Gå til innhold

4 eller 5 hjerter?

Hvor mange vaffelhjerter består en vaffelplate av?  

26 stemmer

1. 1. Hvor mange vaffelhjerter består en vaffelplate av?

• Selvfølgelig 4 hjerter i en plate
      4
    • Det er uten tvil 5 hjerter i en plate
      15
    • Det spiller absolutt ingen rolle
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Damer - og herrer.

Hvor mange hjerter skal en vaffelplate inneholde?

Vet at mange sverger til at 4 hjerter i en plate er "bedre" enn 5 hjerter - og omvendt.

Altså har vi alle våre favoritter.

Hva liker du best - 4 eller 5 hjerter?

Endret av Chiquita
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten tvil 5 hjerter i en plate...!

Når man deler den skal den deles 2+2+1.

De med to hjerter brettes dobbelt, mens den enklingen er en "bonus" som spises med ekstra mye pålegg ;)

Skrevet

Er det ikke 4 da? :klø: Det er jeg vandt til.

Skrevet
Uten tvil 5 hjerter i en plate...!

Når man deler den skal den deles 2+2+1.

De med to hjerter brettes dobbelt, mens den enklingen er en "bonus" som spises med ekstra mye pålegg ;)

Ja! Uff, det er jo sant. Har ikke spist vaffler på år og dag.

Skrevet

Kommer ikke det an på om platene i utgangspunktet er "firkantet" (= 4 hjerter) eller runde(= 5)?

Skrevet
Ja! Uff, det er jo sant. Har ikke spist vaffler på år og dag.

PÅ tide da, kanskje.

Du KAN jo ikke glemme hvordan vaffler skal være...

*fy og skam* ;)

Skrevet
Kommer ikke det an på om platene i utgangspunktet er "firkantet" (= 4 hjerter) eller runde(= 5)?

Har du noen favoritt?

Skrevet

Det viktigste er at de smaker godt! :)

Bryr meg ikke så mye om antallet hjerter...

Dvs, de firkantede er vel ikke akkurat hjerter?

Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke om antall hjerter, smaken teller mye mer. Vi har firehjerters-vaffeljern for tiden, og egentlig er vel det mest "praktisk" siden det blir akkurat to doble. Men jeg pleier aldri tenke over hvordan vaflene ser ut når jeg spiser det andre steder.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Har vaffeljern med bare 4 hjerter - og de er firkanta så de er ikke spesielt pene. Da er jernene med 5 hjerter mye finere - men jeg er ikke så opptatt av det når jeg spiser vaffelen :)

Endret av Heidi76
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg trodde først dette var en tråd om meldinger i bridge...

Men uansett: Jeg boikotter firkantvafler. Vaffelhjerter SKAL være hjerteformede, det ligger i sakens natur. Det er viktig å velge kampsakene sine med omhu, og på dette området er jeg en sann vaffelfundamentalist.

Skrevet

Det viktigste er jo selvfølgelig smaken (og mine vaffler smaker godt uansett) - men en skikkelig vaffelplate skal ha 5 hjerter - det er ikke tvil om det.

Skrevet

Utifra min er faring har de fleste gamle vaffeljern fire hjerter (firkanter). De fleste nye har fem hjerter.

Nye jern er ofte belagt med en slik hinne som motvirker at vaflene setter seg fast i jernet, men jeg føler at disse gir en altfor glatt overflate, plastsmak og ingen muligheter for litt sprø vafler.

Derfor er jeg soleklart for firkantjern

Skrevet
Utifra min er faring har de fleste gamle vaffeljern fire hjerter (firkanter). De fleste nye har fem hjerter.

Nye jern er ofte belagt med en slik hinne som motvirker at vaflene setter seg fast i jernet, men jeg føler at disse gir en altfor glatt overflate, plastsmak og ingen muligheter for litt sprø vafler.

Derfor er jeg soleklart for firkantjern

Hmm, jeg har et nytt jern som skal hindre at vaflene brenner fast, og mine vafler blir sprø og fine og ingen plastsmak. Bruker forøvrig alltid denne oppskriften.

3 ½ dl hvetemel

½ ts salt

2 ½ dl rømme

2 ½ dl vann

litt sukker

Skrevet (endret)

Jeg syns det "skal" være 5 hjerter, men det smaker jo like godt uansett da. :)

Endret av Soul
Skrevet

Jeg burde kanskje lagt til at jeg ikke lager vafler selv, er nemlig ikke sånn ekstremt glad i det... Men når moren min lager vafler så blir de sånn rare...

Men moren min lager knøttsmå boller ingen får smake, for de skal i fryseren, og når de tas opp fra fryseren og tines er de ikke noe gode. Bare tørre og veldig små. Og hvis vi påpeker at det er bedre å få smake med en gang så blir hun sånn sur og rar og stille...

Skrevet
Men moren min lager knøttsmå boller ingen får smake, for de skal i fryseren, og når de tas opp fra fryseren og tines er de ikke noe gode. Bare tørre og veldig små. Og hvis vi påpeker at det er bedre å få smake med en gang så blir hun sånn sur og rar og stille...

:ler:

Gjest Violetta
Skrevet

:ler:

Forøvrig skal vafler ha fem hjerter såklart.

Det rareste jeg har sett mtp vafler var et vaffeljern fra Claes Ohlsson. Det hadde fire hjerter, men så lå ett hjerte liksom ved siden av. Så det ble fem hjerter, men ikke sammenhengende. Veldig rart... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...