AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Del Skrevet 12. november 2020 Etter to år med hormonspiral tok jeg den ut i sommer. Etter tre-fire måneder er ikke mensen kommet igang igjen. Hadde mye humørsvingninger i starten, dette ble bedre. legen sier hormonspiral har lite innvirkning på kroppen og et godt prevensjonsmiddel. hva er deres erfaring når dere tok ut spiralen? Anonymkode: b95d9...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Del Skrevet 12. november 2020 Enn så lenge ikke så mye. Er bare to uker siden den ble fjernet. Er kåtere og underlivet mitt føles på en måte renere. Spent på om det vedvarer. Anonymkode: aaa5c...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 12. november 2020 #3 Del Skrevet 12. november 2020 Ja, hun over minner meg på at jeg var knusktørr når jeg brukte spiral. Jeg stinket også etter sex. Nå er jeg luktfri, og slipper glidemiddel. Kvisene forsvant sakte, men sokkert. Humøret ble bedre... Matlysten og vekten økte (jeg trengte det). Jada, det sies at det er lite hormon i spiralen. Likevel er listen over bivirlninger lang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Del Skrevet 12. november 2020 Det sies at spiralen virker lokalt men det er nok en sannhet med modifikasjoner. Anonymkode: 9cfab...323 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Del Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, Sokkar skrev: Ja, hun over minner meg på at jeg var knusktørr når jeg brukte spiral. Jeg stinket også etter sex. Nå er jeg luktfri, og slipper glidemiddel. Kvisene forsvant sakte, men sokkert. Humøret ble bedre... Matlysten og vekten økte (jeg trengte det). Jada, det sies at det er lite hormon i spiralen. Likevel er listen over bivirlninger lang. JA!! Herligfred det kom jeg på: måtte bruke viavag (nøytraliserende eller hva det heter) pga lukt etter sex mens jeg hadde spiral!! ts Anonymkode: b95d9...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Del Skrevet 12. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter to år med hormonspiral tok jeg den ut i sommer. Etter tre-fire måneder er ikke mensen kommet igang igjen. Hadde mye humørsvingninger i starten, dette ble bedre. legen sier hormonspiral har lite innvirkning på kroppen og et godt prevensjonsmiddel. hva er deres erfaring når dere tok ut spiralen? Anonymkode: b95d9...b94 Ingen mens, ingen blødning rett etter uttak heller? Jeg hadde hormonspiralen inni meg i 4år. Rett etter jeg fikk den ut, så var blødningene igang dagen etter for min del. Den varte vel i 5-6 dager. Så gikk det ca én mnd, og normal mensen kom. Fikk også igjen nesten 4 uker etter der igjen. Så antar at jeg er i normal syklus. Dette jeg har hatt er normalt og fikk høre fra legen at det antagelig kom til å bli sånn også. Du skulle fått mensen. Kan du være gravid? Om ikke, ta en tur til legen. Merkelig det har tatt så lang tid? Anonymkode: 05ceb...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 12. november 2020 #7 Del Skrevet 12. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: JA!! Herligfred det kom jeg på: måtte bruke viavag (nøytraliserende eller hva det heter) pga lukt etter sex mens jeg hadde spiral!! ts Anonymkode: b95d9...b94 Ja! Var helt forferdelig😂 hadde glemt det jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 12. november 2020 #8 Del Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen mens, ingen blødning rett etter uttak heller? Jeg hadde hormonspiralen inni meg i 4år. Rett etter jeg fikk den ut, så var blødningene igang dagen etter for min del. Den varte vel i 5-6 dager. Så gikk det ca én mnd, og normal mensen kom. Fikk også igjen nesten 4 uker etter der igjen. Så antar at jeg er i normal syklus. Dette jeg har hatt er normalt og fikk høre fra legen at det antagelig kom til å bli sånn også. Du skulle fått mensen. Kan du være gravid? Om ikke, ta en tur til legen. Merkelig det har tatt så lang tid? Anonymkode: 05ceb...375 Jeg fekk heller ikke mensen med en gang, Ble likevel gravid med en gang jeg hadde min første vanlige mens.. For meg tok det litt tid før kroppen ble seg selv igjen, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Del Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, Sokkar skrev: Jeg fekk heller ikke mensen med en gang, Ble likevel gravid med en gang jeg hadde min første vanlige mens.. For meg tok det litt tid før kroppen ble seg selv igjen, tror jeg. Hmm? Så man kan være gravid tross en normal mens? Jeg har hatt såpass store blødninger at det kan umulig være baby i min mage. Har hørt at en graviditet alltid er utelukkende ved friskt blod og menstruasjon. (Ikke spotting) Anonymkode: 05ceb...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 12. november 2020 #10 Del Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hmm? Så man kan være gravid tross en normal mens? Jeg har hatt såpass store blødninger at det kan umulig være baby i min mage. Har hørt at en graviditet alltid er utelukkende ved friskt blod og menstruasjon. (Ikke spotting) Anonymkode: 05ceb...375 Neida, jeg ble gravid etter første blødning, men det tok tid før blødningen kom 😊 poenget var at selv om ts ikke har blødd enda, trenger ikke det å bety at noe er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Del Skrevet 12. november 2020 22 minutter siden, Sokkar skrev: Neida, jeg ble gravid etter første blødning, men det tok tid før blødningen kom 😊 poenget var at selv om ts ikke har blødd enda, trenger ikke det å bety at noe er galt. Ikke i det hele tatt. Ville begynt med graviditetstest. Så har jeg hørt at noen få ikke får mensen på flere uker etter fjerning av spiral. Anonymkode: 05ceb...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Del Skrevet 12. november 2020 jeg ble plutselig kvitt bekkenplagene jeg slet mer og mer med, nå er det nesten 6 mnd siden jeg merket det og det var den største forandringen, ellers kan jeg ikke si om vektnedgangen skyldes at jeg da også er mer i bevegelse eller om det var spiralen som gjorde det.. Anonymkode: 1a235...2a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg skal ta den ut i morgen, gleder meg. Jeg har kun hatt den i 2 mnd, men plagene har vært store. Anonymkode: 2f223...9f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Del Skrevet 12. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke i det hele tatt. Ville begynt med graviditetstest. Så har jeg hørt at noen få ikke får mensen på flere uker etter fjerning av spiral. Anonymkode: 05ceb...375 Neida har hørt at det kan ta litt tid før mensen kommer igjen... Tror ikke jeg er gravid, utfra situasjonen. Men overrasket over at legen og gynekolog er så tydelige på at nei da det er ingen bivirkninger med hormonspiral- det er såååå lite hormoner i den att! Når dere sier det: jeg har jo også hatt vondt u nedre del av rygg mens jeg hadde spiralen, og dette er borte nå. Den har nok mer virkning enn det lege/gyn sier, iallfall tror jeg det. Hvorfor ellers tar det mange måneder før vanlig syklus igjen- om den ikke tukler med hormonsystemet i kroppen? Lurer på om de hadde bagatellisert så om det var menn som skulle bruke preparatet????? TS Anonymkode: b95d9...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Del Skrevet 12. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Neida har hørt at det kan ta litt tid før mensen kommer igjen... Tror ikke jeg er gravid, utfra situasjonen. Men overrasket over at legen og gynekolog er så tydelige på at nei da det er ingen bivirkninger med hormonspiral- det er såååå lite hormoner i den att! Når dere sier det: jeg har jo også hatt vondt u nedre del av rygg mens jeg hadde spiralen, og dette er borte nå. Den har nok mer virkning enn det lege/gyn sier, iallfall tror jeg det. Hvorfor ellers tar det mange måneder før vanlig syklus igjen- om den ikke tukler med hormonsystemet i kroppen? Lurer på om de hadde bagatellisert så om det var menn som skulle bruke preparatet????? TS Anonymkode: b95d9...b94 Ts, jeg ville dratt til legen. I humørsvingninger eller ei, spiller ingen rolle. Den kan nok være i ubalanse. Men ta nå en graviditetstest og hvis ikke du er gravid, så gå til legen/gynekologen. De sier jo det at hvis mensen uteblir etter bruk av hormonspiralen, så kontakt lege. Man blir ikke gravid uten at mensen er tilstedet sier de også. En eggeløsning må til. Anonymkode: 05ceb...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #16 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg kommer til å ta ut min snart jeg også, har vært i dårlig humør siden dag én. Hatt den i over ett år uten forbedring. Knusktørr, feit, kvisete og sur, håper det skjer en positiv forandring når den endelig fjernes. Anonymkode: 5b42e...46e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå