AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Jeg har " ikke lovlig" oppholdt meg i utlandet på grunn av psyken og helseproblemer. På grunn av corona har jeg måtte bli 6 mnd i utlandet og ble stoppet i grensekontrollen når jeg skulle tilbake til landet jeg bor i. Politiet er pliktige til å skrive rapport til nav da jeg ikke har endret folkeregistrert adresse og oppholdt meg i utlandet mer enn 6 mnd. Hvor lang tid tar det før nav får beskjed? Stopper de pengene mine umiddelbart? Betaler jeg tilbake kun for disse 6 mnd tilbake til nav? Anonymkode: f6942...71d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Håper du blir straffet hardt. HATER snyltere, uansett Anonymkode: 584a6...e0e 17
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Hva slags trygd mottar du TS? Er du ufør er det vel fullt lovlig, og pensjon. Er det noe annet kan du bli holdt strafferettslig ansvarlig og må betale tilbake. Anonymkode: 7c8e7...d58
Jif Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags trygd mottar du TS? Er du ufør er det vel fullt lovlig, og pensjon. Er det noe annet kan du bli holdt strafferettslig ansvarlig og må betale tilbake. Anonymkode: 7c8e7...d58 Kan vel ikke oppholde seg ubegrensa i utlandet med uføretrygd? Mister vel medlemskap i folketrygden etterhvert? 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Hvilken ytelser har du? Anonymkode: 6aa68...256
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Jeg har aap i påvente av behandling av uførestønad som er sendt inn. Nav saksbehandler og fastlege var enige om å søke. Anonymkode: f6942...71d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har " ikke lovlig" oppholdt meg i utlandet på grunn av psyken og helseproblemer. På grunn av corona har jeg måtte bli 6 mnd i utlandet og ble stoppet i grensekontrollen når jeg skulle tilbake til landet jeg bor i. Politiet er pliktige til å skrive rapport til nav da jeg ikke har endret folkeregistrert adresse og oppholdt meg i utlandet mer enn 6 mnd. Hvor lang tid tar det før nav får beskjed? Stopper de pengene mine umiddelbart? Betaler jeg tilbake kun for disse 6 mnd tilbake til nav? Anonymkode: f6942...71d Så du bor ikke i Norge i det hele tatt? Anonymkode: d2252...2c8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Jeg er folkeregistrert i Norge og bor der også. Har postadresse der også. Anonymkode: f6942...71d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Om du ikke har avtalt dette på forhånd med NAV, så blir det nok en dyr affære for deg. Anonymkode: 6aa68...256 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Spørsmålet mitt er om hva jeg mister og når? Jeg er gravid også så sitter i saksen ja. At jeg må betale tilbake er greit, det er jo min feil. Anonymkode: f6942...71d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Hvilket land opphold du deg i? Så lenge det er i EU/EØS, så vil du mest sannsynlig ikke få en reaksjon. Men du skulle ha sagt i fra, da hadde det vært null problem om det er innenfor EU/EØS. Er det utenfor EU/EØS så vil du få stans og tilbakebetalingskrav, Anonymkode: 4f46c...dd6 3
Fru Uperfekt Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har " ikke lovlig" oppholdt meg i utlandet på grunn av psyken og helseproblemer. På grunn av corona har jeg måtte bli 6 mnd i utlandet og ble stoppet i grensekontrollen når jeg skulle tilbake til landet jeg bor i. Politiet er pliktige til å skrive rapport til nav da jeg ikke har endret folkeregistrert adresse og oppholdt meg i utlandet mer enn 6 mnd. Hvor lang tid tar det før nav får beskjed? Stopper de pengene mine umiddelbart? Betaler jeg tilbake kun for disse 6 mnd tilbake til nav? Anonymkode: f6942...71d https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/fravaer-pa-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap#:~:text=Du kan få beholde AAP,ved utenlandsopphold utenfor EU%2FEØS.&text=Er du statsborger i et,annet EU%2FEØS-land.&text=Du kan oppholde deg i,kombinere oppholdet med avtalte aktiviteter.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/fravaer-pa-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap#:~:text=Du kan få beholde AAP,ved utenlandsopphold utenfor EU%2FEØS.&text=Er du statsborger i et,annet EU%2FEØS-land.&text=Du kan oppholde deg i,kombinere oppholdet med avtalte aktiviteter. Spørsmålet mitt er om hva jeg mister og når? Jeg vet hva jeg har gjort galt. Da jeg er gravid så må jeg få løst dette på best mulig måte. Anonymkode: f6942...71d
Fru Uperfekt Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet mitt er om hva jeg mister og når? Jeg vet hva jeg har gjort galt. Da jeg er gravid så må jeg få løst dette på best mulig måte. Anonymkode: f6942...71d Les det som står der, ikke sikkert du mister så mye som en 10 øring 1
Chomsky89 Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 De er ikke så strenge på dette, vist du oppholdt deg i de landene som ikke senker trygden ved flytting. Men uansett tror jeg risikoen for straff er lav.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmålet mitt er om hva jeg mister og når? Jeg er gravid også så sitter i saksen ja. At jeg må betale tilbake er greit, det er jo min feil. Anonymkode: f6942...71d Du er gravid selv om du er så syk at du må søke ufør? Anonymkode: fb23f...32f 10
Silva Pluvialis Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 (endret) 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du blir straffet hardt. HATER snyltere, uansett Anonymkode: 584a6...e0e Det er vel ikke hennes skyld at covid-19 ikke lot henne komme tilbake til Norge? NAV skulle selvsagt vært varslet, da, det er jeg enig i, men ikke hennes skyld at hun ikke kom seg hjem. Endret 12. november 2020 av Uatskillelig
Chomsky89 Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: HATER snyltere Om hun har snyltet kommer ant på hvilket land hun har oppholdt seg i. Og om hun har Ung ufør tillegg eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 31 minutter siden, Jif skrev: Kan vel ikke oppholde seg ubegrensa i utlandet med uføretrygd? Mister vel medlemskap i folketrygden etterhvert? Ja, men trygden beholder man likevel. Anonymkode: 7c8e7...d58
Chomsky89 Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men trygden beholder man likevel. Ja, men man kan få et nedjustert beløp i visse deler av verden. Flytter en med ung ufør til Budapest, Beholder han 100%, men ikke til Asia eller Amerika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå