Gå til innhold

Doblet HCG indikerer dette på at alt er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok HCG prøver og alt hadde doblet seg. Indikerer dette på at alt er normalt med foster og graviditet? Eller kan det være en SA/MA?

Anonymkode: 87486...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tok HCG prøver og alt hadde doblet seg. Indikerer dette på at alt er normalt med foster og graviditet? Eller kan det være en SA/MA?

Anonymkode: 87486...17b

Det er indikasjon på at alt er bra, ja. Ved en MA kan hcg fortsette å stige normalt, men det er sjeldent en kvinne opplever det. Ved en SA synker hcg raskt. 
Hcg skal doble seg på 48 timer, noe senere senere ut i svangerskapet (fra ca uke 7), og derfor er ikke hcg-måling anbefalt etter det. 

Anonymkode: 24ee6...921

• Liker 1
Skrevet

Hadde super stigning på hcg, faktisk dobling pr 27 timer tror jeg det var. Hadde likevel ma.

Skrevet
1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Hadde super stigning på hcg, faktisk dobling pr 27 timer tror jeg det var. Hadde likevel ma.

En MA er sjelden, og normal stigning av hcg tyder på at ting er normalt. De aller fleste svangerskap går tross alt bra. Selv om man har normal hcg-stigning i uke 6, kan man allikevel oppleve en SA i uke 9, så slike blodprøver er ingen garanti, uansett. 

En tidlig ultralyd er uansett å anbefale, da er det lettere å slå seg litt mer til ro. Ting kan skje gjennom hele svangerskapet, det har man aldri noen garanti for, men når blodprøver, urinprøver og ultralyder gir deg en pekepinn på at ting er normalt og som det skal, så hadde jeg prøvd å slå meg til ro med det.

Anonymkode: 24ee6...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...