AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Er det blitt ny trend? At vi skal begynne å pynte til jul allerede nå? Ser at det er flere som har skaffet seg juletrær foran inngangsdøren. At butikkene selger julepynt nå betyr ikke at det er jul nå. Først advent så jul. Påsken starter heller ikke etter vinterferien selv om butikkene selger påskegodter alleredei da. Eller 17.mai , er ikke rett etter påske. Anonymkode: d30ed...e92 3
HøOmPø Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Kommer ikke julepynt opp her i heimen før 1 søndag i advent. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Har ikke sett noen som har pyntet til jul. Har du, TS? Anonymkode: 8c38c...b9d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett noen som har pyntet til jul. Har du, TS? Anonymkode: 8c38c...b9d Ja, derfor jeg spør😂 Anonymkode: d30ed...e92 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett noen som har pyntet til jul. Har du, TS? Anonymkode: 8c38c...b9d Juletre ute blir vel rekna som julepynt? 🤔 Anonymkode: 22817...28d 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, derfor jeg spør😂 Anonymkode: d30ed...e92 Hva har du sett? Juletre innendørs? Nisser og engler? Eller utendørsbelysning? Anonymkode: 8c38c...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Jeg har sett mange som har satt opp utebelysning nå de siste ukene. Belysning av den typen som vanligvis har blitt brukt i adventstida. Enkelte naboer begynte i oktober her. Jeg synes egentlig det var litt tidlig. Men samtidig ser jeg behovet for å lyse opp ekstra denne triste høsten. Så lenge det ikke er nisser og pyntede juletrær ennå, så er det greit. Anonymkode: 7e85d...f8f 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Juletre ute blir vel rekna som julepynt? 🤔 Anonymkode: 22817...28d Har ikke sett noen ha det enda. Anonymkode: 8c38c...b9d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Hva andre gjør angår kun dem selv. Hvorfor irritere seg over hva andre gjør i sine hjem? Du får ikke gjort noe med det uansett. Anonymkode: 59bc3...b6a 8
Gjest 123 eller noe Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Feirer ikke advent eller andre kristelige ting (de har jo bare kopiert fra jol uansett), nei her feirer vi nordens mørketid, og pynter deretter - med lys for å nettop lyse opp i mørket. Ikke for å feire en jomfrufødsel nedi midtøsten Men vil vente til første desember uansett, da blir det nis,ser juletrær og lys i alle farger og former 😄
Gjest Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du sett? Juletre innendørs? Nisser og engler? Eller utendørsbelysning? Anonymkode: 8c38c...b9d Leser du ikke HI i tråder?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Slutt nå å klage over når andre velger å pynte til jul! For et lite liv du må leve når du irriterer deg over at en du ikke kjenner har satt opp juletreet i november. Anonymkode: 3dc93...a42 5
Gjest Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, skruttveig skrev: Feirer ikke advent eller andre kristelige ting (de har jo bare kopiert fra jol uansett), nei her feirer vi nordens mørketid, og pynter deretter - med lys for å nettop lyse opp i mørket. Ikke for å feire en jomfrufødsel nedi midtøsten Men vil vente til første desember uansett, da blir det nis,ser juletrær og lys i alle farger og former 😄 Det er jo derfor vi feirer jul i Norge. Jeg har aldri feiret den kristne høytiden.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 6 minutter siden, Klagenfurt skrev: Det er jo derfor vi feirer jul i Norge. Jeg har aldri feiret den kristne høytiden. Mange har med kristne element, som julegudsteneste eller juleevangeliet. Eg eig ikkje engle-pynt og går for nisse-varianten.🎅 Liker å tru at eg ikkje feirar kristen jul, men har jo Betlehemsstjerne i vindauga... Norsk julefeiring er nok ei god blanding av ulike tradisjonar. 🙂 Anonymkode: 22817...28d 1
Gjest Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange har med kristne element, som julegudsteneste eller juleevangeliet. Eg eig ikkje engle-pynt og går for nisse-varianten.🎅 Liker å tru at eg ikkje feirar kristen jul, men har jo Betlehemsstjerne i vindauga... Norsk julefeiring er nok ei god blanding av ulike tradisjonar. 🙂 Anonymkode: 22817...28d Som SAS prøvde seg på i fjord; dette er en del av å være norsk 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Vi har kjøpt inn julepynt og slikt nå, slik at vi er ferdige med det. Så gjenstår det å pynte, og guuuuud så jeg gleder meg! Men skal holde meg til kanskje rundt Lucia? Synes det blir for teit å pynte allerede i begynnelsen av desember, og i alle fall nå! Anonymkode: bf163...d7c 1
GammelKaktus Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Skjønner ikke hvorfor det skulle plage noen som ikke bor i mitt hus om jeg har pyntet til jul nå eller lille julaften. Har da aldri brydd meg om når andre pynter eller ikke pynter til diverse, har da nok av ting å styre med om jeg ikke skal legge meg opp i slikt... Mitt hus mine regler. Og jeg gidder ikke å stå med julebakst uten julepynt, så pynten kommer opp uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 Det eneste jeg starter tidligere enn ellers med i år er julegavene. Jeg bestiller mye på nett og nå er posten ekstra treig. Til advent blir det litt pynt som adventsstjerne, noen lyslenker og et lite pottejuletre med lyslenke på. Julepynten kommer ikke frem før rundt 20. des. Anonymkode: 63559...62c 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 Jeg synes nesten at folk bør begynne å henge opp nøytrale julelys allerede når vi stiller klokken, det blir så fort mørkt. Kanskje litt tidlig å pynte med nisser i stua nå, men vinterpynt som også fungerer som julepynt er da bare koselig. Anonymkode: 711eb...510 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 Ja, folk begynner å pynte tidligere og tidligere. Jeg så til og med noen som hevdet at det var jul nå ... Jeg syns dette er et veldig barnslig fenomen, og det er helst de yngre som gjør dette. Litt som et barn skulle ønske det var jul hele året, men nå har de blitt store nok til å bestemme selv, og da blir det bortimot det. Det tar bort mye av sjarmen, og det går til og med utover meg som har et mer konservativt syn på julen når jeg får det trykket på meg gjennom sosiale medier. Lys på trær i hagen, plager meg ikke så mye, når det lyser opp i mørketiden. Men juletrær, nisser, adventsstjerner osv. blir for dumt. Anonymkode: 177b6...afb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå