AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Jeg har mosaikkfliser i dusjen på badet. Beige fliser med hvit fugemasse mellom. Synes de så fort blir gule og jeg må vaske og skrubbe ofte. Bruker som regel salmiakk nå da det er det jeg får til å funke best. Men er det noen som har tips til gode løsninger her? Anonymkode: 19472...93f
Jytte Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Super 10. Bare å spraye på, la det virke noen minutter og tørke av. Til vanlig bruker jeg bare en svamp kjøpt på enklere liv sammen med vann.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, Jytte skrev: Super 10. Bare å spraye på, la det virke noen minutter og tørke av. Til vanlig bruker jeg bare en svamp kjøpt på enklere liv sammen med vann. Hva gjør du hvis eieren før deg har latt delene av fugene bli misfarget? Har enda ikke fått bort dritten. Anonymkode: 241e5...160
RoH Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Prøv steam. når / hvis fugene blir rene forsegl overflaten på fugenene med steinfiks
Jytte Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du hvis eieren før deg har latt delene av fugene bli misfarget? Har enda ikke fått bort dritten. Anonymkode: 241e5...160 Jeg har et relativt nytt bad, men har vært borti problemet. Brukte svamp med skrubb (sånne man bruker til oppvask) og en baderomspray fra Rema1000 (deres merke, vet ikke om de selger den mer). Det var mye jobb for å si det sånn, var ikke bare å spraye og tørke bort, men resultatet ble bra. Endret 12. november 2020 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, Jytte skrev: Jeg har et relativt nytt bad, men har vært borti problemet. Brukte svamp med skrubb (sånne man bruker til oppvask) og en baderomspray fra Rema1000 (deres merke, vet ikke om de selger den mer). Det var mye jobb for å si det sånn, var ikke bare å spraye og tørke bort. Takk, jeg får høre med rørlegger/baderoms butikk om det ikke hjelper Anonymkode: 241e5...160 1
newman01 Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Jo mer du vasker og gnikker på fugene jo fortere blir de møkkete. Du skader overflaten på fugen og gjør den mer porøs så den absorberer såpe og dritt og blir gul Det beste er å fjerne fugene og legge inn nanofug. Disse suger ikke vann i særlig grad, og holder seg pene i maaange år. Dersom dette høres ekstremt ut stikker du innom Megaflis, Bauhaus eller noe sånt og kjøper en fugerenser og impregneringspenn til fug. Og slutt å knikke og ødelegg fugen med salmiakk og skrubb 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mosaikkfliser i dusjen på badet. Beige fliser med hvit fugemasse mellom. Synes de så fort blir gule og jeg må vaske og skrubbe ofte. Bruker som regel salmiakk nå da det er det jeg får til å funke best. Men er det noen som har tips til gode løsninger her? Anonymkode: 19472...93f Bruk husvask det tar seriøst alt, er veldig sterkt. Spray det på å la det godgjørde seg og skyld det av skur det vekk, man trenger ikke å skure hardt etterpå engang. Det tar vekk missfarging på fliser. Er et vindundermiddel. Anonymkode: e295f...962
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 8 timer siden, RoH skrev: Prøv steam. når / hvis fugene blir rene forsegl overflaten på fugenene med steinfiks Hva er steinfiks? Anonymkode: 19472...93f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 7 timer siden, newman01 skrev: Jo mer du vasker og gnikker på fugene jo fortere blir de møkkete. Du skader overflaten på fugen og gjør den mer porøs så den absorberer såpe og dritt og blir gul Det beste er å fjerne fugene og legge inn nanofug. Disse suger ikke vann i særlig grad, og holder seg pene i maaange år. Dersom dette høres ekstremt ut stikker du innom Megaflis, Bauhaus eller noe sånt og kjøper en fugerenser og impregneringspenn til fug. Og slutt å knikke og ødelegg fugen med salmiakk og skrubb Er fuger som er under et år gammel så høres litt drastisk ut å fjerne de, men forsøkte fugerens i dag som fungerte greit så får skaffe en sånn penn! Gir den fra seg noe farge? 🤔 Anonymkode: 19472...93f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er fuger som er under et år gammel så høres litt drastisk ut å fjerne de, men forsøkte fugerens i dag som fungerte greit så får skaffe en sånn penn! Gir den fra seg noe farge? 🤔 Anonymkode: 19472...93f og fungerer den noe forseglende på noe vis eller er det kun for å pynte opp? Anonymkode: 19472...93f
Me for life Skrevet 13. november 2020 #12 Skrevet 13. november 2020 Dampvasker gjør susen. Koster litt i innkjøp, men du trenger da aldri mer dyre kluter og masse vaskemidler. Og det beste av alt, møkka bare glir unna.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #13 Skrevet 13. november 2020 Bruker oppvasksåpe typ zalo blandet med litt eddik og en skurebørste. Når jeg er ferdig skyller jeg av. Blander klorin og vann på sprayflaske og sprayer på fugene, lar det virke 1/2-1 t før jeg skyller av. Nydelige hvite fuger. Anonymkode: c9404...45d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mosaikkfliser i dusjen på badet. Beige fliser med hvit fugemasse mellom. Synes de så fort blir gule og jeg må vaske og skrubbe ofte. Bruker som regel salmiakk nå da det er det jeg får til å funke best. Men er det noen som har tips til gode løsninger her? Anonymkode: 19472...93f Tannbørste og tannkrem, funker som fjell. Anonymkode: ef1eb...6bc
newman01 Skrevet 13. november 2020 #15 Skrevet 13. november 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker oppvasksåpe typ zalo blandet med litt eddik og en skurebørste. Når jeg er ferdig skyller jeg av. Blander klorin og vann på sprayflaske og sprayer på fugene, lar det virke 1/2-1 t før jeg skyller av. Nydelige hvite fuger. Anonymkode: c9404...45d https://www.maxbo.no/fugeimpregnering-0-5ltr-p949521
Gjest Kritt Skrevet 13. november 2020 #17 Skrevet 13. november 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker oppvasksåpe typ zalo blandet med litt eddik og en skurebørste. Når jeg er ferdig skyller jeg av. Blander klorin og vann på sprayflaske og sprayer på fugene, lar det virke 1/2-1 t før jeg skyller av. Nydelige hvite fuger. Anonymkode: c9404...45d Men klorin kan vel også bleke flisene? Greit om flisene er hvite, men neppe ellers.
Gjest Kritt Skrevet 13. november 2020 #18 Skrevet 13. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk husvask det tar seriøst alt, er veldig sterkt. Spray det på å la det godgjørde seg og skyld det av skur det vekk, man trenger ikke å skure hardt etterpå engang. Det tar vekk missfarging på fliser. Er et vindundermiddel. Anonymkode: e295f...962 Hva mener du med husvask?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå