Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake hold jeg på med en som jeg hadde det veldig bra sammen med fram til han gikk på en vegg pga. Depresjon. Det ble slutt fordi han ikke klarte å snakke om det og heller trakk seg unna alt og alle når han hadde værre episoder med depresjonen. Det første til mye usikkerhet for meg, da jeg sliter litt selv og trenger kanskje litt mer trygghet enn de fleste. Tåler ikke lengre perioder med stillhet for sa blir jeg sittende å tenke for mye. Utenom dette hadde vi det veldig bra sammen og jeg elsket han. Det er jeg sikker på. 

I ettertid har jeg blitt sammen med en kompis jeg har hatt gjennom flere år. Han har vært der for meg hele tiden. Tok vare på meg når jeg prøve å komme over eksen. Han forstår meg og er min aller beste venn igjennom alt. Til og med etter vi ble sammen har jeg fortsatt snakket om eksen og vært lei meg over hvordan ting endte der og uansett da støtter han meg selv om det sikkert gjør vondt å høre alt jeg sier. Han er så god og snill mot meg. Jeg føler jeg ikke fortjener han, for jeg snakker fortsatt med eksen. Det vet også typen min om da jeg har vært helt ærlig om det. 

Men en kveld her om dagen fikk jeg vite at eksen hadde mistet en venn til selvmord og jeg skrek og skrek i sofaen i fanget på typen fordi jeg ikke kunne hjelpe eksen. Jeg innså at jeg kanskje ikke har kommet helt over han? Jeg vet ikke. Jeg er så forvirret og beskymra. Følelsene mine er overalt. Jeg elske typen min og vet at han er jeg trygg med men jeg kjenner fortsatt følelser for eksen og vil støtte han igjennom alt også... Jeg er så egoistisk. 

Er det virkelig mulig å elske begge eller er jeg bare forvirret? Jeg er helt ut av meg. Har dårlig samvittighet ovenfor typen men klarer ikke slutte snakke med eksen heller. Jeg har vært klar meg eksen at jeg har type også, så vi snakker ikke om romantiske greier men uansett får man jo følelsen av at det kanskje er noe der. 

Vet ikke hva jeg vil. 

Kanskje best om jeg bare dropper begge å jobber med meg selv?? 

Anonymkode: 9634e...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mulig å elske to stk samtidig, og det er en kjip situasjon. Jeg var i et forhold da jeg møtte nåværende mann. Elsket eksen men likevel ble jeg forelsket i en annen samtidig og skjønte ikke hvordan det var mulig. Kanskje jeg ikke elsket han på ekte, siden jeg ble forelsket i en annen men det vet jeg ikke. Endte opp med å gå fra han fordi jeg fikk for sterke følelser for nåværende.

Fikk veldig vondt av det men samtidig var det rette valg og er i et mye bedre forhold nå. Følelsene for eksen forsvant innen rimelig kort tid men syntes veldig synd på han og tenker fortsatt på det. Men er fortsatt glad i han og bryr meg om han. Vi er ikke på talefot for å si det sånn. Var en helt jævlig breakup. Du må egt bare være ærlig med deg selv, og bestemme deg for hvem du vil være med. Ikke vær med en bare fordi du ikke tørr å slå opp eller synes synd på han. Evt kan du ta tid for å tenke alene og velge senere

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Nå skal jeg være åpen og snakke rett fra levra her. Det er lite kontelst i HI, så kanskje tar jeg helt feil, og da håper jeg TS tilgir.

Men altså, TS:

Du virker som om du fort blir veldig avhengig av de du slipper inn på deg, og at du kanskje forveksler avhengighet med kjærlighet.

Jeg ville kanskje satset på å være single en stund og jobbet med egen selvstedighet før jeg involverer meg i et seriøst forhold.

Håper du leser dette i beste mening. ☺️

Skrevet

Jeg elsker også to menn, TS. Har dype følelser for eksen og vet han er bra for meg, og trygg. Samtidig som jeg er veldig forelsket og har sterke følelser for en mann jeg møtte senere også. Jeg er ikke som majoriteten og har valgt å ikke dømme meg selv, men erkjenner at det er helt og holdent mulig å elske flere samtidig. Vi mennesker er ikke nødvendigvis bare monogame, dette er samfunnskonstruert. 

Jeg tror du er en omsorgsfull person og føler en slags omsorg/omtanke/ønske om å ta vare på eksen din, samtidig som din nåværende kjæreste er han som tar vare på deg. Kanskje det eksen din trenger nå er en god venn? Fordi han høres ikke ut som han er klar for et forhold. Så vil framtiden vise. What is meant to be, will be.

Anonymkode: b18b9...035

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker ingen så der går vi i null.

• Liker 2
Skrevet

Det er vanlig å tenke litt ekstra på eksen. Tror du skal glemme fyren, da han sliter mye med seg selv. Ikke din jobb å hjelpe ham. 

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt, SELVFØLGELIG er det helt mulig å elske flere enn én person! Hvorfor skulle det være umulig!? Tror dere at kjærlighet er en smal stråle som kun kan lyse en person om gangen? Det er samfunnet vårt som er konstruert rundt kjernefamilien som gir denne følelsen av at det er unaturlig å elske flere samtidig. 
Tenk deg selv: elsker du ikke alle barna dine? Søsknene dine? Dine bestevenner? Begge foreldrene dine? 

Anonymkode: c64cc...413

• Liker 4
Skrevet

TS, du lå i fanget til kjæresten og ble pjusket på, så får du melding om at en kompis til eksen har tatt selvmord. Du reagerer med å skrike og skrike fordi du ikke kunne hjelpe eksen. 

Det høres mildt sagt spesielt ut. 

Er du litt hysterisk, nevrotisk, høysensitiv til daglig? 

Anonymkode: e2726...2b4

Skrevet

Det er godt mulig å elske flere, men mitt råd til deg er å være forsiktig slik at du ikke mister den trygge gode kjæresten du har nå. Bare det at han tåler så mye som du skisserer i HI gjør at jeg tenker han må være veldig solid.  Det du ikke pleier går over.  Det er ikke din jobb å være eks-kjæresten din sin støttespiller.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

Nå skal jeg være åpen og snakke rett fra levra her. Det er lite kontelst i HI, så kanskje tar jeg helt feil, og da håper jeg TS tilgir.

Men altså, TS:

Du virker som om du fort blir veldig avhengig av de du slipper inn på deg, og at du kanskje forveksler avhengighet med kjærlighet.

Jeg ville kanskje satset på å være single en stund og jobbet med egen selvstedighet før jeg involverer meg i et seriøst forhold.

Håper du leser dette i beste mening. ☺️

TS her. 

Ja du har et poeng. Har faktisk tenkt litt på det selv. Disse to mennene har begge vært venner før det ble forhold ut av det men før detter har jeg opplevd å bli lett smittet helt klart. 

Må tenkte hardt på dette. 

Takk for svar fra alle. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, du lå i fanget til kjæresten og ble pjusket på, så får du melding om at en kompis til eksen har tatt selvmord. Du reagerer med å skrike og skrike fordi du ikke kunne hjelpe eksen. 

Det høres mildt sagt spesielt ut. 

Er du litt hysterisk, nevrotisk, høysensitiv til daglig? 

Anonymkode: e2726...2b4

Ts her 

Var nok mer en trigger. Har vært mye bak jeg ikke nevner i hi, lang historie men ja ting har vært sårt og har sikkert vært litt hysterisk men har opplevd mye bak som kanskje gjorde reaksjonen enda mer dramatisk pluss dårlig samvittighet ovenfor at typen min da også måtte trøste meg for alt det. Syns det var ille at han alltid må hjelpe meg når jeg da sitter der å tenker på eksen. Det føles jo helt feil. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker også to menn, TS. Har dype følelser for eksen og vet han er bra for meg, og trygg. Samtidig som jeg er veldig forelsket og har sterke følelser for en mann jeg møtte senere også. Jeg er ikke som majoriteten og har valgt å ikke dømme meg selv, men erkjenner at det er helt og holdent mulig å elske flere samtidig. Vi mennesker er ikke nødvendigvis bare monogame, dette er samfunnskonstruert. 

Jeg tror du er en omsorgsfull person og føler en slags omsorg/omtanke/ønske om å ta vare på eksen din, samtidig som din nåværende kjæreste er han som tar vare på deg. Kanskje det eksen din trenger nå er en god venn? Fordi han høres ikke ut som han er klar for et forhold. Så vil framtiden vise. What is meant to be, will be.

Anonymkode: b18b9...035

Ts her

Ja... Det er derfor det ble slutt til å begynne med. Han var ikke klar og tror han har fått hjelp siden men mest sannsynlig sliter han like mye bare at han da har psykolog på siden. Noe jeg er stolt av at han har ordnet seg men ja... Ting tar tid og han har slitt såpass lenge at jeg ikke har troa på at han er klar. Uansett innerst inne vet jeg jo jeg det godt med typen. Jeg vil ikke gå fra han. Jeg elsker han og kan ikke se for meg at jeg kommer til å ha det like bra med noen andre. Det bare føles feil at jeg tenker så mye på eksen. Føler fokuset mitt burde være på typen. Synes synd på han som må høre på meg snakket om han men han er også den eneste jeg kan snakke om alt med. 

Skrevet

Kjærlighet er ikke bare sterke følelser, det er også valgene vi tar. Folk som er i forhold kan bli betatt av andre, også er det valget om å gjøre noe med det eller la det gå over som avgjør hvordan ting blir videre. Akkurat nå velger du å la empati med eksen og hans situasjon påvirke hele livet ditt.

Jeg synes ikke det er et godt eller rettferdig valg verken for deg selv eller kjæresten din.

Anonymkode: a4552...311

• Liker 2
Skrevet
På 12.11.2020 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, SELVFØLGELIG er det helt mulig å elske flere enn én person! Hvorfor skulle det være umulig!? Tror dere at kjærlighet er en smal stråle som kun kan lyse en person om gangen? Det er samfunnet vårt som er konstruert rundt kjernefamilien som gir denne følelsen av at det er unaturlig å elske flere samtidig. 
Tenk deg selv: elsker du ikke alle barna dine? Søsknene dine? Dine bestevenner? Begge foreldrene dine? 

Anonymkode: c64cc...413

Veldig merkelig argumentasjon for å normalisere og "rettferdiggjøre" poly 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...