AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Jeg er ei dame som trenger psykologhjelp. Jeg sliter med indre uro, selvbilde, depresjon, og savn etter bestemte tider av livet mitt. Burde jeg gå for en mannlig eller kvinnelig psykolog? Eller har det i utgangspunktet lite å si? Anonymkode: 51b30...3dd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame som trenger psykologhjelp. Jeg sliter med indre uro, selvbilde, depresjon, og savn etter bestemte tider av livet mitt. Burde jeg gå for en mannlig eller kvinnelig psykolog? Eller har det i utgangspunktet lite å si? Anonymkode: 51b30...3dd Det har ingenting å si, det er personkjemi som teller. Altså om du føler at vedkommende psykolog hjelper deg. Har vært hos ulike psykologer, både kvinner og menn, og syns selv at de ikke har noe å si. Ønsker deg god bedring og lykke til. Klem fra meg. Anonymkode: dd4ef...3d6 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Skulle jo ha lite å si. Dog har jeg lettere for å snakke med menn, så hadde valgt en mann ( dog går jeg på DPS og der tar man det man får). Så kommer jo ann på hvem du synes det er lettest å snakke med, menn eller kvinner. Og på toppen av det kommer jo kjemien man har med noen. Mys som skal klaffe for maximal hjelp Anonymkode: 1d32b...15f
Poserose Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 For min del har det ikke hatt noe å si.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Jeg personlig foretrekker mannlige når det gjelder det meste, leger, sjefer, psykologer etc. Kvinner synes jeg det blir for mye føleri mens menn er mer direkte og ærlige uten å dra ting ut. Er selv kvinne. Anonymkode: 122a3...be5 1
RoH Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame som trenger psykologhjelp. Jeg sliter med indre uro, selvbilde, depresjon, og savn etter bestemte tider av livet mitt. Burde jeg gå for en mannlig eller kvinnelig psykolog? Eller har det i utgangspunktet lite å si? Anonymkode: 51b30...3dd Dame, bør gå til damer, menn bør gå til menn. Vi har forskjellig språk 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Jeg har gått til ubrukelige menn og kvinner. Den mest ubrukelige mannen var skadelig. Men det har ingenting med kjønn å gjøre, tror jeg. De som har tilført noe positivt og hjulpet meg har vært kvinner, men som sagt, bare tilfeldig. Kjemi og at det er et generelt vettigt menneske som kan tingene sine har alt å si. Anonymkode: c6607...c27
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Tusen takk for svar alle sammen❤️ Noen som samtidig vet hvor på nett jeg finner de beste private psykologene? Anonymkode: 51b30...3dd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Hva koster egentlig privat psykolog? Og hvor lang er ventetiden? Anonymkode: 1d359...c35
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hva koster egentlig privat psykolog? Og hvor lang er ventetiden? Anonymkode: 1d359...c35 Jeg fant en bra side som heter onlinepsykologene.no 😊 der var det time å få på dagen. Det er også en fin beskrivelse og videopresentasjon av psykologene du kan velge i der. Dessverre koster det litt. 1125,- pr 45 min. Anonymkode: 51b30...3dd
Babbla Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Beste psykologen jeg har hatt er en mann. Så lenge det ikke handler om overgrep eller andre vanskeligheter ift menn tror jeg kjemien med behandler er viktigere enn kjønn. 1
Babbla Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva koster egentlig privat psykolog? Og hvor lang er ventetiden? Anonymkode: 1d359...c35 Prisen er vel litt ulik, men rundt 1200 per time. Ventetiden er veldig kort, kan fp time på dagen eller påfølgende dag hos mange.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Jeg opplever bedre kjemi med mannlige behandlere - på lik måte som med tidligere lærere. Jeg har åpenbart problemer med farsrollen fra oppvekst, så det handler nok til en viss grad om at jeg søker tillitt til en mannlig lojalitetsfigur. Jeg får ikke den samme kjemien med kvinnelige behandlere. Viktig å velge det du får best utbytte av i alle fall hvis det er slik at kjønn betyr noe for deg. Jeg har en overgrepshistorikk, men fortsatt er det mannlige behandlere jeg foretrekker. Anonymkode: 5f8d8...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 Hvor mye info må man gi til fastlegen for å få henvisning? Vil helst ikke snakke med h*n, av flere årsaker. Anonymkode: 1d359...c35
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye info må man gi til fastlegen for å få henvisning? Vil helst ikke snakke med h*n, av flere årsaker. Anonymkode: 1d359...c35 Alt. Du blir ikke henvist uten god grunn. Anonymkode: 1d32b...15f
Lisa Rowe Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Om du ikke selv kjenner på en sterk preferanse, så har det ikke mye å si.
Babbla Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye info må man gi til fastlegen for å få henvisning? Vil helst ikke snakke med h*n, av flere årsaker. Anonymkode: 1d359...c35 Du trenger ikke brette ut om alt til fastlegen, men du må understreke alvorlighetsgraden. Du trenger ikke gå i detalj, men gi en detalj som er bekymring nok til at hen henviser videre..
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 Jeg ville nok valgt kvinnelig. Jeg har opplevd at jeg har fått mannlige psykologer som er så kjekke at det blir ganske akward oh jeg har vanskelig for å åpne meg. Og menn har også vanskeligheter for å forstå visse ting, vi tenker ulikt rett og slett, det har jeg også erfart. Kvinner forstår hverandre bedre. Anonymkode: 175ed...cda
Lisa Rowe Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye info må man gi til fastlegen for å få henvisning? Vil helst ikke snakke med h*n, av flere årsaker. Anonymkode: 1d359...c35 Det er viktig å fortelle så mye som mulig, det du forteller til legen vil være hele grunnlaget for henvisning. Henvisningen blir kun godkjent av DPS om beskrivelsene legen kommer med tilsier at du har behov for psykiatrisk behandling. Om du ikke forteller nok vil ikke legen kunne skrive noe særlig på henvisningen og den vil trolig bli avslått. Edit: Enig i det vedkommende over skrev. Det viktigste er å understreke alvorlighetsgraden. Du behøver gjerne ikke å gå inn i dype detaljer, men understrek at du sliter i hverdagen og at du selv kjenner at dette er noe du trenger profesjonell hjelp til å komme over. Endret 12. november 2020 av Lisa Rowe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå