Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 4+4 idag, men har endel smerter/ubehag ala mensmurringer. Er mitt tredje svangerskap. Har en datter på 4 år og hadde en SA i sommer. Men det er mer ubehag nå enn jeg har hatt tidligere 😬 nesten så jeg bare vil legge meg 🙈 

Jeg har normalt, eller hadde iallefall, ganske sterke menssmerter. Begynte tidlig på ppille fordi det skulle hjelpe. Type 15 16år. Og gikk på det i 10 år. Da ble jeg gravid med nr 1. Fikk så pstav 8 uker etter fødsel. Tok denne ut for 1 år siden, gikk på ppiller i 6 mnd før jeg sluttet i mai og vi startet å prøve på nr 2.

Men ja, jeg vil klassifisere som medium sterke smerter. Ikke såpass at jeg trenger smertestillende, men såpass at jeg er veldig irritabel pga det og bare.. orker ikke noe, vil sove meg igjennom. Kom i natt. Har hatt litt murring og stikninger siste 1.5 uke, til og fra. En dag uten og en dag med. men er litt sterkere nå.. positiv test var 1 uke siden i dag. 

Helt normalt med slike smerter? 😬 Jeg vet murring er normalt. Men har som sagt ikke vært så sterk murring tidligere.. 

Sist startet blødning ca 5+2, og 6 dager etter var SA faktum. Jeg hadde murringer som gav seg helt og 2 dager etter kom første blødning. Ved SA var såklart smertene sterkere enn de er nå. Hvis SA var 10, ligger jeg på 6 nå kanskje. Men skal sies at jeg har hatt sterkere menssmerter enn jeg opplevde med SA. Tok ingen smertestillende ved SA heller.. Og noen ganger må jeg ha endel smertestillende ved mens 😬😬

Men ja. Noen som har beroligende ord? 🙈

Tok test den 5.11 som viste gravid 1-2. Ny test den 10.11 som viste gravid 2-3. Sjekker at det går oppover 😬😬 

EL var nok 24.10 eller rundt der :)

Har også litt følsomme brystvorter som kommer og går. Og føler meg trøtt. 

Føles helt annerledes denne gangen kontra i sommer. Men jeg vet alle svangerskap er ulike da 😅

Anonymkode: 807c5...a3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på mitt fjerde svangerskap (tredje barnet), og ingen av de har vært like. Synes jeg har hatt mer mensmurringer denne gangen, men så lenge man ikke blør tenker jeg at det ikke er noe farlig. Jeg hadde forresten en helg jeg blødde litt, men har tatt to ultralyder etter dette og alt er bare velstand så langt (12+0 i dag). 

Anonymkode: 9dd9e...54b

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på mitt fjerde svangerskap (tredje barnet), og ingen av de har vært like. Synes jeg har hatt mer mensmurringer denne gangen, men så lenge man ikke blør tenker jeg at det ikke er noe farlig. Jeg hadde forresten en helg jeg blødde litt, men har tatt to ultralyder etter dette og alt er bare velstand så langt (12+0 i dag). 

Anonymkode: 9dd9e...54b

Takk for svar ❤️❤️

Ja, snakker om solen så gav murringen seg litt nå. Men jeg velger uansett å legge meg nedpå, for jeg kjenner meg såå trøøtt 🙈🙈 

Skrevet

Jeg hadde slike murringer i mitt første svangerskap, og spottet også litt i forbindelse med det. Gikk i kjelleren og trodde at det var en SA, men alt stod strålende godt til og han er nå snart 2 år. I perioder hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte stå oppreist og lå og jamret i sengen. Dette var av og på fra uke 5 til uke 8. Håper det gir seg og at alt står fint med spiren :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg var gravid med første nå. Hadde mensenmurringer helt fra begynnelsen. Rundt uke 7 begynte spotting med litt rosaaktig og brunaktig blod. Slo meg til ro at det er normalt. Rundt uke 8 følte jeg puppene ble mindre ømfintlige. Og frem mot uke 9 økte mensenmurringene kraftig. For noen dager siden kom det friskt blod og fikk bekreftet at jeg har abortert, men har noe rester igjen. Jeg føler på en måte at noe var feil med svangerskapet mitt fra begynnelsen av og jeg opplevde nesten kun menssmerter og ømme pupper som symptom på graviditet. Smertene ved SA er ekstremt vonde.. 

Anonymkode: ab008...c93

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var gravid med første nå. Hadde mensenmurringer helt fra begynnelsen. Rundt uke 7 begynte spotting med litt rosaaktig og brunaktig blod. Slo meg til ro at det er normalt. Rundt uke 8 følte jeg puppene ble mindre ømfintlige. Og frem mot uke 9 økte mensenmurringene kraftig. For noen dager siden kom det friskt blod og fikk bekreftet at jeg har abortert, men har noe rester igjen. Jeg føler på en måte at noe var feil med svangerskapet mitt fra begynnelsen av og jeg opplevde nesten kun menssmerter og ømme pupper som symptom på graviditet. Smertene ved SA er ekstremt vonde.. 

Anonymkode: ab008...c93

Å så leit ❤️ takk for at du deler! 

Da jeg hadde SA i sommer tror jeg også t jeg visste noe var galt. Sa til alle (mamma, pappa og venninne) at 'hvis dette går bra...'. Det sa jeg aldri med første graviditet. Så jeg tror innerst inne jeg viste det kom til å skje.. Søkte på mye om SA og slikt også..  Tanken slo meg såvidt ved første graviditet. 

Har bedre følelse denne gangen da.. Tiden vil vise :)

Skrevet
6 timer siden, lille-sjøstjerne skrev:

Jeg hadde slike murringer i mitt første svangerskap, og spottet også litt i forbindelse med det. Gikk i kjelleren og trodde at det var en SA, men alt stod strålende godt til og han er nå snart 2 år. I perioder hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte stå oppreist og lå og jamret i sengen. Dette var av og på fra uke 5 til uke 8. Håper det gir seg og at alt står fint med spiren :)

Såpass! Ja, jeg håper dette går bra. Får bare vente og se med tiden :)

Takk for svar! 

Skrevet

Hadde masse mensmurringer når jeg var rundt 4 - 13 uker på vei.

Anonymkode: 8982f...ac7

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde masse mensmurringer når jeg var rundt 4 - 13 uker på vei.

Anonymkode: 8982f...ac7

Svake eller litt mer styrke? 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...