kommer an på hvor mye du skal gjøre. Skal du totalrenovere, og kanskje pigge opp gulvet, legge varmekabler, nye fliser, osv, blir det veldig dyrt, ja. En ting er at du skal betale rørleggere og elektrikere for tiden deres. Å pusse opp bad er tidkrevende, så det blir fort mange, mange timer du må betale for, og flere arbeidsfolk om gangen. Så kommer materialer i tillegg. Fliser, baderomsmøbler, osv, er fort veldig dyrt også. Anonymkode: 6c8b3...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 13. november 2020 #11 Del Skrevet 13. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å pusse opp badet, og har forstått at det er VELDIG dyrt... jeg lurer oppriktig på hvordan det kan komme opp i 200K for et lite bad? Skal sies at jeg kan ingenting om dette, derfor jeg undrer på veldig🙈 Hva ligger i denne store kosten for badet/hvordan er det fordele? Anonymkode: cab6f...568 Håndtverkere koster mer enn materiell og utstyr. Både bygging av nye bad og rehabilitering av eksisterende, skal utføres etter byggeforskriften, TEK17. Et viktig krav her er at våtrom skal prosjekteres og utføres slik at det ikke oppstår skade på konstruksjoner og materialer på grunn av vannsøl, lekkasjevann og kondens. Det betyr at du må ha seriøse aktører som ikke tar snarveier. Det koster penger. "Billigfirmaer" bør du styre unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. november 2020 #12 Del Skrevet 13. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å pusse opp badet, og har forstått at det er VELDIG dyrt... jeg lurer oppriktig på hvordan det kan komme opp i 200K for et lite bad? Skal sies at jeg kan ingenting om dette, derfor jeg undrer på veldig🙈 Hva ligger i denne store kosten for badet/hvordan er det fordele? Anonymkode: cab6f...568 200 000 er jo billig. Faren min betalte 350 000 for å renovere badet sitt. Da ble gulvet pigget opp og lagt på nytt, fliser fra gulv til tak etc. og det var også inkludert baderomsmøbler (vask og skuffeseksjon ved vasken/benk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå