Lassie Skrevet 2. august 2005 #1 Skrevet 2. august 2005 Er det noen av dere som hadde enkle buketter da dere giftet dere og satte sammen buketten selv? Var det isåfall veldig vanskelig? Jeg skal ha veldig enkel, men har ikke satt sammen så mange buketter før, men har lyst å prøve. Er liksom veldig meg med homemade stuff
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2005 #2 Skrevet 2. august 2005 Kan ikke være så veldig vanskelig hvis du er en smule kreativ. Min mor har laget flere brudebuketter (ofte av markblomster). Hun kjøper en holder med oasis (porøst materiale som holder på vannet) i blomsterbutikk, og kreerer utifra det. Du kan jo kjøpe en sånn og teste ut først.
majan Skrevet 2. august 2005 #3 Skrevet 2. august 2005 Heisann, Det kommer jo helt ann på hva du skal lage den av da. Jeg jobber i blomstebutikk, og det er prosjekt og sette isammen en brudebukett, men hvis du skal ha den veldig enkel er det jo ikke så vanskelig.
Lassie Skrevet 2. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2005 majan; jeg ser for meg røde roser som hovedblomsten, med eføy til og kanskje noen perler eller noe lignende. Den skal henge nedover.
sixx Skrevet 3. august 2005 #5 Skrevet 3. august 2005 Ja, jeg lagde min selv. Du får kjøpt holder med oasis i blomsterbutikken.
Augustbrud02 Skrevet 3. august 2005 #6 Skrevet 3. august 2005 Jeg har en gang sett noen ha laget buketten sin sel, og det var uten særlig hell. Men skal man ha en helt enkelt en kan man jo prøve. Men da tror jeg nok jeg ville ha prøvd i litt god tid på forhånd først, sånn at du vet om det får det til eller ei... Og heller handlet ordentlige blomster og laget den enedelige buketten dagen før bryllupet.
lol75 Skrevet 3. august 2005 #7 Skrevet 3. august 2005 Mamma skal lage buketten min. Vi lagde en prøvebukett for å sjekke hvor mye blomster osv. det gikk med, og det var veldig greit. Kjøpte en bukettholder m/oasis fra blomsterforretningen. Bare husk å la oasisen stå og trekke godt sånn at den er skikkelig gjennombløt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. august 2005 #8 Skrevet 3. august 2005 majan; jeg ser for meg røde roser som hovedblomsten, med eføy til og kanskje noen perler eller noe lignende. Den skal henge nedover. ← Skal du ha en hengende bukett så ville jeg nok ha fått noen som kan det til å lage den. Mye vanskeligere enn å lage en enkel rundbundet bukett.
sixx Skrevet 3. august 2005 #9 Skrevet 3. august 2005 Det kommer jo litt an på hva som skal henge da.....er det eføyen og perleanordning som f.eks. er festet på metalltråd....så er det enkelt å få til.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #10 Skrevet 3. august 2005 Mamma er blomsterdekoratør og har egen butikk, jeg er evneveik og hadde aldri turt å lage buketten min selv, så det må nok hun gjøre. Hun holder på med en nå, eller, hun holder på med forberedelsene nå, ståltråd, perler etc. Denne "bukettholderen" sier hun at er det enkleste, hun kaller det en "Bridy" (eller "Braidy" eller no). Som Majan (?) sier, det høres veldig pesete ut å skulle lage en såpass avansert bukett selv... Og hvor mye sparer man egentlig på det? Blomstene må jo kjøpes likevel
majan Skrevet 3. august 2005 #11 Skrevet 3. august 2005 jeg ville nok overlatt jobben til en blomsterdekoratør jeg, siden du skal ha med heng. Men prøv da vel kanskje du får det til, en veit jo aldri.... Lykke til!!! Jeg krysser fingrene for deg
Lassie Skrevet 3. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2005 Takk for svar! Jeg tror nok kanskje det er litt vanskelig å lage den selv, ja - etter hva dere sier. Men det ser veldig lett ut da. Sixx skrev: Det kommer jo litt an på hva som skal henge da.....er det eføyen og perleanordning som f.eks. er festet på metalltråd....så er det enkelt å få til. Det er nettopp det som skal henge - så vil jeg bare feste fast noen fine rose"hoder" rundt på buketten. Men jeg kom på at ei venninne har gått blomsterdekoratør for ca 3 år siden. Jeg skal høre med henne - selv om hun ikke jobber i bransjen, så har hun utdanningen. (Husker ikke om hun gikk ferdig, da men)
sixx Skrevet 3. august 2005 #13 Skrevet 3. august 2005 Takk for svar!Det er nettopp det som skal henge - så vil jeg bare feste fast noen fine rose"hoder" rundt på buketten. Regnet med det ja. Spør venninnen din om hun kan vise deg hvordan du fester alt ekstra godt (blomstertråd rundt stilkene som så stikkes ned i oasien).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå