Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 (endret) Har blitt invitert til et sted som antagelig ikke er mye besøkt, men vet ikke helt om jeg våger å bli med av "koronagrunner". Er en meters avstand nok? Hva ville du ha gjort? Endret 12. november 2020 av Hoppetaujenta 2
Capt. Obvious Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Spørs hvor, hvor mange, om du må stå i tettpakket kollektivtransport for å komme dit osv. Er det et fåtall gjester der og man ikke må toge/trikke/busse tettpakket så er det som regel ikke noe problem. 2
Rosa Sitron Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Umulig for oss å svare på. Spørs jo helt hvor du bor og hvordan det er på restauranten. 1
Blekkulfina Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 En meter er strengt tatt ikke nok, det er bare en grense de har satt mer av praktiske enn smittevernmessige årsaker. 1,5-2 meter er den anbefalte avstanden for å unngå smitte, særlig hvis man skal sitte og prate sammen i lengre tid. Vi blir jo også rådet til å holde oss mest mulig hjemme nå, så jeg ville takket pent nei. 7
Robert Koch Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Jeg ville fraråde dette. Du gjør ikke noe galt ved å bli med, men det er ikke tilrådelig. 3
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2020 Takk for synspunkt. Jeg skal tenke hardt på min avgjørelse.
Chiquita Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Det kommer ann på relasjonen til den som inviterer. Men jeg er der at jeg gjerne spiser ute også nå, som en ‘dugnad’ for å holde arbeidsplasser vedlike... 12
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2020 Mhm....det er nettopp det jeg også tenker på. De skal også ha sitt levebrød litt lengre...før alt skal stenges ned over alt, kanskje. 2
Hatsumomo Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 De stedene jeg har vært på de siste ukene har god plass mellom bordene, og har gjort sitt for å overholde smitterverntiltak. Jeg er mindre bekymret for å være på en resturant med slike tiltak enn å ta offentlig transport for å si det slik 5
skrue Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Om man er veldig opptatt av at et sted skal overleve så kan man sende penger til en konto. 2
Rosa Sitron Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Jeg var ute å spiste forrige uke, vi var alene. 1
Tunique Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Gå ut og spis du. Er jo lov til det 🙂 3
Gjest Lasox Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 (endret) 8 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Har blitt invitert til et sted som antagelig ikke er mye besøkt, men vet ikke helt om jeg våger å bli med av "koronagrunner". Er en meters avstand nok? Hva ville du ha gjort? Ville personlig ha avvist tilbudet om å bli med pga. covid-19 slik som situasjonen er nå. Tenk om du eller en av de andre bærer med seg covid-19 uten å være klar over det selv og dermed smitte de andre eller deg selv? Vanskelig å ha på munnbind om man skal spise eller drikke der og dermed øker risikoen for dere også å bli smittet av andre igjen. Ville ha frarådet alle unødvendige aktiviteter slik situasjonen er nå. Det er ikke uten grunn til at Oslo innfører sosial nedstengning og flere av kommunene bør følge etter før myndighetene mister kontrollen helt. Endret 12. november 2020 av Lasox
Chiubi Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 Ville du gått ut og spist på restaurant om du visste at du var smittet? Ville du gått ut og spist på restaurant om du kanskje var smittet? Ville du gått ut og spist på restaurant dersom du visste at du kom til å bli smittet? Det er ikke uten grunn at myndighetene anbefaler at man holder seg hjemme, og unngår folkemengder. 2
MissLucy Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 53 minutter siden, Hatsumomo skrev: De stedene jeg har vært på de siste ukene har god plass mellom bordene, og har gjort sitt for å overholde smitterverntiltak. Jeg er mindre bekymret for å være på en resturant med slike tiltak enn å ta offentlig transport for å si det slik Enig. Jeg er også mindre bekymret for å spise på restaurant, enn hjemme hos noen. Seriøse spisesteder tar smittevernsreglene veldig alvorlig nå. I forrige uke så spiste jeg på en liten restaurant, der de hadde satt opp pleksiglass eller skjermbrett mellom alle bordene. 6
Gjest Senil Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Jeg hadde gått ut og spist. Spiser oftere ute nå enn noengang. Synes oppriktig synd på de som mister sitt levebrød og prøver det jeg kan å spytte inn litt.
Crema Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Det er veldig lite smitte (0-2%) som kan spores til restauranter og barer, nettopp på grunn av de ekstremt strenge smittevernsreglene som følges - og dere bidrar til at den restauranten fortsatt kan holde åpent med folk i arbeid, noe som er ganske vanskelig i disse tider. Sånn sett vil jeg absolutt si at hvis du har lyst til å dra ut og spise kan du gjøre det med god samvittighet, så lenge du er fornuftig og følger alle smittevernstiltak. 7
Lønnesirup01 Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 Jeg skulle til å skrive at det er vel ingen steder som er åpne, og ingen som har sjenkebevilling, men dette er kanskje utenfor Oslo. Jeg hadde nok sagt ja om jeg bodde et annet sted i landet, men holdt avstand, spritet/vasket hendene godt, så lenge jeg ikke var i nærkontakt med flere mennesker enn jeg skal på en uke. Jeg forholder meg til reglene som er - er det lov å spise der, så er det det. Jeg bryter ikke reglene, men jeg pålegger meg heller ikke flere enn de som er. Og utelivet trenger sårt litt støtte. 3
Hippogriff Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 Oppfordrer absolutt folk til å spise ute. Spisestedene er generelt sett gode på smittevern. Mye tryggere å møtes der enn hjemme hos hverandre. Vi må også støtte opp om lokale arbeidsplasser nå. Bare tenk gjennom hvordan du kommer deg til og fra, overfylt kollektivtransport er vel ikke å anbefale for tiden. 2
velociraptor Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 Jeg hadde sagt nei, til tross for at jeg muligens er en del av bagatelliserings-brigaden siden jeg mener tiltakene til dels er meningsløse, og at de ikke burde nekte voksne mennesker å trene. Men å dra på ferie og på restaurant, det avholder jeg meg fra nå.
Anbefalte innlegg