AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Jeg ønsker å spise mer fisk, har dere noen oppskrifter på gode fiskemiddager som ikke er altfor avanserte? Eventuelt nettsider jeg kan få inspirasjon? Det blir som regel laks/ørret med poteter, agurk/gulrot i eddik/sukker, rømme. Torsk eller sei med stekt løk, poteter og gulrot i hvit saus. Trenger noe nytt Anonymkode: 453c3...0e2
sstinemor Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Kremet laksepasta, asiatisk fiskegryte, laksewok, fiskesuppe, fiskeburger og poke-bowl går det mye i her😊
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 https://idagranjansen.com/oppskrifter/hjemmelaget-fiskegrateng Denne er veldig enkel og god! Anonymkode: 429e3...2e1
Pappi Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Den burgeren til Salmalaks er veldig god. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Vi lagde denne i går. Byttet ut mango og avocado med dampet brokkoli, brukte også sobanudler. Kjempegodt og veldig rask middag. https://www.godt.no/oppskrift/7934/enkel-laks-med-risnudler Anonymkode: 5a66f...0a9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Jo mindre komplisert, jo mindre behov for oppskrift, og det liker jeg! Dette spiser jeg regelmessig: Ovnsbakt laks, ris, tint og varmet frosne erter eller aspargesbønner. Ovnsbakt laks, pasta, kremost (125g eller 1 boks Kremgo passer til 1 person), tint og varmet frosne spinatblader (225g eller 1/2 pk passer til 1 person). Ovnsbakt ørret/makrell, eggenudler, agurksalat (sukker, salt, grov pepper, olje, eddik). Ovnsbakt ørret/makrell, kokte poteter, chilisaus, agurksalat Ovnsbakt ørret/makrell, kokte poteter, persillestuing. Ovnsbakt torsk/sei (med litt olje), kokte poteter, karrisaus, revne gulrøtter. Kryddersild, potetmos og sjalottløk. Ferdigkjøpte fiskegratenger er også helt greie, med smør og aspargesbønner til. Anonymkode: 1718e...dd3 1
elien Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Denne lager jeg ofte, men bruker frossen torske loin, når det ikke er sesong med skrei. Kjempe god, serverer ofte med hjemmelaget god potetstappe til https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/ovnsbakt-skrei-med-tomat
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å spise mer fisk, har dere noen oppskrifter på gode fiskemiddager som ikke er altfor avanserte? Eventuelt nettsider jeg kan få inspirasjon? Det blir som regel laks/ørret med poteter, agurk/gulrot i eddik/sukker, rømme. Torsk eller sei med stekt løk, poteter og gulrot i hvit saus. Trenger noe nytt Anonymkode: 453c3...0e2 Mange er glade i slik «skattekiste»: fisk sammen med grønnsaker etter smak i aluminiumsfolie i ovn. Kan ha på ulikt krydder og smaker også. Og det lager seg selv i ovnen 😄 Selv er jeg glad i det jeg har døpt «pesto laks» men er ikke kjempe sunt pga. fløtesaus. Del laks i terninger, ha på salt. Kok opp fløte sammen med 1-2 ss pesto. Ha laksen i sausen når det koker. Trekk kjelen av plata og sett på lokk. La det stå å trekke til laksen er ferdig (tar ikke mange minutter) 😄 Jeg serverer med pasta. Er og veldig glad i stekt laks med pasta. Veldig enkelt; stek et laksestykke i panna. Ha på ønsket kryddet, som sitronpepper. Server med pasta. Om du ønsker noe annet enn pasta 😅 (jeg er veldig glad i pasta), så kan du teste ut «Fish Tacos». Tror de har spesielle krydderblandinger for fisk 😄 Da er stattes kjøttdeigen med fisk, og ellers samme taco stesjet 😄 En god lakseburger er og super godt 😄 akkurat som en vanlig burger med alt tilbehør, bare laks 😄 Anonymkode: 5ad65...26d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Elsker sashimi av salmalaks med tilbehør som avokado, mango, edamamebønner... Selvsagt syltet ingefær, wasabi og soya/ponzusaus. Thai curry med grønnsaker og laks i kokosmelk, ris til. Pasta i fløtesaus med varmrøkt laks og grønnsaker, en god dæsj sitron. Kveite med jordskokkpuré og beurre blanc er nydelig helgemiddag, et glass hvitvin eller champagne til. Anonymkode: 8136e...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Fiskepinner, salat, løk, chilimajo i wrap😎 Anonymkode: f104d...c18 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 byggotto, stekt torskeloin med asparges og/eller bakte små-tomater Anonymkode: c6e6a...f0d
Fjaselina Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Eg hadde ein god torskemiddag i går. Torskeloins, ferdig tina, vart lagt i eldfast form sammen med litt smør, vårløk og chorizo. Salt og pepper på toppen. Steikte i ovnen i ca 15 minutt på 220 grader, sånn at fisken var gjennom"kokt". Eit par gongar opna eg ovnsdøra og ausa smør/chorizofett frå forma over fisken. Servert med kokte poteter og gulrøtter.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Bakaliaros plaki😀 oppskrift finner du på google😊 både små og store elsker det her😊 Vil du ha med klippfisk er jo bacalao nydelig😁 Anonymkode: ca704...44b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 - Asiatisk vri: rør sammen hakket eller revet hvitløk, revet ingefær, noen spiseskjeer soyasaus, sesamolje, litt riseddik eller lime, og litt brunt sukker eller honning. Ha over laks eller seifileter og bak i ovnen. Server med ris og wokede grønnsaker. - Fisketaco. Jeg bruker hvit fisk (gjerne torsk), vender i litt maizena iblandet krydder (spisskummen, chili, salt, røkt paprika; men du kan fint bruke ferdigkjøpt tacokrydder også) og steker i panne. Serveres i tortillalefse (gjerne de små av maismel) med rømme, strimlet kål, avocado, og en enkel fersk tomatsalsa (tomat, løk, chili, lime, fersk koriander, salt). Anonymkode: 58022...b5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå